Zahájení provozu 1886
Ukončení provozu 1982
Délka dráhy 15 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Kladno Dubí-Vinařice se občas používá jako vlečka, do roku 1922 se tato dráha skládala ze dvou samostatných tratí, z místní dráhy Kralupy nad Vltavou-Vinařice a uhelné vlečky Kladno Dubí-Mayrau
-----
1.
Lounské zhlaví nádraží Zvoleněves, v tomto místě do prava odbočovala trať do Vinařic a Kladna-Dubí
-----
2.
Mírně obloukové těleso bývalé železnice před hřištěm se dnes používá jako přístupová cesta k hřišti
-----
3.
Rovný úsek tělesa bývalé železnice za hřištěm je dnes vyasfaltovaný a požívá se jako cyklostezka
-----
4.
Na konci cyklostezky se zachovaly koleje v prvním přejezdu bývalé železnice před obcí Podlešín
-----
5.
Asi metr vysoký mírně obloukový násep bývalé dráhy mezi prvním přejezdem a zastávkou Podlešín
-----
6.
Budova bývalé stanice Podlešín-zastávka je v zachovalém stavu a dnes slouží jako rodinný domek
-----
7.
Zrušený přejezd, most a mírně obloukový násep bývalé železnice za bývalou podlešínskou zastávkou
-----
8.
Zachovalé koleje v druhém pravotočivém obloukovém přejezdu bývalé železnice v centru obce Podlešín
-----
9.
Pravotočivé obloukové asi metr vysoké těleso mezi druhým přejezdem a železničním mostem
-----
10.
Pokračování tělesa bývalé železnice před klenutým kamenným železničním mostem trati 110
-----
11.
Panely překrytý můstek bývalé dráhy přes místní potok za klenutým kamenným železničním mostem
-----
12.
V obloukovém pásu rákosí vede mělký zářez u pole, dokladem je zde zapomenutý betonový pražec
-----
13.
Mírně levotočivé široké, travou a keři porostlé těleso bývalé dráhy za polem mezi Podlešínem a Knovízí
-----
14.
Rovný úsek nízkého náspu tělesa před zářezem u obce Knovíz je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
15.
Krátký rovný a hluboký první záře v obci Knovíz slouží jako příjezdová cesta k rodinným domkům
-----
16.
Travou porostlý bývalý železniční most před bývalým přejezdem hlavní silnice na návsi v obci Knovíz
-----
17.
Budova bývalého nádraží Knovíz je ve velmi dobrém stavu a je součástí areálu soukromé firmy
-----
18.
Malými stromky a travou porostlé nepatrné pozůstatky tělesa bývalé železnice za nádražím Knovíz
-----
19.
Rovný úsek tělesa bývalé dráhy za dálničním mostem je zarostlý suchou travou náletovými dřevinami
-----
20.
Málo znatelný mělký rovný úsek zářezu bývalé železnice mezi nádražím Knovíz a zastávkou Jemníky
-----
21.
Široký dobře viditelný a snadno průchodný úsek vysokého a rovného náspu před zastávkou Jemníky
-----
22.
Na tomto místě byla zastávka Jemníky, ze zastávky zde zůstaly dva sloupy nástupištního osvětlení
-----
23.
Asi tři metry hluboký a mírně levotočivě obloukový zářez bývalé železnice za zastávkou Jemníky
-----
24.
Spadaným listím zapadaný a náletovými dřevinami zarostlý násep mezi stanicemi Jemníky a Pchery
-----
25.
Budova bývalého nádraží Pchery je přestavěna na rodinný domek a leží na soukromém pozemku
-----
26.
Řada zapomenutých betonový a dřevěných pražců na rovném a nízkém náspu za nádražím Pchery
-----
27.
Rovný, dlouhý a asi metr hluboký zářez bývalé železnice mezi nádražím Pchery a zastávkou Saky
-----
28.
Vzrostlými břízami a řadou betonových pražců se vyznačuje asi tři metry vysoký násep v obci Saky
-----
29.
Řada betonových pražců na rovném a nízkém náspu bývalé železnice před bývalou zastávkou Saky
-----
30.
Pozůstatky třetího přejezdu v obci Saky, koleje v přejezdu byly z obou stran uříznuty a zaasfaltovány
-----
31.
Stromky, keři a hustou travou zarostlé místo kde bylo obloukové nástupiště bývalé zastávky Saky
-----
32.
Velmi široký rovný a snadno průchodný úsek rovného zářezu bývalé železnice za zastávkou Saky
-----
33.
Dlouhý rovný úsek tělesa náspu bývalé železnice před obloukem mezi stanicemi Saky a Vinařice
-----
34.
Na rovném úseku vysokého náspu tělesa bývalé železnice za obloukem je řada dřevěných pražců
-----
35.
Velmi dlouhý rovný a mírně narušený povrch tělesa náspu bývalé železnice před lomem
-----
36.
Mírně levotočivý obloukový zářez bývalé železnice a kolejové odbočky do lomu před obcí Třebichovice
-----
37.
Severní portál mostu přes Knovízský potok před nádražím Vinařice, místo jižního portálu je parkoviště
-----
38.
Koncový šturc bývalé železnice a dnešní vlečky se nachází sto metrů za přejezdem u nádraží Vinařice
-----
39.
Budova bývalého nádraží Vinařice je v zachovalém stavu, je obydlena a je součástí oploceného areálu
-----
40.
Stoupající rovný úsek bývalé železnice a dnešní vlečky, tady začínala odbočka do dolu Jan v Libušíně
-----
41.
Stále stoupající hluboký obloukový zářez bývalé železnice a dnešní vlečky, pohled k zastávce Tuhaň
-----
42.
Pruh zelené trávy vpravo podle trati za přejezdem jsou nepatrné pozůstatky bývalé zastávky Tuhaň
-----
43.
Z bývalého seřadiště Tuhaň dnes zbyla výhybka odbočující do bývalého dolu a dnešního muzea Mayrau
-----
44.
Na místě odstavného parkoviště vpravo od kolejí stála plechová bouda zastávky Švermov-Hnidousy
-----
45.
Výhybka na nákladiště do leva a souběžná trať 093 vpravo jsou vjezdem do nádraží Kladno-Dubí
-----
foto březen 2010
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat