Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

pondělí 13. října 2008

* Úzkokolejka Vlkava cukrovar-Mečíř-Oskořínek II. *

pokračování
1. přehledná mapa celé zemědělské železnice
-----
1.3. úsek Jizbice Filkovna-Mečíř, 11 km, provoz: úsek Filkovna-Studečky 1899-1961, Studečky-Mcely 1922-1961, Mcely-Mečíř 1923-1961
-----
51.

Výhybna Jizbice-Filkovna, v místě kde stojí strom kdysi stál hradlářský domek a tady se dráha dělila na dvě větve, do leva vedla trať na Mečíř a rovně šla hlavní trať směrem na Oskořínek
-----
52.

Za výhybnou Jizbice-Filkovna bývalá úzkokolejka dále pokračovala asi metr vysokým levotočivým obloukovým náspem
-----
53.

Dále bývalá úzkokolejka pokračovala po velmi dlouhém rovném úseku asi půl metru vysokém náspu, pohled na začátek roviny
-----
54.

Pokračování dlouhého rovného a nízkého a snadno průchdného tělesa náspu bývalé úzkokolejné železnice uprostřed lesa V Sloupčí
-----
55.

Dále dlouhé a rovné asi metr vysoké těleso náspu bývalé úzkokolejky pokračuje velmi mírným stoupáním podél lesní asfaltové silničky
-----
56.

Po asi kilometrové vzdálenosti rovného úseku tělesa bývalé úzkokolejky se bývalá trať stáčela do mírného pravotočivého oblouku
-----
57.

Pohled na krátký rovný úsek asi půl metru vysokého tělesa náspu mezi obloukem a silnicí z Krchlebů do Patřína
-----
58.

Široký lán pole nedaleko obce Patřín, někudy těmito místy vedlo těleso bývalé úzkokolejky po kterém se nic nezachovalo
-----
59.

První propust překlenuje Patřínský potůček který protéká mezi dvěma širokými lány pole v oblasto Nad Lískovcem
-----
60.

Mezi dvěma řadami vzrostlých břízek se nachází klesající metr hluboký zářez který je z větší části dnes již zavezený
-----
61.

Za zářezem bývalá úzkokolejka přecházela v dlouhý násep ze kterého se zachoval jen tento krátký úsek zarostlý keři
-----
62.

Pohled na konec tělesa náspu bývalé úzkokolejky, dále přes pole k bývalému přejezdu se z tělesa nic nezachovalo
-----
63.

Na téměř neznatelné výšině na cestě mezi polemi se kdysi bývalá úzkokolejka křížila přejezdem s touto polní cestou
-----
64.

Více jak půlkilometrová rovná trasa bývalé úzkokolejky vedla přes pole u obce Loučeň, ani zde se z ní nic nezachovalo
-----
65.

Vysokou travou porostlý velmi sporý zbytek bývalého nákladiště Loučeň, dále rovné těleso pokračovalo k druhé propusti
-----
66.

Na konci krátkého rovného tělesa náspu je druhá propust sestavená z betonových kvádrů a žlabů přes Loučeňský potok
-----
67.

Od druhé propusti k obci Studečky vedl rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice přes lán pole k vzrostlým topolům
-----
68.

Na této ploše výhybkou začímalo nákladiště ve Studečkách, na druhém konci nákladiště stála bouda kolejové váhy
-----
69.

Uprostřed obce Studečky vedlo obloukové těleso bývalé úzkokolejky někde místech sloupu elektrického vedení a domku
-----
70.

Polní cesta za Studečkami, nízký levotočivý násep tělesa bývalé úzkokolejné železnice vedl vpravo od dnešní cesty
-----
71.

Těžkou zemědělskou technikou rozježděná cesta mezi Studečkami a Mcely, bývalá úzkokolejka vedla po pravé straně cesty
-----
72.

Pravotočivé těleso bývalé úzkokolejky před Mcely, v tomto oblouku se bývalá železnice přejezdem křížila s polní cestou
-----
73.

Keři a vysokou travou porostlá plocha bývalého nákladiště Mcely, byla zde jedna odstavná kolej a bouda kolejové váhy
-----
74.

Téměř neznatelný pozůstatek nízkého tělesa náspu bývalé úzkokolejky mezi nákladištěm Mcely a polní cestou
-----
75.

Další dnes již rozoraný úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejné železnice u potoka za nákladištěm u obce Mcely
-----
76.

Krátký a rovný pozůstatek nízkého náspu bývalé úzkokolejné železnice za potokem je porostlý suchou travou
-----
77.

Dále od Mcel k Sovenicím pokračuje bývalá úzkokolejka nízkým pravotočivým obloukovým tělesem náspu mezi poli
-----
78.

Dobře znatelné a snadno průchodné obloukové těleso bývalé úzkokolejky u zalesněného kopce mezi Mcely a Sovenicemi
-----
79.

Velmi sporé pozůstatky obloukového mírně pravotočivého tělesa náspu bývalé úzkokolejky před nákladištěm Sovenice
-----
80.

Úzký rovný pruh seschlé trávy mezi polem a vzrostlými stromy je konec dlouhého oblouku u nákladiště Sovenice
-----
81.

Krátká rovná plocha a mezi dvěma kolejovými oblouky byla kdysi nákladiště Sovenice, byla tady jedna odstavná kolej
-----
82.

Rovný metr vysoký a asi stometrový úsek tělesa bývalé úzkokolejky za Sovenicemi, koleje vedly v levém pruhu cesty
-----
83.

Pohled na rozježděné rovné těleso bývalé úzkokolejné železnice které vede souběžně s plotem místního zahradnictví
-----
84.

Těžkou zemědělskou technikou rozježděný asi stometrový rovný úsek mělkého zářezu bývalé úzkokolejné železnice
-----
85.

Mírně obloukový levotočivý násep bývalé úzkokolejky před mostem přes potok Křinecká Blatnice je porostlý travou
-----
86.

Železobetonový most přes potok Křinecká Blatnice je jeden z několika mostů který se po úzkokolejce zachoval
-----
87.

Pokračování přerušeného rovného úseku asi metr vysokého tělesa náspu bývalé úzkokolejky mezi mostem a silnicí
-----
88.

Konec mírně stoupajícího rovného asi půl metru vysokého náspu bývalé úzkokolejné železnice vpravo od silnice
-----
89.

Vpravo od silnice je zavezený rovný a mělký zářez bývalé úzkokolejky mezi mostem přes potok a nákladištěm Mečíř
-----
90.

Na tomto poli vpravo od silnice asi sto metrů před obcí Mečíř končila úzkokolejka a bylo zde také nákladiště Mečíř
-----
foto prosinec 2008
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat