Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 4. května 2008

* 4b Smidary-Vysoké Veselí *

Zahájení provozu 1882
Ukončení provozu 1976
Délka dráhy 8 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Vedle kolejiště a budovy nádraží hlavní dráhy je opuštěná budova a plocha bez kolejí kde bylo Smidary místní nádraží
-----
2.

Pohled na místo kde se bývalá trať přejezdem křížila s místní silnicí a dále pokračovala rovným pruhem zelené trávy
-----
3.

Neprostupnou travou zarostlý rovný násep asi metr vysokého tělesa bývalé železnice před mostem přes říčku Javorka
-----
4.

Chybějící první železný most bývalé železniční trati přes říčku Javorku, kamenné portály se ztrácejí v husté vegetaci
-----
5.

Hustou travou porostlý další rovný úsek asi metr vysokého tělesa bývalé dráhy za chybějícím mostem přes říčku Javorku
-----
6.

Na dalším úseku o něco nižšího rovného náspu bývalé železnice se zachovalo velice dobře viditelné štěrkové lože
-----
7.

Již dosti bagrováním narušený rovný násep bývalé železnice se ztrácí v hustě rostoucí vwgetaci a náletových dřevinách
-----
8.

Zde se bagrováním narušený rovný násep bývalé železnice ztrácí úplně, kudy přesně vedl násep lze jen odhadovat
-----
9.

Další rovný úsek zcela vybagrovaného rovného náspu bývalé železnice, i tady se z náspu železnice nic nezachovalo
-----
10.

Nájezd polní cesty na zachovalý pravotočivý asi metra půl vysoký úsek náspu bývalé železniční trati u osady Medříč
-----
11.

Pohled na travou a stromky zarůstající levotočivý úsek tělesa náspu bývalé železniční trati před druhým mostem
-----
12.

Další betonový most je jedním z několika mostů v tělese bývalé železnice, tento překlenuje potok Mlýnská Javorka
-----
13.

Mezi mostem přes potok a přejezdem silnice ze Smidar do Chotělic pokračuje těleso bývalé dráhy mezi polem a lesem
-----
14.

Tady se bývalá železnice druhým přejezdem křížila s místní silnicí ze Smidar do Chotěvic, nic se zde nezachovalo
-----
15.

Málo znatelný začátek dlouhého rovného úseku tělesa bývalé železniční trati za přejezdem který vedl mezi stromky
-----
16.

Dobře viditelné a snadno průchodné rovné těleso bývalé železnice mezi místní silnicí a propustí na okraji Chotěvic
-----
17.

Na okraji obce Chotělice se v nízkém mírně obloukovém náspu bývalé železnice se nachází betonová první propust
-----
18.

Budova bývalé zastávky Chotělice kdysi byla přestavěna na garáž, i dnes je velice dobře čitelný nápis na čelní stěně
-----
19.

Za zastávkou Chotělice mezi dvěma přejezdy se zachoval rovný úsek tělesa bývalé dráhy který je dobře průchodný
-----
20.

Za dalším přejezdem v obci Chotělice se nachází v mírně pravotočivém obloukovém náspu druhá betonová propust
-----
21.

Na konci obce Chotělice pokračuje rovné těleso bývalé železniční trati mělkým asi půl metru hlubokým zářezem
-----
22.

Vysokou a hustou travou porostlé asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice které se stáčí do levotočivého oblouku
-----
23.

Další pokračování táhlého levotočivého metr vysokého oblouku bývalé železnice které je porostlé náletovými dřevinami
-----
24.

Dobře viditelný a snadno průchodný rovný úsek asi půl metru vysokého tělesa náspu bývalé železnice před silem
-----
25.

U hlubinného sila je asi stometrový rovný úsek mělkého zářezu bývalé železnice zavezený vrstvou hlíny a odpadu
-----
26.

Za zavezeným zářezem pokračuje těleso bývalé železnice levotočivým obloukem porostlým hustou travou a křovím
-----
27.

Na samém začátku levotočivého obloukového metr vysokého náspu je třetí betonový most překlenující místní potůček
-----
28.

Na konci levotočivého obloukového tělesa začíná dlouhý rovný úsek bývalé železnice vedoucí souběžne s polní cestou
-----
29.

Za obloukovým náspem začíná dlouhý rovný úsek bývalé železnice, těleso bývalé dráhy vedlo pruhem vlevo od cesty
-----
30.

Stále pokračující velmi dlouhý rovný úsek tělesa bývalé železniční trati vedl i nadále vlevo po zeleném pruhu trávy
-----
31.

I nadále pokračující rovný a dlouhý úsek tělesa bývalé železniční trati vede podél vzrostlých stromů mezi lány poli
-----
32.

Po dlouhém a rovném úseku tělesa bývalé železnice se travou porostlé těleso stáčí do mírného pravotočivého oblouku
-----
33.

Za obloukem pokračuje rozorané těleso bývalé železnice dalším velmi dlouhým rovným úsekem směrem ke Sběři
-----
34.

Pravotočivé obloukové těleso bývalé trati před zastávkou Sběř vedlo pásem zeleně mezi cestou a úzkým pruhem trávy
-----
35.

Cihlová budova bývalé zastávky Hrobičany stojí osamocena uprostřed širokých polních lánů a je v zachovalém stavu
-----
36.

Kudy vedl pravotočivý obloukový násep tělesa bývalé železnice za zastávkou Hrobičany určuje pruh hlíny mezi poli
-----
37.

Chybějící čtvrtý železný most přes řeku Cidlinu na okraji obce Sběř, v křoví na protějším břehu je betonový portál
-----
38.

Pohled na mírně pravotočivé obloukové metr vysoké těleso bývalé železnice za chybějícím mostem přes řeku Cidlinu
-----
39.

Rovný úsek rozšiřujícího se tělesa bývalé železnice znamená že se jsme na jižním zhlaví zastávky a nákladiště Sběř
-----
40.

Široký násep bývalého nákladiště a zastávky Sběř, budovy se tady nezachovaly, podle šíře náspu zde byly dvě koleje
-----
41.

Za bývalým nákladištěm a zastávkou Sběř jsou v rovném náspu betonové portály pátého mostu přes potok Volanka
-----
42.

Asi sto metrů dlouhé rovné a metr vysoké těleso bývalé železnice za pátým mostem je viditelné a snadno průchodné
-----
43.

Mezi vzrostlými stromy je vidět široký nízkou travou porostlý levotočivě stoupající obloukové těleso bývalé železnice
-----
44.

Na konci dlouhého levotočivého obloukového tělesa bývalé železniční trati je začátek celé řady vzrostlých stromů
-----
45.

Před lánem širokého pole je krátké rovné a nízké těleso náspu bývalé železnice na kterém rostou vzrostlé stromy
-----
46.

Před širokým lánem pole je vidět rovný a asi metr hluboký zářez který je dnes již zavezený a porostlý keři a stromy
-----
47.

Po dlouhém a rovném nejdříve zářezu a posléze nízkém tělese vedoucím přes lán pole se dnes již nic nezachovalo
-----
48.

Po přechodu velkého lánu pole se objeví na okraji městečka asi půlmetrový nízký násep tělesa bývalé železniční trati
-----
49.

Pod nánosem bláta se zachovaly dvě souběžné koleje v přejezdu na jižním zhlaví bývalého nádraží ve Vysokém Veselí
-----
50.

Nádražní budova bývalého nádraží ve Vysokém Veselí je obydlena ale je v zanedbaném stavu a už se začíná rozpadat
-----
foto říjen 2011
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat