Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 4. května 2008

* 8n Svor-Jablonné v Podještědí *

Zahájení provozu 1886
Ukončení provozu 1986
Délka dráhy 17 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Svor-Cvikov zrušen s výstavbou silničního obchvatu, délka 5 km, provoz 1886-1977
Úsek Jablonné v Podještědí-Cvikov se poté používal jako vlečka, délka 12 km, provoz 1905-1986
-----
1.

Zachovalý přejezd přes původní silnici Rumburk-Praha mezi nádražím a zářezem nové silnice ve Svoru
-----
2.

Zbytek náspu a rozpadající se most je pokračování přerušeného náspu za silničním zářezem u Svoru
-----
3.

Od náletových dřevin vykácený úsek asi metr vysokého rovného tělesa bývalé železnice za Svorem
-----
4.

Dobře viditelný a snadno průchodný první oblouk tělesa bývalé železnice před hlubokým zářezem
-----
5.

Asi pět metrů hluboký levotočivý obloukový zářez je nejhlubším zářezem na celé bývalé železnici
-----
6.

Pravotočivý asi metr vysoký obloukový násep pod vrchem Hrouda dnes slouží jako lesní cesta
-----
7.

Další úsek téhož náspu pod vrchem Hrouda je levotočivý a jeho horní část je částečně vybagrována
-----
8.

V hustě rostoucí trávě a keřích se ztrácí pravotočivý oblouk bývalé železnice před Cvikovem
-----
9.

Pohled na rovný úsek tělesa bývalé železnice před Cvikovem který je snadno průchodný
-----
10.

Začínající úsek rovného a mělkého zářezu bývalé železnice u Veselého rybníka před Cvikovem
-----
11.

Vlevo od asfaltové silničky je vidět zachovalý podélný nízký násep bývalé železnice ve Cvikově
-----
12.

Mírně obloukové těleso před nádražím Cvikov je dnes přístupovou cestou do zahrádkové kolonie
-----
13.

Budova bývalého nádraží ve Cvikově je po rekonstrukci a dnes je obydlena několika rodinami
-----
14.

Krátký a rovný úsek tělesa bývalé železnice s betonovým propustkem za nádražím Cvikov
-----
15.

Klesající úsek širokého, rovného a vysokého náspu bývalé železnice za nádražím ve Cvikově
-----
16.

Mezi pastvinami zanikající úsek levotočivého tělesa bývalé železnice na jižním okraji Cvikova
-----
17.

Na východním okraji Cvikova pokračuje bývalá železnice asi metr hlubokým obloukovým zářezem
-----
18.

Jen mírná vyvýšenina naznačuje že zde býval přejezd na konci Cvikova u Boberského rybníka
-----
19.

Další dnes již málo znatelný druhý přejezd bývalé železnice křížující silnici ze Cvikova do Lindavy
-----
20.

Dnes již málo znatelný bývalý přejezd a mírně levotočivý obloukový úsek tělesa před nádražím Lindava
-----
21.

Hromada suti a stavebního materialu značí že budova bývalého nádraží Lindava prochází rekonstrukcí
-----
22.

Uschlou trávou porostlý asi stometrový rovný úsek náspu bývalé železnice za nádražím Lindava
-----
23.

V tomto místě stál most přes silnici ze Cvikova do Lindavy, pro nízký průjezdný profil byl zbourán
-----
24.

Mezi bývalým silničním mostem a sneseným mostem přes Boberský potok je klenutý kamenný most
-----
25.

Rozpadající se východní kamenný portál bývalého železného příhradlového mostu přes Boberský potok
-----
26.

Široký a tři metry hluboký levotočivý zářez bývalé železnice za mostem přes Boberský potok
-----
27.

Rovný asi dvěstě metrů dlouhý kamenitý úsek tělesa bývalé železnice před Cvikovským rybníkem
-----
28.

Dobře viditelný kamenitý obloukový úsek tělesa bývalé železnice u Cvikovského rybníka
-----
29.

Dobře viditelné a snadno průchodné asi jeden metr vysoké těleso za Cvikovským rybníkem
-----
30.

Opuštěná, zdevastovaná, chátrající a rozpadající se budova bývalého nádraží v Kunraticích u Cvikova
-----
31.

Po asi padesáti metrech vybagrovaného náspu pokračuje přerušený násep na okraji Kunratic
-----
32.

V dlouhém pravotočivém oblouku bývalé železnice se zachovala krátká kamenná stěnová podpěra
-----
33.

Pokračování téhož pravotočivého obloukového tělesa bývalé železnice za Kunraticemi u Cvikova
-----
34.

Mírně stoupající a uschlou trávou zarostlé těleso bývalé železnice mezi Kunraticemi a hlavní slnicí
-----
35.

Jeden z mnoha přejezdů bývalé železnice přejezdem křížující hlavní silnici z Ústí nad Labem do Liberce
-----
36.

Trávou a stromky zarostlé levotočivé obloukové těleso náspu za hlavní silnicí před vrchem Kamenáč
-----
37.

Levotočivý asi dva metry hluboký obloukový zářez od vrchu Kamenáč k motorestu Kamenáč
-----
38.

U motorestu Kamenáč se na parkovišti a v bývalém přejezdu zachovalo asi deset metrů kolejí
-----
39.

Rovný a asi dva metry hluboký zářez bývalé železnice za přejezdem u motorestu Kamenáč
-----
40.

Dobře viditelný a snadno průchodný asi dva metry vysoký mírně obloukový násep před Dubinou
-----
41.

Zčásti zarostlý asi dva metry hluboký rovný a asi sto metrů dlouhý zářez bývalé železnice u Dubiny
-----
42.

Dalším přejezdem křížování hlavní silnice a bývalé železnice před osadou Kuratické Domky
-----
43.

Na tomto místě kde jsou vzrostlé kaštany kdysi bylo nástupiště a zastávka Heřmanice v Podještědí
-----
44.

Zachovalý klenutý kamenný můstek přes potůček Valcha za zastávkou Heřmanice v Podještědí
-----
45.

Sesychající trávou zarostlý rovný úsek tělesa bývalé železnice za můstkem přes potůček Valcha
-----
46.

Začínající rovný úsek zářezu bývalé železnice před mostem u rybníka a hájovny Velká Valcha
-----
47.

Rozpadající se jihovýchodní kamenný portál železného mostu u rybníka a hájovny Velká Valcha
-----
48.

Široký a asi metr hluboký obloukový zářez bývalé železnice za rybníkem a hájovnou Velká Valcha
-----
49.

Zachovalé koleje v přejezdu místní spojovací silnice mezi hlavní silnicí a Jablonným v Podještědí
-----
50.

Zaústění bývalé železnice ze Svoru a Cvikova na mimoňském zhlaví nádraží Jablonné v Podještědí
-----
foto říjen 2009
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat