Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

pondělí 30. července 2007

* Úzkokolejka Slaný nádraží-Smečno-Kačice nákladiště *

Zahájení provozu 1904
Ukončení provozu 1932
Délka drážky 15 km
Rozchod kolejí 700 mm
-----

V roce 1908 byla úzkokolejka jako vlečka prodloužena z nádraží Kačice do dolu Schoeller v Libušíně
-----
1.

Budova skladu patřící k úzkokolejce na nádraží ve Slaném, vlastní úzkokolejné nádraží bylo za touto budovou
-----
2.

Trasa úzkokolejky před Studeněvsí, úzkokolejka vedla po levé straně silnice
-----
3.

Vlevo od křižovatky byla výhybka, hlavní trať vedla rovně, vlevo podle silnice vedla odbočka ke mlýnu
-----
4.

Rovné klesající těleso bývalé úzkokolejky, současnosti po tělese bývalé odbočky vede pěšina ke mlýnu
-----
5.

Krkavčí (Heidlerův) mlýn ve Studeněvsi kde končila první odbočka úzkokolejky
-----
6.

Studeněves, úzkokolejka vedla někde v mísech kde je chodník
-----
7.

Násep od Řisutského rybníka ke Studeněvsi slouží dnes jako cesta
-----
8.

První klenutý cihlový most přes Řisutský potok za Studeněvsí
-----
9.

Násep od Řisutského rybníka k zářezu směrem k Přelíci
-----
10.

Začátek dlouhého zářezu bývalé úzkokolejky od Studeněvsi k Přelíci
-----
11.

Nejhlubší místo zářezu mezi Studeněvsí a Přelící, pro těžko prostupnou vegetaci toho moc vidět není
-----
12

Konec zářezu u Přelíce který je dnes již částečně zavezen odpadem
-----
13.

Vybagrovaný asi tři metry vysoký násep v údolí Drneckého potoka
-----
14.

Na náspu bývalé úzkokolejky vede pěšina z Přelíce do Štemberka
-----
15.

Nejvyšší násep na celé drážce překonává údolí Štemberského potoka
-----
16.

Zářez bývalé úzkokolejky mezi cihelnou a alejí ze Smečna do Štemberka
-----
17.

Na severovýchodním okraji smečenské bažantnice vede násep kolem cihelny
-----
18.

Rovný úsek bývalé drážky vede lesem na severu smečenské bažantnice
-----
19.

Můstek přes Muclavský potok na západním cípu smečenské bažantnice, náspy z obou stran můstku byly vybagrovány
-----
20.

Zářez před myslivnou v bažantnici, pohled od bývalého přejezdu k můstku
21.

Zářez za myslivnou, z bývalé úzkokolejky je zarůstající lesní pěšina
-----
22.

Čerstvě vyřezaný a vysekaný násep uprostřed smečenské bažantnice
-----
23.

Přerušený násep před obloukem na východní straně smečenské bažantnice
-----
24.

Zde bývala výhybka pro odbočku k nádraží ve Smečně na jižním okraji bažantnice
-----
25.

Zarostlý a větvemi zavezený zářez k nádraží, pohled z místa bývalé výhybky
-----
26.

Budova bývalého nádraží ve Smečně, z druhé strany této budovy končila druhá odbočka
-----
27.

Asi čtvrtina zářezu ve smečenské bažantnici u hřiště je zavezena nejrůznějším odpadem
-----
28.

Zasypaný zářez vedle hřiště u silnice ze Smečna do Nové Vsi
-----
29.

Silnice ze Slaného do Rakovníka u smečenského dvora, byly tyto dva pískovcové kvádry součástí mostku nebo propusti bývalé úzkokolejky?
-----
30.

Nádraží Kačice, koleje od úzkokolejky vedly vlevo od kolejí normálního rozchodu
-----
31.

Vybagrovaný násep vlečky nedaleko silnice z Dolu Libušín do Kačic
-----
32.

Zářez úzkokolejky jdoucí nedaleko náspu tělesa nákladiště Kačice
-----
33.

Bývalý přejezd u Dolu Libušín, úzkokolejka pokračovala málo znatelným průřezem do lesa
-----
34.

Zarůstající násep za přejezdem, pohled směrem k dolu v Libušíně
-----
35.

Důl Libušín (Schoeller), v areálu tohoto dolu úzkokolejná železnice končila
-----
foto srpen 2007
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat