Zahájení provozu 1881
Ukončení provozu 1974
Délka dráhy 13 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
První trať vedla jako nákladní vlečka z Chotětova do Dolního Cetna do cukrovaru a v roce 1897 byl postaven úsek z Mělníka do Dolního Cetna, až v roce 1904 byl postaven úsek z nádraží Sudoměř-Skalsko do Mladé Boleslavi a dále do Sobotky
-----
1.
Původně nádraží Sudoměř-Skalsko, dnešní nádraží Skalsko, levá trať vede do Mladé Boleslavi, vpravo vedoucí koleje je původní trať do Chotětova
-----
2.
Zachovalý jednoduchý první most bývalé železnice přes Strenický potok kousek za nádražím Skalsko
-----
3.
Pokračování kolejí bývalé železnice v prvním levotočivém oblouku před původním nádražím Skalsko
-----
4.
Budova původniho nádraží Skalsko leží na soukromém pozemku a je přestavěna rodinný domek
-----
5.
Rovný úsek tělesa bývalé železnice s mostem za původním nádražím Skalsko je dnes již bez kolejí
-----
6.
Travou zarostlé mírně levotočivé obloukové těleso bývalé železnice vedoucí podél Strenického potoka
-----
7.
Na rovném úseku náspu tělesa bývalé železnice je asi stometrové pokračování přerušených kolejí
-----
8.
V rovném úseku náspu tělesa bývalé železnice se nachází propadlá propust přes místní potůček
-----
9.
Nízkým porostem kopřiv je pokrytý násep bývalé železnice u rybníka před pivovarem v Podkováni
-----
10.
Souběžně vedoucí těleso dráhy a cesty u pivovaru v Podkováni, zůstalo zde několik dřevěných pražců
-----
11.
Z prvního přejezdu bývalé železnice který křížil silnici z Podkováně do Kovance se nic nezachovalo
-----
12.
Mezi zelenajícími se stromy je částečně vidět opravená a obydlená budova bývalého nádraží Podkováň
-----
13.
Další jednoduchý most bývalé železnice za bývalým nádražím Podkováň přes Strenický potok
-----
14.
Za mostem přes Strenický potok následuje velmi dlouhý a rovný úsek tělesa bývalé železnice
-----
15.
Následuje hluboký obloukový pravotočivý zářez který je nejdelší a nejhlubší na celé bývalé železnici
-----
16.
Další úsek mírně levotočivého obloukového tělesa náspu bývalé železnice za hlubokým zářezem
-----
17.
Částečně posekaný a tím dobře viditelný rovný úsek tělesa bývalé dráhy před nádražím Dolní Cetno
-----
18.
Zchátralá budova bývalého nádraží Dolní Cetno je dnes částečně oplocena a chystá se její obnova
-----
19.
Na rodinný domek přestavěná budova bývalého lokomotivního depa za nádražím Dolní Cetno
-----
20.
V bývalém přejezdu silničky od nádraží do obce Dolní Cetno se zachoval asi pětimetrový úsek kolejí
-----
21.
Rozpadající se větší most bývalé dráhy přes místní silničku do Horního Cetna na konci Dolního Cetna
-----
22.
Zachovalé koleje bývalé železnice v třetím přejezdu křížující hlavní silnici z Dolního Cetna do Bezna
-----
23.
Pohled na menší rozpadající se most bývalé dráhy v chatové osadě na horním konci obce Dolní Cetno
-----
24.
Pohled na mírně stoupající levotočivé obloukové těleso a betonovou patku předvjezdového navěstidla
-----
25.
Dobře viditelný a snadno průchodný úsek náspu bývalé dráhy mezi Dolním Cetnem a Niměřicemi
-----
26.
Zelenou trávou porostlý mírně obloukový levotočivý zářez před chatovou osadou u obce Niměřice
-----
27.
Na obloukovém tělese bývalé dráhy vede přístupová cesta do dolní části chatové osady u Niměřic
-----
28.
Krátký zalesněný úsek stoupajícího kamenitého tělesa bývalé dráhy v chatové osadě u Niměřic
-----
29.
Stále stoupající pravotočivé obloukové těleso v lese slouží jako výjezd z horní části chatové osady
-----
30.
Stoupající rovný asi metr a půl hluboký zářez bývalé železnice mezi osadou a čtvrtým přejezdem
-----
31.
Pohled na místo kde byl čtvrtý přejezd před nádražím Strenice u křižovatky silnic v obci Veliké Horky
-----
32.
Budova bývalého nádraží Strenice je v zachovalém stavu, je obydlena a slouží jako rodinný domek
-----
33.
Nájezd na pole za nádražím Strenice, v málo znatelném tělese zůstaly tři ztrouchnivělé pražce
-----
34.
Rezavějící kolejová plotnice se dvěma hřeby na pražci je dalším znakem kudy vedla bývalá železnice
-----
35.
Kopřivami porostlé rovné těleso bývalé dráhy mezi nádražím Strenice a zemědělským dvorem Hájek
-----
36.
Bývalý přejezd u dvora Hájek, doprava vedoucí asfaltová účelová silnice vede na tělese bývalé dráhy
-----
37.
V nejnižším bodě dnešní silnice je hlínou zavezený delší násep uprostřed kterého byl krátký most
-----
38.
Široký a rovný úsek dnešní účelové komunikace před nádražím Bezno vede na tělese bývalé železnice
-----
39.
Vlevo od těchto vzrostlých stromů kdysi stávala opuštěná a rozpadající se budova nádraží Bezno
-----
40.
Po této rovné polní cestě vedle stromořadí za nádražím Bezno pokračovalo těleso bývalé železnice
-----
41.
Pole před letištěm, dnes již dávno rozorané těleso náspu vedlo ve světlejším pruhu rostoucího obilí
-----
42.
Asfaltová plocha letiště Bezno, těleso nízkého náspu bývalé železnice vedlo napříč přistávací plochou
-----
43.
Pokračování přerušeného náspu za letištěm, v místě nízkého posedu stával šturc odstavné koleje
-----
44.
Za dnes již dávno zrušeným šturcem pokračuje těleso bývalé železnice stometrovým rovným úsekem
-----
45.
Hustou trávou, keři a stromy porostlý levovotočivý obloukový násep bývalé železnice mezi polemi
------
46.
Dlouhý a mírně stoupající mělký zářez bývalé železnice před pátým přejezdem je porostlý řídkou trávou
-----
47.
Zaasfaltované koleje v pátém přejezdu bývalé železnice křížující silnici z Chotětova do Jizerního Vtelna
-----
48.
Asi padesátimetrový rovný úsek tělesa bývalé železnice kde zůstaly ve štěrkovém loži betonové pražce
-----
49.
Řídkou trávou porostlý asi metr hluboký obloukový zářez bývalé železnice před nádražím Chotětov
-----
50.
Vjezd bývalé železnice do nádraží Chotětov, na pozůstatku kolejí leží betonové panely a modrý terčík
-----
foto květen 2010
----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat