Zahájení provozu 1882
Ukončení provozu 1976
Délka dráhy 8 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
1.
Vedle kolejiště a budovy nádraží hlavní dráhy je opuštěná budova a plocha bez kolejí kde bylo Smidary místní nádraží
-----
2.
Pohled na místo kde se bývalá trať přejezdem křížila s místní silnicí a dále pokračovala rovným pruhem zelené trávy
-----
3.
Neprostupnou travou zarostlý rovný násep asi metr vysokého tělesa bývalé železnice před mostem přes říčku Javorka
-----
4.
Chybějící první železný most bývalé železniční trati přes říčku Javorku, kamenné portály se ztrácejí v husté vegetaci
-----
5.
Hustou travou porostlý další rovný úsek asi metr vysokého tělesa bývalé dráhy za chybějícím mostem přes říčku Javorku
-----
6.
Na dalším úseku o něco nižšího rovného náspu bývalé železnice se zachovalo velice dobře viditelné štěrkové lože
-----
7.
Již dosti bagrováním narušený rovný násep bývalé železnice se ztrácí v hustě rostoucí vwgetaci a náletových dřevinách
-----
8.
Zde se bagrováním narušený rovný násep bývalé železnice ztrácí úplně, kudy přesně vedl násep lze jen odhadovat
-----
9.
Další rovný úsek zcela vybagrovaného rovného náspu bývalé železnice, i tady se z náspu železnice nic nezachovalo
-----
10.
Nájezd polní cesty na zachovalý pravotočivý asi metra půl vysoký úsek náspu bývalé železniční trati u osady Medříč
-----
11.
Pohled na travou a stromky zarůstající levotočivý úsek tělesa náspu bývalé železniční trati před druhým mostem
-----
12.
Další betonový most je jedním z několika mostů v tělese bývalé železnice, tento překlenuje potok Mlýnská Javorka
-----
13.
Mezi mostem přes potok a přejezdem silnice ze Smidar do Chotělic pokračuje těleso bývalé dráhy mezi polem a lesem
-----
14.
Tady se bývalá železnice druhým přejezdem křížila s místní silnicí ze Smidar do Chotěvic, nic se zde nezachovalo
-----
15.
Málo znatelný začátek dlouhého rovného úseku tělesa bývalé železniční trati za přejezdem který vedl mezi stromky
-----
16.
Dobře viditelné a snadno průchodné rovné těleso bývalé železnice mezi místní silnicí a propustí na okraji Chotěvic
-----
17.
Na okraji obce Chotělice se v nízkém mírně obloukovém náspu bývalé železnice se nachází betonová první propust
-----
18.
Budova bývalé zastávky Chotělice kdysi byla přestavěna na garáž, i dnes je velice dobře čitelný nápis na čelní stěně
-----
19.
Za zastávkou Chotělice mezi dvěma přejezdy se zachoval rovný úsek tělesa bývalé dráhy který je dobře průchodný
-----
20.
Za dalším přejezdem v obci Chotělice se nachází v mírně pravotočivém obloukovém náspu druhá betonová propust
-----
21.
Na konci obce Chotělice pokračuje rovné těleso bývalé železniční trati mělkým asi půl metru hlubokým zářezem
-----
22.
Vysokou a hustou travou porostlé asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice které se stáčí do levotočivého oblouku
-----
23.
Další pokračování táhlého levotočivého metr vysokého oblouku bývalé železnice které je porostlé náletovými dřevinami
-----
24.
Dobře viditelný a snadno průchodný rovný úsek asi půl metru vysokého tělesa náspu bývalé železnice před silem
-----
25.
U hlubinného sila je asi stometrový rovný úsek mělkého zářezu bývalé železnice zavezený vrstvou hlíny a odpadu
-----
26.
Za zavezeným zářezem pokračuje těleso bývalé železnice levotočivým obloukem porostlým hustou travou a křovím
-----
27.
Na samém začátku levotočivého obloukového metr vysokého náspu je třetí betonový most překlenující místní potůček
-----
28.
Na konci levotočivého obloukového tělesa začíná dlouhý rovný úsek bývalé železnice vedoucí souběžne s polní cestou
-----
29.
Za obloukovým náspem začíná dlouhý rovný úsek bývalé železnice, těleso bývalé dráhy vedlo pruhem vlevo od cesty
-----
30.
Stále pokračující velmi dlouhý rovný úsek tělesa bývalé železniční trati vedl i nadále vlevo po zeleném pruhu trávy
-----
31.
I nadále pokračující rovný a dlouhý úsek tělesa bývalé železniční trati vede podél vzrostlých stromů mezi lány poli
-----
32.
Po dlouhém a rovném úseku tělesa bývalé železnice se travou porostlé těleso stáčí do mírného pravotočivého oblouku
-----
33.
Za obloukem pokračuje rozorané těleso bývalé železnice dalším velmi dlouhým rovným úsekem směrem ke Sběři
-----
34.
Pravotočivé obloukové těleso bývalé trati před zastávkou Sběř vedlo pásem zeleně mezi cestou a úzkým pruhem trávy
-----
35.
Cihlová budova bývalé zastávky Hrobičany stojí osamocena uprostřed širokých polních lánů a je v zachovalém stavu
-----
36.
Kudy vedl pravotočivý obloukový násep tělesa bývalé železnice za zastávkou Hrobičany určuje pruh hlíny mezi poli
-----
37.
Chybějící čtvrtý železný most přes řeku Cidlinu na okraji obce Sběř, v křoví na protějším břehu je betonový portál
-----
38.
Pohled na mírně pravotočivé obloukové metr vysoké těleso bývalé železnice za chybějícím mostem přes řeku Cidlinu
-----
39.
Rovný úsek rozšiřujícího se tělesa bývalé železnice znamená že se jsme na jižním zhlaví zastávky a nákladiště Sběř
-----
40.
Široký násep bývalého nákladiště a zastávky Sběř, budovy se tady nezachovaly, podle šíře náspu zde byly dvě koleje
-----
41.
Za bývalým nákladištěm a zastávkou Sběř jsou v rovném náspu betonové portály pátého mostu přes potok Volanka
-----
42.
Asi sto metrů dlouhé rovné a metr vysoké těleso bývalé železnice za pátým mostem je viditelné a snadno průchodné
-----
43.
Mezi vzrostlými stromy je vidět široký nízkou travou porostlý levotočivě stoupající obloukové těleso bývalé železnice
-----
44.
Na konci dlouhého levotočivého obloukového tělesa bývalé železniční trati je začátek celé řady vzrostlých stromů
-----
45.
Před lánem širokého pole je krátké rovné a nízké těleso náspu bývalé železnice na kterém rostou vzrostlé stromy
-----
46.
Před širokým lánem pole je vidět rovný a asi metr hluboký zářez který je dnes již zavezený a porostlý keři a stromy
-----
47.
Po dlouhém a rovném nejdříve zářezu a posléze nízkém tělese vedoucím přes lán pole se dnes již nic nezachovalo
-----
48.
Po přechodu velkého lánu pole se objeví na okraji městečka asi půlmetrový nízký násep tělesa bývalé železniční trati
-----
49.
Pod nánosem bláta se zachovaly dvě souběžné koleje v přejezdu na jižním zhlaví bývalého nádraží ve Vysokém Veselí
-----
50.
Nádražní budova bývalého nádraží ve Vysokém Veselí je obydlena ale je v zanedbaném stavu a už se začíná rozpadat
-----
foto říjen 2011
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat