Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 4. května 2008

* 1d Chrast u Chrudimi-Hrochův Týnec *

Zahájení provozu 1899
Ukončení provozu 2005
Délka dráhy 12 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
V roce 1978 byla zavedena náhradní autobusová doprava která byla zrušena v roce 1980, úsek Chrast město-Hrochův Týnec byl zlikvidován v letech 1982-1990, úsek Chrast nádraží-Chrast město v roce 2005
-----
1.

Žďárecké zhlaví nádraží Chrast u Chrudimi, bývalá železniční trať 1d vedla zeleným pruhem trávy vlevo od kolejí
-----
2.

Za nádražím Chrast u Chrudimi je pozůstatek prvního přejezdu bývalé železnice v podobě asfaltového pásu přes silnici
-----
3.

Vysokou travou nezarostlý levotočivý úsek štěrkového lože na asi půl metru vysokém obloukovém náspu mezi polemi
-----
4.

Velmi dlouhý a rovný úsek asi půl metru vysokého tělesa náspu bývalé železnice mezi oběma nádražími v Chrastu
-----
5.

Podélně posekaný nízký násep bývalé železnice před druhým přejezdem na okraji města Chrast u Chrudimi
-----
6.

Pohled na dlouhý a úzký pás asfaltu který je v druhém přejezdu tělesa bývalé železnice na okraji města Chrast
-----
7.

Za druhým přejezdem bývalá železnice pokračovala dlouhým rovným úsekem mělkého zářezu mezi lesíkem a zahradami
-----
8.

Hustou vysokou travou zarostlý mělký mírně obloukový pravotočivý zářez bývalé železnice před třetím přejezdem
-----
9.

Dva úzké pruhy mírná vyvýšenina v asfaltu silnice nám prozrazují kde byl třetí přejezd bývalé železnice v Chrasti
-----
10.

Dobře udržovaná budova bývalého nádraží Chrast u Chrudimi město je dnes trvale obydlena a slouží jako rodinný dům
-----
11.

Jen kamenité lože a za přejezdem prašná rovná cesta zůstala z kolejiště za nádražím Chrast u Chrudimi město
-----
12.

Na konci města Chrast pokračuje bývalá železnice dlouhým rovným úsekem tělesa mělkého zářezu porostlého travou
-----
13.

Dále pokračuje bývalá železnice nízkým táhlým levotočivým obloukovým náspem porostlým náletovými dřevinami
-----
14.

Jen mírně vyvýšené rovný pruh zeminy naznačuje kde bylo nástupiště jen krátce existující zastávky Chrašice
-----
15.

Za zastávkou Chrašice těleso bývalé železnice pokračuje dlouhým rovinatým úsekem souběžně s hlavní silnicí
-----
16.

Vysokou travou porostlé mírně levotočivé obloukové těleso asi metr vysokého náspu před cihelnou v Rosicích
-----
17.

Betonový obloukově klenutý most v mohutném rovném náspu v Rosicích který překlenoval cihlářskou úzkokolejku
-----
18.

Dobře viditelný a snadno průchodný rovný úsek nízkého náspu za mostem přes cihlářskou úzkokolejku
-----
19.

Na prašnou mírně obloukovou cestu přeměněné těleso bývalé železničí trati mezi rosickou cihelnou a silnicí
-----
20.

Velmi táhlé a dlouhé pravotočivé obloukové těleso asi metr vysokého náspu mezi cihelnou a nádražím Rosice u Chrudimi
-----
21.

Na rodinný dům přeměněná budova bývalého nádraží Rosice u Chrudimi, zachovalo se zastřešení prvního nástupiště
-----
22.

V mírně obloukovou prašnou cestu změněné těleso bývalé železniční trati za nádražím Rosice u Chrudimi
-----
23.

Na dlouhém a rovném úseku tělesa nízkého náspu bývalé železnice stojí betonový plot který je součástí místní firmy
-----
24.

Za Rosicemi u Chrudimi těleso bývalé železnice z roviny přechází do levotočivého oblouku porostlého vysokou travou
-----
25.

Začínající dlouhá rovina tělesa bývalé železnice, koleje jsou dávno pryč a těleso je využíváno jako polní cesta
-----
26.

Pokračování dlouhého rovného tělesa nízkého náspu bývalé železnice směrem k bývalé zastávce Brčekoly
-----
27.

V nízkém dlouhém rovném tělese náspu bývalé železníce se nachází několik trubkových betonových propustí
-----
28.

Před bývalou zastávkou Brčekoly se těleso nízkého náspu bývalé železnice stáčí do mírného levotočivého oblouku
-----
29.

K nepoznání se změnilo místo kde bylo nalevo od dnešní cesty a bývalé trati nástupiště bouda zastávka Brčekoly
-----
30.

Dále rovným a dlouhým úsekem pokračuje široké a asi půl metru vysoké těleso náspu za zastávkou Brčekoly
-----
31.

Další z několika trubkově betonových propustí v tělese bývalé dráhy, zde je čitelné datum výstavby což byl rok 1970
-----
32.

Neznatelně stoupající rovný a hustou travou porostlý široký násep bývalé železnice za druhou propustí
-----
33.

Již znatelněji viditelné stoupání tělesa bývalé dráhy před třetí propustí je stále porostlé vysokou neprůchodnou travou
-----
34.

Ve vzrostlých stromech z každé strany protéká potůček a uprostřed v tělese dráhy je třetí trubkově betonová propust
-----
35.

Seschlou travou zarostlý rovný mělký a mírně stoupající zářez bývalé železnice za třetí propustí přes potůček
-----
36.

Táhlé dlouhé mírně stoupající pravotočivě obloukové těleso náspu bývalé dráhy porostlé vysokou travou vedoucí mezi poli
-----
37.

Stále mírně stoupající rovný mělký zářez tělesa bývalé železnice před bývalou zastávkou Skalice u Hrochova Týnce
-----
38.

Plocha porostlá nízkou uschlou travou je prostor kde stála zastávka a také bylo nákladiště Skalice u Hrochova Týnce
-----
39.

Za zastávkou Skalice u Hrochova Týnce těleso bývalé železnice pokračuje krátkým rovným a mělkým zářezem
-----
40.

Krátký mělký zářez bývalé železnice přechází ve vysoký dlouhý rovný násep který je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
41.

V nejnižším místě dlouhého a rovného náspu bývalé železnice je propust sestavená z kamenných pískovcových kvádrů
-----
42.

Dále těleso bývalé železnice přechází z dlouhého rovného náspu do dlouhého a rovného asi metr a půl hlubokého zářezu
-----
43.

Mírná vyvýšenina na prašné cestě značí kde se mírně levotočivý oblouk bývalé železnice přejezdem křížil s polní cestou
-----
44.

Těleso náspu bývalé železnice před Hrochvým Týncem je změněno v širokou prašnou cestu mezi polem a lesem
------
45.

Křižovatka hlavní silnice a vedlejších silnic v Hrochvě Týnci, v době existence železnice zde silniční obchvat nestál
-----
46.

Na rovném úseku klesajícího tělesa náspu bývalé železniční trati po rozšíření byla vybudována asfaltová silnice
-----
47.

U křižovatky silnic je pokračování asi metr vysokého rovného tělesa náspu bývalé železnice za Hrochovým Týncem
-----
48.

Pohled na část mostního betonového portálu bývalého železného mostu přes potok Ležák který se ztrácí ve vzrostlé trávě
-----
49.

Nízkou travou a křovinami porostlé asi půl metru vysoké obloukové těleso náspu před nádražím Hrochův Týnec
-----
50.

Místo kde vjížděla bývalá železnice do nádraží Hrochův Týnec, vjezd bývalé železnice vedl jinak než jsou koleje dnes
-----
foto červen 2010
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat