Zahájení provozu 1890
Ukončení provozu 1978
Délka dráhy 25 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.
Děčínské zhlaví nádraží Velké Březno, pohled na odstavené motorové vozy provozovatele dnešní muzeální železnice
-----
2.
Dnes znovu obnovená zastávka Malé Březno nad Labem zastávka, je zde také na sloupu terčík označující konec nástupiště
-----
3.
Ještě stále nepopsaná cedule obnovené zastávky Malé Březno-Leština, je tady také dobře viditelná hrana nástupiště
-----
4.
Nejdříve nádraží, poté zastávka a opět nádraží Zubrnice která je dnes proměněna v hlavní expozici muzeální železnice
-----
5.
Za nádražím Zubrnice stále pokračují neporušené koleje které mírným stoupáním pokračují k zastávce Touchořiny
-----
6.
Uprostřed lesa v nízké a husté trávě rostoucí v kolejišti se ztrácí stoupající levotočivý oblouk bývalé železniční trati
-----
7.
Hluboko v lese mezi nádražím Zubrnice a zastávkou Touchořiny je definitivní konec kolejí bývalé železniční trati
----
8.
Zarostlý hustou travou a zakrytý spadanými stromy se nachází zrezivělé torzo prvního mostu přes Luční potok
-----
9.
Nízkou travou porostlý rovný mírně stoupající mělký zářez bývalé železnice je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
10.
Hustými asi metr a půl vysokými kopřivami zarostlé mírně stoupající těleso bývalé železniční trati na okraji lesa
-----
11.
V asi metr vysokém tělese náspu bývalé železnice se nachází pozůstatek druhého mostu před zastávkou Touchořiny
-----
12.
Asi padesátimetrové rovné a široké těleso bývalé železnice kde zůstaly koleje a kde také stávala zastávka Touchořiny
-----
13.
V pravotočivém stoupajícím oblouku mezi zastávkou Touchořiny a prvním přejezdem se zachovala řada pražců
-----
14.
Křížení bývalé železniční trati přejezdem s hlavní silnicí z Malého Března do Lovečkovic se vyznačuje terénní vlnou
-----
15.
V lese kdesi za přejezdem hlavní silnice z Malého Března do Úštěka zůstala jako památka jedna dlouhá kolejnice
-----
16.
Ve strmě stoupajícím ostrém levotočivém oblouku se v hustě rostoucí trávě zachovala celá řada dřevěných pražců
-----
17.
Dnes již málo znatelné stoupající rovné těleso bývalé železnice před Lovečkovicemi je porostlé vysokou travou
-----
18.
V přejezdu silnice z Lovečkovic do Verneřic se kousek před nádražím Lovečkovice zachovaly v asfaltě zalité koleje
-----
19.
Na východní straně bývalé nádražní budovy v Lovečkovicích se dodnes zachoval velmi dobře viditelný a čitelný nápis
-----
20.
Úštěcké zhlaví nádraží Lovečkovice, pro vegetaci není vidět jak do leva vedly koleje do Verneřic a do prava do Úštěka
-----
21.
Mezi nádražím Lovečkovice a zastávkou Levínské Petrovice se nachází levotočivý obloukový metr hluboký zářez
-----
22.
Někde v místě hustého keře před přejezdem bylo nástupiště a také dřevěná bouda zastávky Levínské Petrovice
-----
23.
Od zastávky Levínské Petrovice k přejezdu silnice Lovečkovice-Verneřice je dlouhý a rovný úsek bývalé železnice
-----
24.
Mezi oběma přejezdy na téže silnici pokračovalo těleso bývalé železnice rovným úsekem k řadě stromů na obzoru
-----
25.
Od dalšího přejezdu je vidět rovné asi půl metru vysoké mírně stoupající těleso náspu bývalé dráhy před Mukařovem
----
26.
Hliněné stěny se již dávno sesuly do asi tři metry hlubokého levotočivého zářezu bývalé žekleznice před Mukařovem
-----
27.
Uprostřed mezi velkým stromem a malým stromkem jsou vidět sporé zbytky vybagrovaného stoupajícího tělesa
-----
28.
V tomto místě byl nejvyšší bod celé bývalé železnice a v místě nejbližších stromů stála dřevěná bouda zastávky Mukařov
-----
29.
Od zastávky Mukařov těleso bývalé železnice směrem do Verneřic klesá dolů a před hlavní silnicí je hluboký zářez
-----
30.
Za přejezdem přes hlavní silnici směrem k Verneřicím je stále klesající rovné těleso porostlé vysokou travou
-----
31.
Pohled z vjezdového zhlaví na nádraží Verneřice, vlastní budova bývalého nádraží je přestavěna na rodinný dům
-----
32.
Od nádraží Lovečkovice doleva stoupala dráha do Verneřic, zde je pohled do klesajícího zářezu směrem do Úštěka
-----
33.
Za nádražím Lovečkovice směrem k Levínu pokračuje těleso bývalé železnice klesajícím pravotočivým obloukem
-----
34.
Velmi dlouhé rovné klesající těleso bývalé železnice před nádražím Levín je dobře viditelné a snadno průchodné
-----
35.
Budova bývalého nádraží Levín kde se natáčel film -Páni kluci- je ve velmi zachovalém stavu je trvale obydlena
-----
36.
Asi dva metry vysoké stále klesající těleso náspu bývalé železnice za nádražím Levín je porostlé hustými kopřivami
-----
37.
Zaasfaltovaný přejezd bývalé železnice v obci Horní Vysoké, přes asfalt jsou vidět nejen koleje ale i dřevěná prkna
-----
38.
Od přejezdu v Horním Vysokém bývalá železnice pokračuje asi stometrovým klesajícím rovným a širokým zářezem
----
39.
Třetí most bývalé železnice sestavený z položených klád na traverzách železničního mostu překlenuje Lhotský potok
-----
40.
Dobře viditelný a snadno průchodný krátký úsek traťového tělesa před bývalým přejezdem v obci Hradec u Levína
-----
41.
V přejezdu v Hradci u Levína jsou velice dobře viditelné šikmo vedoucí asfaltem zalité koleje bývalé železniční trati
----
42.
Od Hradce u Levína K Dolnímu Vysokému vede kopřivami porostlé těleso bývalé železnice táhlým dlouhým klesáním
-----
43.
Kopřivami porostlé rovné a asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice před Habřinou vede vzrostlým lesíkem
-----
44.
Na západním okraji obce Habřina se zachovaly asfaltem zalité koleje v přejezdu místní silnice z Habřiny do Srdova
-----
45.
Na severním konci nástupiště bývalé zastávky Habřina se zachovala tabule určující konec nástupiště směr Levín
-----
46.
Táhlým a dlouhým levotočivým obloukem pokračuje těleso bývalé železnice od zastávky Habřina k bývalému přejezdu
-----
47.
Široký a rovný úsek vysokého tělesa náspu dráhy vedoucí podél habřinské zahradní kolonie mezi Habřinou a Úštěkem
------
48.
Na západním okraji Úštěka se mezi kempem a místním hospodou se z bývalé železnice zachovaly koleje zalité asfaltem
49.
Železný most bývalé železnice přemosťuje trať 087 a také je odtud vidět pozůstatek kolejové odbočky na horní nádraží
-----
50.
Budova bývalého nádraží Úštěk horní nádraží je v zachovalém stavu, na východní straně budovy je ještě čitelný nápis
-----
foto září 2011
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat