Zahájení provozu 1900
Ukončení provozu 1976
Délka drážky 10 km
Rozchod kolejí 750 mm
-----
Heřmanička -
-----
1.
Nádraží a nástupiště bývalé úzkokolejky ve Frýdlantu, naskládaná kolejová pole dávají šanci na alespoň částečné obnovení úzkokolejky
-----
2.
Severní zhlaví nádraží Frýdlant, zde zůstal zachován asi stometrový úsek kolejí bývalé úzkokolejky
-----
3.
Zachovalý železný most bývalé úzkokolejky nad normálněrozchodnou dvojkolejnou tratí, levá trať vede do Černous, pravá do Jindřichovic
-----
4.
První kamenný můstek v náspu tělesa bývalé úzkokolejky za železným mostem na okraji Frýdlantu
-----
5.
Úsek bývalé úzkokolejky mezi můstkem a fabrikou, na levo vysoký břeh, na pravo prudký sráz k říčce Smědé
-----
6.
Přerušený násep bývalé úzkokolejky spojovací komunikací ve fabrice na západním okraji Frýdlantu
-----
7.
Přejezd bývalé úzkokolejky za fabrikou, v místě stromků a stožáru elektrického vedení stála stanice Frýdlant zastávka
-----
8.
Úsek asi dva metry vysokého náspu bývalé úzkokolejky za přejezdem, pohled na násep nedaleko mostu přes místní potůček
-----
9.
Druhý klenutý kamenný můstek bývalé úzkokolejky přes místní potůček v místním lesíku
-----
10.
První hluboký zářez bývalé úzkokolejky za druhým můstkem pomalu zarůstá náletovými dřevinami
-----
11.
Krátký asi metr vysoký násep bývalé úzkokolejky za hlubokým zářezem také pomalu zarůstá trávou a náletovými dřevinami
-----
12.
Za krátkým náspem následuje delší násep bývalé úzkokolejky před mělkým a dlouhým zářezem
-----
13.
Druhý zářez bývalé úzkokolejky je mělký a asi dvěstě metrů dlouhý a nachází se kousek před první propustí
-----
14.
První rozpadající se kamenná propust bývalé úzkokolejky přes Zaječí potůček se nachází mezi Frýdlantem a Kunraticemi
-----
15.
Delší úsek nízkého náspu bývalé úzkokolejky za propustí přes Zaječí potůček je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
16.
Začátek dlouhého zářezu bývalé úzkokolejky se nachází mezi polemi, pohled směrem ke Kunraticím
-----
17.
Pokračování dlouhého a asi tři metry hlubokého zářezu bývalé úzkokolejky nedaleko Kunratic
-----
18.
Klenutý kamenný most bývalé úzkokolejky v asi pět metrů vysokém náspu před nádražím Kunratice
-----
19.
Budova bývalého nádraží Kunratice je dnes v soukromém vlastníctví a slouží jako rodinný dům
-----
20.
Zachovalá druhá kamenná propust bývalé úzkokolejky mezi nádražím Kunratice a třetím zářezem
-----
21.
Začátek třetího asi tři metry hlubokého obloukového zářezu bývalé úzkokolejky za nádražím Kunratice
-----
22.
Pokračování obloukového zářezu bývalé úzkokolejky od nádraží Kunratice k Dětřichovicím
-----
23.
Konec obloukového zářezu bývalé úzkokolejky vedoucí mezi loukami nedaleko kopce Vraní Vrch
-----
24.
Krátký a mělký zářez bývalé úzkokolejky kde zůstal zapomenutý jeden kilometrovníkový patník
-----
25.
Krátký obloukový násep bývalé úzkokolejky v lese pod Havraním Vrchem je dobře průchodný
-----
26.
Rovný a mírně stoupající asi stometrový zářez bývalé úzkokolejky v lese pod Havraním Vrchem
-----
27.
Mělký, rovný a zarostlý zářez bývalé úzkokolejky mezi polemi, nejvyšší bod celé železnice
-----
28.
Klesající rovný násep bývalé úzkokolejky od Frýdlantu před chybějícím mostem nedaleko Ptačího Vrchu
-----
29.
Kamenné patky chybějícího železného mostu v horním náspu bývalé úzkokolejky před Dětřichovem
-----
30.
Dobře viditelný a snadno průchodný rovný úsek horního náspu bývalé úzkokolejky před Dětřichovem
-----
31.
Zarůstající široký zářez, místo kde klesající kolej od Frýdlantu a stoupající kolej od Heřmanic dosáhly jedné roviny
-----
32.
Bývalé nádraží Dětřichov je dnes již změněno v obytný domek a nachází se na soukromém pozemku
-----
33.
Krátký dvojkolejný úsek bývalé úzkokolejné železnice před nádražím Dětřichov je zachován jako památník úzkokolejky
-----
34.
Klesající dolní násep bývalé úzkokolejky směrem k Heřmanicím, v pravo se nachází násep horní dráhy od Frýdlantu
-----
35.
Snadno průchodný oblouk dolního náspu, v pravo za příkopem se nachází o něco vyšší horní násep tratě od Frýdlantu
-----
36.
Začátek klesajícího obloukového zářezu bývalé úzkokolejky mezi horním náspem a přejezdem
-----
37.
Pokračování asi metr hlubokého obloukového zářezu bývalé úzkokolejky před přejezdem
-----
38.
Koleje bývalé úzkokolejky v přejezdu silnice z Kunratic do Dětřichova byly autogenem uříznuty a zaasfaltovány
-----
39.
Trávou zarůstající rovný úsek bývalé úzkokolejky mezi přejezdem a druhou propustí na Heřmanickém potoce
-----
40.
Kamenné patky druhé propusti v náspu bývalé úzkokolejky překonávající Heřmanický potok
-----
41.
Krátký a hluboký zářez bývalé úzkokolejky mezi druhou propustí a Kodešovou skálou v Heřmanicích
-----
42.
Vzrostlými stromy ohraničený úsek mělkého zářezu bývalé úzkokolejky v Heřmanicích u Kodešovy skály
-----
43.
Opravená budova bývalé zastávky Heřmanice se nachází na soukromém pozemku a slouží jako rekreační objekt
-----
44.
Mezi zastávkou Heřmanice a sneseným mostem přes Heřmanický potok se zachovaly koleje zalité v asfaltu
-----
45.
Dobře znatelný rovný zářez bývalé úzkokolejky mezi přejezdem a levotočivým obloukem v Heřmanicích
-----
46.
Začínající oblouk tělesa bývalé úzkokolejky mezi poli a loukami je díky vysoké trávě dobře viditelný
-----
47.
Pokračování velmi mělkého oblouku tělesa bývalé úzkokolejky v dolní části Heřmanic
-----
48.
Rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky za obloukem se nachází mezi břehem a plotem rodinného domu a je zarostlý vysokou trávou
-----
49.
Asi metr hluboký rovný zářez bývalé úzkokolejky před nádražím Heřmanice v dolní části obce
-----
50.
Opuštěná a rozpadající se budova nádraží Heřmanice, odtud bývalá úzkokolejka pokračovala dále přes Polsko a navazovala na dnešní úzkokolejku v německé Žitavě
-----
foto červenec 2008
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat