Zahájení provozu 1925
Ukončení provozu 1960
Délka drážky 14 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
-----
1.
Libněves, plocha kde stál dnes již zbouraný cukrovar a odkud začínala bývalá úzkokolejka
-----
2.
Za cukrovarem je úsek velice mělkého zářezu podle stromů určující kudy bývalá úzkokolejka vedla
-----
3.
Asi dvacet metrů dlouhý nízký násep bývalé úzkokolejky nedaleko rozcestí a hospody u nádraží
-----
4.
Obec Libněves, těleso bývalé úzkokolejky vede v dnešním pásu zeleně mezi domy a silnicí
-----
5.
Silnice mezi Libněvsí a Žehuní, úzkokolejka vedla po levém okraji dnešní asfaltové silnice
-----
6.
Křižovatka u Žehuně, na tomto místě byla výhybka, hlavní trať vedla do leva, odstavná kolej na Báň vedla rovně
-----
7.
Za výhybkou na rozcestí silnic, tady začínal oblouk bývalé úzkokolejky směrem na Báň
-----
8.
Směrem na Báň u silnice vedla kolej bývalé úzkokolejky a končila někde mezi zatáčkou a přejezdem
-----
9.
Málo znatelný obloukový násep bývalé úzkokolejky, pohled od bývalé výhybky směrem k Žehuni
-----
10.
Tentýž obloukový násep bývalé úzkokolejky, pohled od Žehuně směrem k bývalé výhybce
-----
11.
Most na hrázi žehuňského rybníka, úzkokolejka vedla v betonovém žlabu mezi silnicí a zábradlím
-----
12.
Oblouková hráz rybníka v Žehuni, těleso bývalé úzkokolejky vedlo v místě dnešního chodníku
-----
13.
Konec velké hráze na začátku Žehuně, bývalá úzkokolejka přešla obloukem silnici na malou hráz
-----
14.
Za obloukovým přejezdem bývalá úzkokolejka pokračovala po široké hrázi dělící rybník a náhon
-----
15.
Hráz rybníka a současně těleso bývalé dráhy přechází v násep pokračující podle žehuňského náhonu
-----
16.
žehuňský náhon, v tomto místě před regulací a rozšířením náhonu stával most bývalé úzkokolejky
-----
17.
Šikmá betonová propust se zachovala v náspu mezi mostem přes náhon a silnicí za Žehuní
-----
18.
Částečně vybagrovaný obloukový násep bývalé úzkokolejky mezi můstkem a silnicí za obcí Žehuň
-----
19.
Choťovice, úsek před návsí, bývalá úzkokolejka vedla po levém okraji dnešní asfaltové silnice
-----
20.
Dvůr Korce, bývalá úzkokolejná železnice stále vedla po levém okraji dnešní asfaltové silnice
-----
21.
Mezi dvorem Korce a obcí Zbraň úzkokolejka přecházela potok po mostě který byl společný pro úzkokolejku i pro silnici
-----
22.
Asi třcet metrů dlouhý rovný a stoupající násep za mostem vedle silnice směrem k obci Zbraň
-----
23.
Za cedulí obce Zbraň je vidět krátký nízký násep bývalé úzkokolejky od asfaltové silnice k poli
-----
24.
Končice, bývalá úzkokolejka vedla táhlým obloukem v levém pruhu dnešní asfaltové silnice
-----
25.
Kamenný můstek mezi Končicemi a Radovesnicí byl společný pro silnici i bývalou úzkokolejku
-----
26.
V zatáčce silnice bývalá úzkokolejka rovně přecházela z levého kraje na pravý kraj silnice
-----
27.
Okraj Radovesnice, bývalá úzkokolejka před křižovatkou přecházela silnici ke žlutému domku váhy
-----
28.
Náves v Radovesnici, někde v tomto místě končila bývalá úzkokolejná železnice z Libněvsi
-----
foto listopad 2007
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat