Zahájení provozu 1886
Ukončení provozu 1980
Délka dráhy 25 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Česká Kamenice-Kamenický Šenov je pod č. 901 v muzeálním provozu společnosti KŽC
Úsek Kamenický Šenov-Česká Lípa-Střelnice, 20 km, provoz 1903-1980
-----
1.
Odkrytý železniční most nad Huťskou ulicí za nádažím Kamenický Šenov je zabezpečen zábranami proti vstupu
-----
2.
Na konci hlubokého zářezu za šenovským nádražím je navezena velká hromada hnoje a suché trávy
-----
3.
Erozí narušený kamenný obloukový most bývalé železnice nad lesní cestou na horním konci Kamenického Šenova
-----
4.
Bývalá železnice pokračovala strmým stoupáním rovným mělkým zářezem na začátku Šenovského vrchu
-----
5.
Stoupající těleso bývalé železnice přechází ze zářezu na dlouhý a rovný asi pět metrů vysoký násep
-----
6.
Stále stoupající hlubší pravotočivý obloukový zářez bývalé železniční trati se nachází nad obcí Horní Prysk
-----
7.
Pokračující mělký obloukový zářez bývalé železniční trati do třičtvrtě kruhu objíždí Šenovský vrch
-----
8.
Ve vysoké trávě a vzrostlých náletových dřevinách se ztrácí asi metr hluboký a stále stoupající zářez
-----
9.
Nízkou travou porostlý asi pět metrů vysoký pravotočivý obloukový násep před bývalým nádražím Horní Prysk
-----
10.
Uprostřed lesa se nachází bývalé nádraží Horní Prysk, budova je trvale obydlena a je stále čitelný nápis
-----
11.
Z větší části vybagrované štěrkové lože ve stoupajícím zářezu bývalé železnice za nádražím Horní Prysk
-----
12.
Kamenný široký klenutý most bývalé železnice překlenuje silnici z Horního Prysku do Kamenického Šenova
-----
13.
Kopřivami zarostlý hluboký pravotočivý obloukový zářez je pro stékající vodu bahno zcela neprůchodný
-----
14.
Pohled do téhož zářezu před bývalým přejezdem přes místní silnici z Horního Prysku do Kamenického Šenova
-----
15.
V blátě a trávě je vidět kolejnice v bývalém přejezdu místní silnice z Horního Prysku do Kamenického Šenova
-----
16.
Asi dvěstě metrů dlouhý stoupající rovný úsek nízkého tělesa náspu mezi místní a hlavní silnicí
-----
17.
Místo kde bývalá železnice křížovala hlavní silnici z Děčína do Liberce, po bývalém přejezdu se nic nezachovalo
-----
18.
Dnes již na rodinný domek k nepoznání přestavěná budova bývalého nádraží Kamenický Šenov horní nádraží
-----
19.
Za horním nádražím pokračuje rovný úsek tělesa bývalé železnice přes louky a pole do Nového Oldřichova
-----
20.
V asi půl metru vysokém rovném tělěse bývalé železnice se nachází propust z betonové roury a kamenných zídek
-----
21.
Dobře viditelné stoupající rovné těleso bývalé železnice mezi pastvinami za Kamenickým Šenovem
-----
22.
Nízké levotočivé obloukové těleso bývalé dráhy, je zde patrné štěrkové lože které zarůstá hustou travou
----
23.
Tady se nachází nejvyšší bod celé bývalé dráhy, je uprostřed mezi Kamenickým Šenovem a Novým Oldřichovem
-----
24.
Krátký rovný úsek tělesa bývalé dráhy ze kterého byl seškrábnut povrch takže je vidět celé štěrkové lože
-----
25.
Křížení bývalé dráhy a místní silnice před Novým Oldřichovem, po přejezdu se dnes již vůbec nic nezachovalo
-----
26.
Asi pět metrů hluboký pravotočivý obloukový zářez u silnice je hustě zarostlý kopřivami keři a stromy
-----
27.
V horní části Nového Oldřichova se v jednom místním přejezdu zachovala jedna kolejnice a čtyři panely
-----
28.
Stále klesající těleso bývalé železnice přechází z nízkého náspu do asi dva metry hlubokého obloukového zářezu
-----
29.
Začátek levotočivého klesajícího obloukového a asi tři metry vysokého náspu který je porostlý hustou trávou
-----
30.
Stále klesající ostrý levotočivý obloukový násep tělesa bývalé železnice před nádražím Nový Oldřichov
-----
31.
K nepoznání změněná budova bývalého nádraží Nový Oldřichov je oplocena a slouží jako rodinný dům
-----
32.
Mezi bývalým oldřichovským nádražím a bývalým přejezdem vedla dráha po asi metr a půl vysokém náspu
-----
33.
Na jižním konci Nového Oldřichova je bývalý přejezd křížující místní silnici ve kterém jsou koleje zalité asfaltem
-----
34.
Za přejezdem bývalá železnice zajela do velmi hlubokého zářezu který je dnes zarostlý a místy neprostupný
-----
35.
Ve vysokém levotočivém obloukovém náspu bývalé železnice je kamenný obloukově klenutý most přes místní silnici
-----
36.
Areál bývalého nádraží Mistrovice, nádražní budova je změněna v rodinný dům a je trvale obydlena
-----
37.
Mezi bývalým nádražím Mistrovice a Čachnovským lesem začíná úsek tělesa bývalé železnice klesat dolů
-----
38.
Dlouhé rovně klesající štěrkové těleso bývalé železnice mezi vzrostlými stromy uprostřed Čachnovského lesa
-----
39.
Stále klesající těleso bývalé železnice křížuje přejezdem lesní cestu ve které se zachovaly pražce a trámy
-----
40.
Uprostřed lesa se nacházejí rozpadající se kamenné portály bývalého mostu přes dravý lesní potok
-----
41.
Dobře viditelný a snadno průchodný rovný úsek tělesa náspu bývalé železniční trati na okraji lesa
----
42.
Pod tímto vzrostlým stromem se kdysi nacházela dřevěná bouda zastávky Nová Ves u České Lípy
-----
43.
Za zastávkou Nová Ves u České Lípy pokračovala bývalá železnice vysokým levotočivým obloukovým náspem
----
44.
Dobře viditelný a snadno průchodný asi pět metrů hluboký levotočivý zářez bývalé železnice před Volfarticemi
-----
45.
Pohled na prozatímní zakončení cyklostezky -Varhany- na šenovském zhlaví bývalého nádraží Volfartice
-----
46.
Prostor bývalého nádraží Volfartice, nádražní budova je již dokonale přeměněna v rodinný domek
-----
47.
Kamenné portály bývalého železničního mostu jsou opraveny a oba spojuje lehká mostní konstrukce cyklostezky
-----
48.
Budova bývalého nádraží Horní Libchava, i když dnes slouží jako rodinný dům má stále střechou zakryté první nástupiště
-----
49.
Zcela k nepoznání se změnilo místo kde bylo nákladiště a zastávka Manušice, byla zde také kolejová váha
-----
50.
Konec cyklostezky na tělese bývalé železnice, pohled na skalické zhlaví nádraží Česká Lípa Střelnice
-----
foto červenec 2011
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat