Zahájení provozu 1899
Ukončení provozu 2005
Délka dráhy 12 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
V roce 1978 byla zavedena náhradní autobusová doprava která byla zrušena v roce 1980, úsek Chrast město-Hrochův Týnec byl zlikvidován v letech 1982-1990, úsek Chrast nádraží-Chrast město v roce 2005
-----
1.
Žďárecké zhlaví nádraží Chrast u Chrudimi, bývalá železniční trať 1d vedla zeleným pruhem trávy vlevo od kolejí
-----
2.
Za nádražím Chrast u Chrudimi je pozůstatek prvního přejezdu bývalé železnice v podobě asfaltového pásu přes silnici
-----
3.
Vysokou travou nezarostlý levotočivý úsek štěrkového lože na asi půl metru vysokém obloukovém náspu mezi polemi
-----
4.
Velmi dlouhý a rovný úsek asi půl metru vysokého tělesa náspu bývalé železnice mezi oběma nádražími v Chrastu
-----
5.
Podélně posekaný nízký násep bývalé železnice před druhým přejezdem na okraji města Chrast u Chrudimi
-----
6.
Pohled na dlouhý a úzký pás asfaltu který je v druhém přejezdu tělesa bývalé železnice na okraji města Chrast
-----
7.
Za druhým přejezdem bývalá železnice pokračovala dlouhým rovným úsekem mělkého zářezu mezi lesíkem a zahradami
-----
8.
Hustou vysokou travou zarostlý mělký mírně obloukový pravotočivý zářez bývalé železnice před třetím přejezdem
-----
9.
Dva úzké pruhy mírná vyvýšenina v asfaltu silnice nám prozrazují kde byl třetí přejezd bývalé železnice v Chrasti
-----
10.
Dobře udržovaná budova bývalého nádraží Chrast u Chrudimi město je dnes trvale obydlena a slouží jako rodinný dům
-----
11.
Jen kamenité lože a za přejezdem prašná rovná cesta zůstala z kolejiště za nádražím Chrast u Chrudimi město
-----
12.
Na konci města Chrast pokračuje bývalá železnice dlouhým rovným úsekem tělesa mělkého zářezu porostlého travou
-----
13.
Dále pokračuje bývalá železnice nízkým táhlým levotočivým obloukovým náspem porostlým náletovými dřevinami
-----
14.
Jen mírně vyvýšené rovný pruh zeminy naznačuje kde bylo nástupiště jen krátce existující zastávky Chrašice
-----
15.
Za zastávkou Chrašice těleso bývalé železnice pokračuje dlouhým rovinatým úsekem souběžně s hlavní silnicí
-----
16.
Vysokou travou porostlé mírně levotočivé obloukové těleso asi metr vysokého náspu před cihelnou v Rosicích
-----
17.
Betonový obloukově klenutý most v mohutném rovném náspu v Rosicích který překlenoval cihlářskou úzkokolejku
-----
18.
Dobře viditelný a snadno průchodný rovný úsek nízkého náspu za mostem přes cihlářskou úzkokolejku
-----
19.
Na prašnou mírně obloukovou cestu přeměněné těleso bývalé železničí trati mezi rosickou cihelnou a silnicí
-----
20.
Velmi táhlé a dlouhé pravotočivé obloukové těleso asi metr vysokého náspu mezi cihelnou a nádražím Rosice u Chrudimi
-----
21.
Na rodinný dům přeměněná budova bývalého nádraží Rosice u Chrudimi, zachovalo se zastřešení prvního nástupiště
-----
22.
V mírně obloukovou prašnou cestu změněné těleso bývalé železniční trati za nádražím Rosice u Chrudimi
-----
23.
Na dlouhém a rovném úseku tělesa nízkého náspu bývalé železnice stojí betonový plot který je součástí místní firmy
-----
24.
Za Rosicemi u Chrudimi těleso bývalé železnice z roviny přechází do levotočivého oblouku porostlého vysokou travou
-----
25.
Začínající dlouhá rovina tělesa bývalé železnice, koleje jsou dávno pryč a těleso je využíváno jako polní cesta
-----
26.
Pokračování dlouhého rovného tělesa nízkého náspu bývalé železnice směrem k bývalé zastávce Brčekoly
-----
27.
V nízkém dlouhém rovném tělese náspu bývalé železníce se nachází několik trubkových betonových propustí
-----
28.
Před bývalou zastávkou Brčekoly se těleso nízkého náspu bývalé železnice stáčí do mírného levotočivého oblouku
-----
29.
K nepoznání se změnilo místo kde bylo nalevo od dnešní cesty a bývalé trati nástupiště bouda zastávka Brčekoly
-----
30.
Dále rovným a dlouhým úsekem pokračuje široké a asi půl metru vysoké těleso náspu za zastávkou Brčekoly
-----
31.
Další z několika trubkově betonových propustí v tělese bývalé dráhy, zde je čitelné datum výstavby což byl rok 1970
-----
32.
Neznatelně stoupající rovný a hustou travou porostlý široký násep bývalé železnice za druhou propustí
-----
33.
Již znatelněji viditelné stoupání tělesa bývalé dráhy před třetí propustí je stále porostlé vysokou neprůchodnou travou
-----
34.
Ve vzrostlých stromech z každé strany protéká potůček a uprostřed v tělese dráhy je třetí trubkově betonová propust
-----
35.
Seschlou travou zarostlý rovný mělký a mírně stoupající zářez bývalé železnice za třetí propustí přes potůček
-----
36.
Táhlé dlouhé mírně stoupající pravotočivě obloukové těleso náspu bývalé dráhy porostlé vysokou travou vedoucí mezi poli
-----
37.
Stále mírně stoupající rovný mělký zářez tělesa bývalé železnice před bývalou zastávkou Skalice u Hrochova Týnce
-----
38.
Plocha porostlá nízkou uschlou travou je prostor kde stála zastávka a také bylo nákladiště Skalice u Hrochova Týnce
-----
39.
Za zastávkou Skalice u Hrochova Týnce těleso bývalé železnice pokračuje krátkým rovným a mělkým zářezem
-----
40.
Krátký mělký zářez bývalé železnice přechází ve vysoký dlouhý rovný násep který je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
41.
V nejnižším místě dlouhého a rovného náspu bývalé železnice je propust sestavená z kamenných pískovcových kvádrů
-----
42.
Dále těleso bývalé železnice přechází z dlouhého rovného náspu do dlouhého a rovného asi metr a půl hlubokého zářezu
-----
43.
Mírná vyvýšenina na prašné cestě značí kde se mírně levotočivý oblouk bývalé železnice přejezdem křížil s polní cestou
-----
44.
Těleso náspu bývalé železnice před Hrochvým Týncem je změněno v širokou prašnou cestu mezi polem a lesem
------
45.
Křižovatka hlavní silnice a vedlejších silnic v Hrochvě Týnci, v době existence železnice zde silniční obchvat nestál
-----
46.
Na rovném úseku klesajícího tělesa náspu bývalé železniční trati po rozšíření byla vybudována asfaltová silnice
-----
47.
U křižovatky silnic je pokračování asi metr vysokého rovného tělesa náspu bývalé železnice za Hrochovým Týncem
-----
48.
Pohled na část mostního betonového portálu bývalého železného mostu přes potok Ležák který se ztrácí ve vzrostlé trávě
-----
49.
Nízkou travou a křovinami porostlé asi půl metru vysoké obloukové těleso náspu před nádražím Hrochův Týnec
-----
50.
Místo kde vjížděla bývalá železnice do nádraží Hrochův Týnec, vjezd bývalé železnice vedl jinak než jsou koleje dnes
-----
foto červen 2010
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat