Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 4. května 2008

* 11b Kladno Dubí-Zvoleněves *

Zahájení provozu 1886
Ukončení provozu 1982
Délka dráhy 15 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Kladno Dubí-Vinařice se občas používá jako vlečka, do roku 1922 se tato dráha skládala ze dvou samostatných tratí, z místní dráhy Kralupy nad Vltavou-Vinařice a uhelné vlečky Kladno Dubí-Mayrau
-----
1.

Lounské zhlaví nádraží Zvoleněves, v tomto místě do prava odbočovala trať do Vinařic a Kladna-Dubí
-----
2.

Mírně obloukové těleso bývalé železnice před hřištěm se dnes používá jako přístupová cesta k hřišti
-----
3.

Rovný úsek tělesa bývalé železnice za hřištěm je dnes vyasfaltovaný a požívá se jako cyklostezka
-----
4.

Na konci cyklostezky se zachovaly koleje v prvním přejezdu bývalé železnice před obcí Podlešín
-----
5.

Asi metr vysoký mírně obloukový násep bývalé dráhy mezi prvním přejezdem a zastávkou Podlešín
-----
6.

Budova bývalé stanice Podlešín-zastávka je v zachovalém stavu a dnes slouží jako rodinný domek
-----
7.

Zrušený přejezd, most a mírně obloukový násep bývalé železnice za bývalou podlešínskou zastávkou
-----
8.

Zachovalé koleje v druhém pravotočivém obloukovém přejezdu bývalé železnice v centru obce Podlešín
-----
9.

Pravotočivé obloukové asi metr vysoké těleso mezi druhým přejezdem a železničním mostem
-----
10.

Pokračování tělesa bývalé železnice před klenutým kamenným železničním mostem trati 110
-----
11.

Panely překrytý můstek bývalé dráhy přes místní potok za klenutým kamenným železničním mostem
-----
12.

V obloukovém pásu rákosí vede mělký zářez u pole, dokladem je zde zapomenutý betonový pražec
-----
13.

Mírně levotočivé široké, travou a keři porostlé těleso bývalé dráhy za polem mezi Podlešínem a Knovízí
-----
14.

Rovný úsek nízkého náspu tělesa před zářezem u obce Knovíz je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
15.

Krátký rovný a hluboký první záře v obci Knovíz slouží jako příjezdová cesta k rodinným domkům
-----
16.

Travou porostlý bývalý železniční most před bývalým přejezdem hlavní silnice na návsi v obci Knovíz
-----
17.

Budova bývalého nádraží Knovíz je ve velmi dobrém stavu a je součástí areálu soukromé firmy
-----
18.

Malými stromky a travou porostlé nepatrné pozůstatky tělesa bývalé železnice za nádražím Knovíz
-----
19.

Rovný úsek tělesa bývalé dráhy za dálničním mostem je zarostlý suchou travou náletovými dřevinami
-----
20.

Málo znatelný mělký rovný úsek zářezu bývalé železnice mezi nádražím Knovíz a zastávkou Jemníky
-----
21.

Široký dobře viditelný a snadno průchodný úsek vysokého a rovného náspu před zastávkou Jemníky
-----
22.

Na tomto místě byla zastávka Jemníky, ze zastávky zde zůstaly dva sloupy nástupištního osvětlení
-----
23.

Asi tři metry hluboký a mírně levotočivě obloukový zářez bývalé železnice za zastávkou Jemníky
-----
24.

Spadaným listím zapadaný a náletovými dřevinami zarostlý násep mezi stanicemi Jemníky a Pchery
-----
25.

Budova bývalého nádraží Pchery je přestavěna na rodinný domek a leží na soukromém pozemku
-----
26.

Řada zapomenutých betonový a dřevěných pražců na rovném a nízkém náspu za nádražím Pchery
-----
27.

Rovný, dlouhý a asi metr hluboký zářez bývalé železnice mezi nádražím Pchery a zastávkou Saky
-----
28.

Vzrostlými břízami a řadou betonových pražců se vyznačuje asi tři metry vysoký násep v obci Saky
-----
29.

Řada betonových pražců na rovném a nízkém náspu bývalé železnice před bývalou zastávkou Saky
-----
30.

Pozůstatky třetího přejezdu v obci Saky, koleje v přejezdu byly z obou stran uříznuty a zaasfaltovány
-----
31.

Stromky, keři a hustou travou zarostlé místo kde bylo obloukové nástupiště bývalé zastávky Saky
-----
32.

Velmi široký rovný a snadno průchodný úsek rovného zářezu bývalé železnice za zastávkou Saky
-----
33.

Dlouhý rovný úsek tělesa náspu bývalé železnice před obloukem mezi stanicemi Saky a Vinařice
-----
34.

Na rovném úseku vysokého náspu tělesa bývalé železnice za obloukem je řada dřevěných pražců
-----
35.

Velmi dlouhý rovný a mírně narušený povrch tělesa náspu bývalé železnice před lomem
-----
36.

Mírně levotočivý obloukový zářez bývalé železnice a kolejové odbočky do lomu před obcí Třebichovice
-----
37.

Severní portál mostu přes Knovízský potok před nádražím Vinařice, místo jižního portálu je parkoviště
-----
38.

Koncový šturc bývalé železnice a dnešní vlečky se nachází sto metrů za přejezdem u nádraží Vinařice
-----
39.

Budova bývalého nádraží Vinařice je v zachovalém stavu, je obydlena a je součástí oploceného areálu
-----
40.

Stoupající rovný úsek bývalé železnice a dnešní vlečky, tady začínala odbočka do dolu Jan v Libušíně
-----
41.

Stále stoupající hluboký obloukový zářez bývalé železnice a dnešní vlečky, pohled k zastávce Tuhaň
-----
42.

Pruh zelené trávy vpravo podle trati za přejezdem jsou nepatrné pozůstatky bývalé zastávky Tuhaň
-----
43.

Z bývalého seřadiště Tuhaň dnes zbyla výhybka odbočující do bývalého dolu a dnešního muzea Mayrau
-----
44.

Na místě odstavného parkoviště vpravo od kolejí stála plechová bouda zastávky Švermov-Hnidousy
-----
45.

Výhybka na nákladiště do leva a souběžná trať 093 vpravo jsou vjezdem do nádraží Kladno-Dubí
-----
foto březen 2010
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat