Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 4. května 2008

* 7k Velké Březno-Verneřice-Úštěk horní nádraží *

Zahájení provozu 1890
Ukončení provozu 1978
Délka dráhy 25 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Děčínské zhlaví nádraží Velké Březno, pohled na odstavené motorové vozy provozovatele dnešní muzeální železnice
-----
2.

Dnes znovu obnovená zastávka Malé Březno nad Labem zastávka, je zde také na sloupu terčík označující konec nástupiště
-----
3.

Ještě stále nepopsaná cedule obnovené zastávky Malé Březno-Leština, je tady také dobře viditelná hrana nástupiště
-----
4.

Nejdříve nádraží, poté zastávka a opět nádraží Zubrnice která je dnes proměněna v hlavní expozici muzeální železnice
-----
5.

Za nádražím Zubrnice stále pokračují neporušené koleje které mírným stoupáním pokračují k zastávce Touchořiny
-----
6.

Uprostřed lesa v nízké a husté trávě rostoucí v kolejišti se ztrácí stoupající levotočivý oblouk bývalé železniční trati
-----
7.

Hluboko v lese mezi nádražím Zubrnice a zastávkou Touchořiny je definitivní konec kolejí bývalé železniční trati
----
8.

Zarostlý hustou travou a zakrytý spadanými stromy se nachází zrezivělé torzo prvního mostu přes Luční potok
-----
9.

Nízkou travou porostlý rovný mírně stoupající mělký zářez bývalé železnice je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
10.

Hustými asi metr a půl vysokými kopřivami zarostlé mírně stoupající těleso bývalé železniční trati na okraji lesa
-----
11.

V asi metr vysokém tělese náspu bývalé železnice se nachází pozůstatek druhého mostu před zastávkou Touchořiny
-----
12.

Asi padesátimetrové rovné a široké těleso bývalé železnice kde zůstaly koleje a kde také stávala zastávka Touchořiny
-----
13.

V pravotočivém stoupajícím oblouku mezi zastávkou Touchořiny a prvním přejezdem se zachovala řada pražců
-----
14.

Křížení bývalé železniční trati přejezdem s hlavní silnicí z Malého Března do Lovečkovic se vyznačuje terénní vlnou
-----
15.

V lese kdesi za přejezdem hlavní silnice z Malého Března do Úštěka zůstala jako památka jedna dlouhá kolejnice
-----
16.

Ve strmě stoupajícím ostrém levotočivém oblouku se v hustě rostoucí trávě zachovala celá řada dřevěných pražců
-----
17.

Dnes již málo znatelné stoupající rovné těleso bývalé železnice před Lovečkovicemi je porostlé vysokou travou
-----
18.

V přejezdu silnice z Lovečkovic do Verneřic se kousek před nádražím Lovečkovice zachovaly v asfaltě zalité koleje
-----
19.

Na východní straně bývalé nádražní budovy v Lovečkovicích se dodnes zachoval velmi dobře viditelný a čitelný nápis
-----
20.

Úštěcké zhlaví nádraží Lovečkovice, pro vegetaci není vidět jak do leva vedly koleje do Verneřic a do prava do Úštěka
-----
21.

Mezi nádražím Lovečkovice a zastávkou Levínské Petrovice se nachází levotočivý obloukový metr hluboký zářez
-----
22.

Někde v místě hustého keře před přejezdem bylo nástupiště a také dřevěná bouda zastávky Levínské Petrovice
-----
23.

Od zastávky Levínské Petrovice k přejezdu silnice Lovečkovice-Verneřice je dlouhý a rovný úsek bývalé železnice
-----
24.

Mezi oběma přejezdy na téže silnici pokračovalo těleso bývalé železnice rovným úsekem k řadě stromů na obzoru
-----
25.

Od dalšího přejezdu je vidět rovné asi půl metru vysoké mírně stoupající těleso náspu bývalé dráhy před Mukařovem
----
26.

Hliněné stěny se již dávno sesuly do asi tři metry hlubokého levotočivého zářezu bývalé žekleznice před Mukařovem
-----
27.

Uprostřed mezi velkým stromem a malým stromkem jsou vidět sporé zbytky vybagrovaného stoupajícího tělesa
-----
28.

V tomto místě byl nejvyšší bod celé bývalé železnice a v místě nejbližších stromů stála dřevěná bouda zastávky Mukařov
-----
29.

Od zastávky Mukařov těleso bývalé železnice směrem do Verneřic klesá dolů a před hlavní silnicí je hluboký zářez
-----
30.

Za přejezdem přes hlavní silnici směrem k Verneřicím je stále klesající rovné těleso porostlé vysokou travou
-----
31.

Pohled z vjezdového zhlaví na nádraží Verneřice, vlastní budova bývalého nádraží je přestavěna na rodinný dům
-----
32.

Od nádraží Lovečkovice doleva stoupala dráha do Verneřic, zde je pohled do klesajícího zářezu směrem do Úštěka
-----
33.

Za nádražím Lovečkovice směrem k Levínu pokračuje těleso bývalé železnice klesajícím pravotočivým obloukem
-----
34.

Velmi dlouhé rovné klesající těleso bývalé železnice před nádražím Levín je dobře viditelné a snadno průchodné
-----
35.

Budova bývalého nádraží Levín kde se natáčel film -Páni kluci- je ve velmi zachovalém stavu je trvale obydlena
-----
36.

Asi dva metry vysoké stále klesající těleso náspu bývalé železnice za nádražím Levín je porostlé hustými kopřivami
-----
37.

Zaasfaltovaný přejezd bývalé železnice v obci Horní Vysoké, přes asfalt jsou vidět nejen koleje ale i dřevěná prkna
-----
38.

Od přejezdu v Horním Vysokém bývalá železnice pokračuje asi stometrovým klesajícím rovným a širokým zářezem
----
39.

Třetí most bývalé železnice sestavený z položených klád na traverzách železničního mostu překlenuje Lhotský potok
-----
40.

Dobře viditelný a snadno průchodný krátký úsek traťového tělesa před bývalým přejezdem v obci Hradec u Levína
-----
41.

V přejezdu v Hradci u Levína jsou velice dobře viditelné šikmo vedoucí asfaltem zalité koleje bývalé železniční trati
----
42.

Od Hradce u Levína K Dolnímu Vysokému vede kopřivami porostlé těleso bývalé železnice táhlým dlouhým klesáním
-----
43.

Kopřivami porostlé rovné a asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice před Habřinou vede vzrostlým lesíkem
-----
44.

Na západním okraji obce Habřina se zachovaly asfaltem zalité koleje v přejezdu místní silnice z Habřiny do Srdova
-----
45.

Na severním konci nástupiště bývalé zastávky Habřina se zachovala tabule určující konec nástupiště směr Levín
-----
46.

Táhlým a dlouhým levotočivým obloukem pokračuje těleso bývalé železnice od zastávky Habřina k bývalému přejezdu
-----
47.

Široký a rovný úsek vysokého tělesa náspu dráhy vedoucí podél habřinské zahradní kolonie mezi Habřinou a Úštěkem
------
48.

Na západním okraji Úštěka se mezi kempem a místním hospodou se z bývalé železnice zachovaly koleje zalité asfaltem
49.

Železný most bývalé železnice přemosťuje trať 087 a také je odtud vidět pozůstatek kolejové odbočky na horní nádraží
-----
50.

Budova bývalého nádraží Úštěk horní nádraží je v zachovalém stavu, na východní straně budovy je ještě čitelný nápis
-----
foto září 2011
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat