Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

pátek 7. listopadu 2008

250 Havlíčkův Brod-Lanžhot I.

Zahájení provozu 1898
Ukončení provozu 1962
Délka dráhy 66 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----

1.Úsek Havlíčkův Brod-Žďár nad Sázavou, 33 km, provoz 1898-1953
-----

1.1.   Úsek Havlíčkův Brod-Přibyslav, délka 15 km,  provoz 1898-1952
-----
 1.

odbočka původní dráhy z tratě směr pardubice
-----
2.

pozůstatek mostu přes břevnický potok
-----
3.

pod náspem nové zastávky stála původní zastávka pohledští dvořáci
-----
4.

asi dva metry vysoký obloukový násep u osady kyjov
-----
5.

obloukový zářez bývalé dráhy u amylonských rybníků
-----
6.

zbytek kamenného mostu přes cestu u rouštánského potoka
-----
7.

rovný vysoký úsek náspu bývalé dráhy před novou tratí
-----
8.

rovný a dlouhý úsek tělesa bývalé železnice za novou tratí
-----
9.

budova původního nádraží pohled je soukromým domem
-----
10.

kamenný portál mostu přes řeku sázavu v obci pohled
-----
11.

bývalé těleso dráhy a současná cyklostezka u stříbrných hor
-----
12.

místo kde stála původní zastávka stříbrné hory
-----
13.

rovný úsek bývalé železnice před zbořeným mostem
-----
14.

místo kde kdysi stával železniční most přes řeku sázavu
-----
15.

můstek v obloukovém náspu bývalé železnice u samoty
-----
16.

v rozsáhlém areálu dnešní čističky kdysi stála zastávka hesov
-----
17.

rovný úsek bývalé dráhy mezi hesovem a přibyslaví
-----
18.

těleso bývalé dráhy vedlo po hrázi jabloneckého rybníka
-----
19.

kamenný portál bývalého mostu před nádražím přibyslav
-----
20.

staniční budova původního nádraží v přibyslavi
-----
foto leden 2023
-----

1.2.  Úsek Přibyslav-Sázava u Žďáru, délka 10 km, provoz 1898-2006
-----
21.

obloukový úsek bývalé dráhy v přibyslavi je dnes cyklostezkou
-----
22.

dlouhý železný most přes sázavu mezi přibyslaví a ronovem
-----
23.

dlouhá rovina bývalé dráhy před ronovem nad sázavou
-----
24.

místo kde stávala původní zastávka ronov nad sázavou
-----
25.

první hluboký obloukový zářez bývalé dráhy
-----
26.

místo kde se křižuje původní trať s novou dráhou
-----
27.

klenutý kamenný most v náspu bývalé železnice
-----
28.

druhý obloukový hluboký zářez před zastávkou  nížkov
-----
29.

místo kde kdysi stála bouda zastávky nížkov-nové dvory
-----
30.

kamenný most bývalé dráhy přes místní silnici
-----
31.

obloukové těleso bývalé dráhy za zastávkou nížkov
-----
32.

hluboký dlouhý rovný zářez bývalé železnice před sázavou
-----
33.

původní dráha vede pod betonovým mostem nové dráhy
-----
34.

konec zkušební dráhy na trase původní železnice
-----
35.

původní nádraží sázava leží hluboko v areálu fabriky
-----
foto březen 2023
-----

1.3.  Úsek Sázava u Žďáru-Žďár nad Sázavou, délka 10 km, provoz 1898-2006
-----
36.

koleje za fabrikou
-----
37.

most přes zářez bývalé dráhy
-----
38.

dlouhý rovný vysoký násep
-----
39.

kamenný klenutý most v tělese dráhy
-----
40.

obloukové těleso bývalé dráhy
-----
41.

kamenná propust  rovném náspu
-----
42.

místo kde kdysi stávala zastávka dolní hamry
-----
43.

mělký rovný zářez bývalé železnice
-----
44.

kamenná klenutá propust
-----
45.

rovné těleso bývalé dráhy před žďárem
-----
46.

zářez bývalé dráhy na okraji žďáru
-----
47.

budova bývalého nádraží město žďár
-----
48.

východní zhlaví bývalého nádraží 
-----
49.

těleso bývalé dráhy u zahrádkové kolonie
-----
50.

konec přeložky a pokračování původní dráhy
-----
foto duben 2023
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat