Zahájení provozu 1883
Ukončení provozu 1974
Délka dráhy 17 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek nádraží Dobrovice až nádraží Dobrovice město bylo možné projet úvratí přes cukrovar, až v roce 1983 Železniční vojsko postavilo přímé spojení mimo cukrovar
Úsek Dobrovice nádraží-Areál Škody /nádr Dobrovice město/ se používá jako vlečka,
Úsek Dobrovice město-Rokytňany, 14 km, provoz 1883-1974
-----
1.
Nádraží Dobrovice, doleva odcházející začátek vlečky z nádraží do cukrovaru a parkoviště Škoda Auto
-----
2.
Dlouhý rovný a táhle stoupající úsek vlečky mezi dobrovickým nádražím a městem Dobrovice
-----
3.
Výhybka na jižním okraji Dobrovic, rovně vede trať na parkoviště Škody Auto a do leva do cukrovaru
-----
4.
Tento obytný domek je jediný co se zachoval z bývalého nádraží Dobrovice město v areálu Škody Auto
-----
5.
Vjezdová vrata do areálu Škoda Auto, jen modré terčíky a štěrkové lože dokazují že tudy vedly koleje
-----
6.
Dlouhý a rovný úsek tělesa náspu bývalé železnice u Dobrovic, na náspu dosud zůstalo štěkové lože
-----
7.
Další úsek téhož rovného štěrkového tělesa náspu bývalé železnice mezi Dobrovicemi a Úhercemi
-----
8.
Za dlouhou rovinou v tělese bývalé dráhy následuje dlouhý a táhlý pravotočivý násep u obce Úherce
-----
9.
Za táhlým pravotočivým obloukem nedaleko obce Úherce pokračuje štěrkové lože rovinou do Semčic
-----
10.
Velmi zvolna klesající dlouhý a rovný úsek štěrkového tělesa bývalé železnice před Semčicemi
-----
11.
Zvolna levotočivé a mírně stoupajíci štěrkové lože bývalé železnice u skladů před nádražím v Semčicích
-----
12.
Plocha bývalého nádraží Semčice, na místě kde dnes rostou stromky a keře stála nádražní budova
-----
13.
Zachovalý krátký most bývalé železnice je přemostěn přes Ctiměřický potůček za Semčickým nádražím
-----
14.
N východním okraji obce Semčice se nachází pozůstatek krátkého mostu přes Semčický potůček
-----
15.
Za mostem přes Semčický potůček následuje dlouhý a rovný úsek nízkého tělesa bývalé železnice
-----
16.
Snadno průchodné a dobře viditelné obloukové těleso bývalé železnice mezi Semčicemi a Žerčicemi
-----
17.
Rovný úsek bývalé železnice před Žerčicemi volně přechází z velmi mělkého zářezu na nízký násep
-----
18.
Bývalé nádraží Žerčice, budova je obydlena, ještě teď je možno přečíst nápisy čekárna a název stanice
-----
19.
Metr vysoký a sto metrů dlouhý rovný úsek tělesa náspu bývalé dráhy v Žerčicích před přejezdem
-----
20.
Zachovalé koleje v přejezdu silnice ze Žerčic do Ledců, koleje byly uříznuty a ponechány v přejezdu
-----
21.
Náletovými dřevinami a rákosím zarostlý rovný úsek náspu bývalé železnice od Žerčic ke Kobylnici
-----
22.
V přejezdu silničky do Kobylnice se zachovaly obě kolejnice, druhá kolejnice pod nánosem není vidět
-----
23.
Dnes již málo znatelný přejezd v tělese náspu bývalé železnice před Velkoledeckým rybníkem
-----
24.
Končící rovný zářez a pokračující obloukový násep bývalé železnice nedaleko Velkoledeckého rybníka
-----
25.
Nízké levotočivé obloukové těleso za Velkoledeckým rybníkem na kterém se zachovalo několik pražců
-----
26.
Seschlou trávou zarostlý asi metr vysoký rovný úsek tělesa náspu bývalé železnice před lesem
-----
27.
Dva metry vysoký levotočivý obloukový násep v lese u Ledců na kerém se zachovalo několik pražců
-----
28.
Dva metry hluboký a sto metrů dlouhý obloukový zářez bývalé železnice v lese u Karlovecké hájovny
-----
29.
Pravotočivý obloukový násep a po něm následující zářez bývalé železnice před ujkovickou pískovnou
-----
30.
Areál ujkovické pískovny, při rozšiřování této pískovny byla železnice přerušena a podloží vytěženo
-----
31.
Budova bývalého nádraží Ujkovice leží na soukromém pozemku, je obydlena a slouží jako rodinný dům
-----
32.
Dobře viditelný a snadno průchodný levotočivý oblouk bývalé železnice mezi Ujkovicemi a přejezdem
-----
33.
Bývalý přejezd dráhy křížující silnici z Ujkovic do Prodašic, koleje byly vytrhány a přejezd zaasfaltován
-----
34.
Mírně pravotočivé těleso bývalé dráhy v Prodašickém lese za přejezdem silnice z Ujkovic do Prodašic
-----
35.
Uprostřed lesa pokračuje metrový násep tělesa bývalé dráhy asi třista metrů dlouhou rovinou
-----
36.
Asi pět metrů vysoké levotočivé obloukové těleso náspu bývalé železnice za Lesním rybníkem
-----
37.
Dlouhý, hluboký a mírně levotočivý zářez bývalé železnice před okrajem Prodašického lesa
-----
38.
V rovném a dlouhém úseku tělesa náspu bývalé železnice se zachoval most přes Hasínský potok
-----
39.
V oblouku tělesa bývalé železnice před zastávkou Rokytňany se zachoval železný sloup návěstidla
-----
40.
Zastávka Rokytňany, v tomto místě se bývalá trať z Dobrovic napojovala na trať Bakov n.J.-Kopidlno
-----
foto listopad 2009
----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat