Zahájení provozu 1886
Ukončení provozu 1986
Délka dráhy 17 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Svor-Cvikov zrušen s výstavbou silničního obchvatu, délka 5 km, provoz 1886-1977
Úsek Jablonné v Podještědí-Cvikov se poté používal jako vlečka, délka 12 km, provoz 1905-1986
-----
1.
Zachovalý přejezd přes původní silnici Rumburk-Praha mezi nádražím a zářezem nové silnice ve Svoru
-----
2.
Zbytek náspu a rozpadající se most je pokračování přerušeného náspu za silničním zářezem u Svoru
-----
3.
Od náletových dřevin vykácený úsek asi metr vysokého rovného tělesa bývalé železnice za Svorem
-----
4.
Dobře viditelný a snadno průchodný první oblouk tělesa bývalé železnice před hlubokým zářezem
-----
5.
Asi pět metrů hluboký levotočivý obloukový zářez je nejhlubším zářezem na celé bývalé železnici
-----
6.
Pravotočivý asi metr vysoký obloukový násep pod vrchem Hrouda dnes slouží jako lesní cesta
-----
7.
Další úsek téhož náspu pod vrchem Hrouda je levotočivý a jeho horní část je částečně vybagrována
-----
8.
V hustě rostoucí trávě a keřích se ztrácí pravotočivý oblouk bývalé železnice před Cvikovem
-----
9.
Pohled na rovný úsek tělesa bývalé železnice před Cvikovem který je snadno průchodný
-----
10.
Začínající úsek rovného a mělkého zářezu bývalé železnice u Veselého rybníka před Cvikovem
-----
11.
Vlevo od asfaltové silničky je vidět zachovalý podélný nízký násep bývalé železnice ve Cvikově
-----
12.
Mírně obloukové těleso před nádražím Cvikov je dnes přístupovou cestou do zahrádkové kolonie
-----
13.
Budova bývalého nádraží ve Cvikově je po rekonstrukci a dnes je obydlena několika rodinami
-----
14.
Krátký a rovný úsek tělesa bývalé železnice s betonovým propustkem za nádražím Cvikov
-----
15.
Klesající úsek širokého, rovného a vysokého náspu bývalé železnice za nádražím ve Cvikově
-----
16.
Mezi pastvinami zanikající úsek levotočivého tělesa bývalé železnice na jižním okraji Cvikova
-----
17.
Na východním okraji Cvikova pokračuje bývalá železnice asi metr hlubokým obloukovým zářezem
-----
18.
Jen mírná vyvýšenina naznačuje že zde býval přejezd na konci Cvikova u Boberského rybníka
-----
19.
Další dnes již málo znatelný druhý přejezd bývalé železnice křížující silnici ze Cvikova do Lindavy
-----
20.
Dnes již málo znatelný bývalý přejezd a mírně levotočivý obloukový úsek tělesa před nádražím Lindava
-----
21.
Hromada suti a stavebního materialu značí že budova bývalého nádraží Lindava prochází rekonstrukcí
-----
22.
Uschlou trávou porostlý asi stometrový rovný úsek náspu bývalé železnice za nádražím Lindava
-----
23.
V tomto místě stál most přes silnici ze Cvikova do Lindavy, pro nízký průjezdný profil byl zbourán
-----
24.
Mezi bývalým silničním mostem a sneseným mostem přes Boberský potok je klenutý kamenný most
-----
25.
Rozpadající se východní kamenný portál bývalého železného příhradlového mostu přes Boberský potok
-----
26.
Široký a tři metry hluboký levotočivý zářez bývalé železnice za mostem přes Boberský potok
-----
27.
Rovný asi dvěstě metrů dlouhý kamenitý úsek tělesa bývalé železnice před Cvikovským rybníkem
-----
28.
Dobře viditelný kamenitý obloukový úsek tělesa bývalé železnice u Cvikovského rybníka
-----
29.
Dobře viditelné a snadno průchodné asi jeden metr vysoké těleso za Cvikovským rybníkem
-----
30.
Opuštěná, zdevastovaná, chátrající a rozpadající se budova bývalého nádraží v Kunraticích u Cvikova
-----
31.
Po asi padesáti metrech vybagrovaného náspu pokračuje přerušený násep na okraji Kunratic
-----
32.
V dlouhém pravotočivém oblouku bývalé železnice se zachovala krátká kamenná stěnová podpěra
-----
33.
Pokračování téhož pravotočivého obloukového tělesa bývalé železnice za Kunraticemi u Cvikova
-----
34.
Mírně stoupající a uschlou trávou zarostlé těleso bývalé železnice mezi Kunraticemi a hlavní slnicí
-----
35.
Jeden z mnoha přejezdů bývalé železnice přejezdem křížující hlavní silnici z Ústí nad Labem do Liberce
-----
36.
Trávou a stromky zarostlé levotočivé obloukové těleso náspu za hlavní silnicí před vrchem Kamenáč
-----
37.
Levotočivý asi dva metry hluboký obloukový zářez od vrchu Kamenáč k motorestu Kamenáč
-----
38.
U motorestu Kamenáč se na parkovišti a v bývalém přejezdu zachovalo asi deset metrů kolejí
-----
39.
Rovný a asi dva metry hluboký zářez bývalé železnice za přejezdem u motorestu Kamenáč
-----
40.
Dobře viditelný a snadno průchodný asi dva metry vysoký mírně obloukový násep před Dubinou
-----
41.
Zčásti zarostlý asi dva metry hluboký rovný a asi sto metrů dlouhý zářez bývalé železnice u Dubiny
-----
42.
Dalším přejezdem křížování hlavní silnice a bývalé železnice před osadou Kuratické Domky
-----
43.
Na tomto místě kde jsou vzrostlé kaštany kdysi bylo nástupiště a zastávka Heřmanice v Podještědí
-----
44.
Zachovalý klenutý kamenný můstek přes potůček Valcha za zastávkou Heřmanice v Podještědí
-----
45.
Sesychající trávou zarostlý rovný úsek tělesa bývalé železnice za můstkem přes potůček Valcha
-----
46.
Začínající rovný úsek zářezu bývalé železnice před mostem u rybníka a hájovny Velká Valcha
-----
47.
Rozpadající se jihovýchodní kamenný portál železného mostu u rybníka a hájovny Velká Valcha
-----
48.
Široký a asi metr hluboký obloukový zářez bývalé železnice za rybníkem a hájovnou Velká Valcha
-----
49.
Zachovalé koleje v přejezdu místní spojovací silnice mezi hlavní silnicí a Jablonným v Podještědí
-----
50.
Zaústění bývalé železnice ze Svoru a Cvikova na mimoňském zhlaví nádraží Jablonné v Podještědí
-----
foto říjen 2009
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat