pokračování
1. přehledná mapa celé zemědělské železnice
-----
1.3. úsek Jizbice Filkovna-Mečíř, 11 km, provoz: úsek Filkovna-Studečky 1899-1961, Studečky-Mcely 1922-1961, Mcely-Mečíř 1923-1961
-----
51.
Výhybna Jizbice-Filkovna, v místě kde stojí strom kdysi stál hradlářský domek a tady se dráha dělila na dvě větve, do leva vedla trať na Mečíř a rovně šla hlavní trať směrem na Oskořínek
-----
52.
Za výhybnou Jizbice-Filkovna bývalá úzkokolejka dále pokračovala asi metr vysokým levotočivým obloukovým náspem
-----
53.
Dále bývalá úzkokolejka pokračovala po velmi dlouhém rovném úseku asi půl metru vysokém náspu, pohled na začátek roviny
-----
54.
Pokračování dlouhého rovného a nízkého a snadno průchdného tělesa náspu bývalé úzkokolejné železnice uprostřed lesa V Sloupčí
-----
55.
Dále dlouhé a rovné asi metr vysoké těleso náspu bývalé úzkokolejky pokračuje velmi mírným stoupáním podél lesní asfaltové silničky
-----
56.
Po asi kilometrové vzdálenosti rovného úseku tělesa bývalé úzkokolejky se bývalá trať stáčela do mírného pravotočivého oblouku
-----
57.
Pohled na krátký rovný úsek asi půl metru vysokého tělesa náspu mezi obloukem a silnicí z Krchlebů do Patřína
-----
58.
Široký lán pole nedaleko obce Patřín, někudy těmito místy vedlo těleso bývalé úzkokolejky po kterém se nic nezachovalo
-----
59.
První propust překlenuje Patřínský potůček který protéká mezi dvěma širokými lány pole v oblasto Nad Lískovcem
-----
60.
Mezi dvěma řadami vzrostlých břízek se nachází klesající metr hluboký zářez který je z větší části dnes již zavezený
-----
61.
Za zářezem bývalá úzkokolejka přecházela v dlouhý násep ze kterého se zachoval jen tento krátký úsek zarostlý keři
-----
62.
Pohled na konec tělesa náspu bývalé úzkokolejky, dále přes pole k bývalému přejezdu se z tělesa nic nezachovalo
-----
63.
Na téměř neznatelné výšině na cestě mezi polemi se kdysi bývalá úzkokolejka křížila přejezdem s touto polní cestou
-----
64.
Více jak půlkilometrová rovná trasa bývalé úzkokolejky vedla přes pole u obce Loučeň, ani zde se z ní nic nezachovalo
-----
65.
Vysokou travou porostlý velmi sporý zbytek bývalého nákladiště Loučeň, dále rovné těleso pokračovalo k druhé propusti
-----
66.
Na konci krátkého rovného tělesa náspu je druhá propust sestavená z betonových kvádrů a žlabů přes Loučeňský potok
-----
67.
Od druhé propusti k obci Studečky vedl rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice přes lán pole k vzrostlým topolům
-----
68.
Na této ploše výhybkou začímalo nákladiště ve Studečkách, na druhém konci nákladiště stála bouda kolejové váhy
-----
69.
Uprostřed obce Studečky vedlo obloukové těleso bývalé úzkokolejky někde místech sloupu elektrického vedení a domku
-----
70.
Polní cesta za Studečkami, nízký levotočivý násep tělesa bývalé úzkokolejné železnice vedl vpravo od dnešní cesty
-----
71.
Těžkou zemědělskou technikou rozježděná cesta mezi Studečkami a Mcely, bývalá úzkokolejka vedla po pravé straně cesty
-----
72.
Pravotočivé těleso bývalé úzkokolejky před Mcely, v tomto oblouku se bývalá železnice přejezdem křížila s polní cestou
-----
73.
Keři a vysokou travou porostlá plocha bývalého nákladiště Mcely, byla zde jedna odstavná kolej a bouda kolejové váhy
-----
74.
Téměř neznatelný pozůstatek nízkého tělesa náspu bývalé úzkokolejky mezi nákladištěm Mcely a polní cestou
-----
75.
Další dnes již rozoraný úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejné železnice u potoka za nákladištěm u obce Mcely
-----
76.
Krátký a rovný pozůstatek nízkého náspu bývalé úzkokolejné železnice za potokem je porostlý suchou travou
-----
77.
Dále od Mcel k Sovenicím pokračuje bývalá úzkokolejka nízkým pravotočivým obloukovým tělesem náspu mezi poli
-----
78.
Dobře znatelné a snadno průchodné obloukové těleso bývalé úzkokolejky u zalesněného kopce mezi Mcely a Sovenicemi
-----
79.
Velmi sporé pozůstatky obloukového mírně pravotočivého tělesa náspu bývalé úzkokolejky před nákladištěm Sovenice
-----
80.
Úzký rovný pruh seschlé trávy mezi polem a vzrostlými stromy je konec dlouhého oblouku u nákladiště Sovenice
-----
81.
Krátká rovná plocha a mezi dvěma kolejovými oblouky byla kdysi nákladiště Sovenice, byla tady jedna odstavná kolej
-----
82.
Rovný metr vysoký a asi stometrový úsek tělesa bývalé úzkokolejky za Sovenicemi, koleje vedly v levém pruhu cesty
-----
83.
Pohled na rozježděné rovné těleso bývalé úzkokolejné železnice které vede souběžně s plotem místního zahradnictví
-----
84.
Těžkou zemědělskou technikou rozježděný asi stometrový rovný úsek mělkého zářezu bývalé úzkokolejné železnice
-----
85.
Mírně obloukový levotočivý násep bývalé úzkokolejky před mostem přes potok Křinecká Blatnice je porostlý travou
-----
86.
Železobetonový most přes potok Křinecká Blatnice je jeden z několika mostů který se po úzkokolejce zachoval
-----
87.
Pokračování přerušeného rovného úseku asi metr vysokého tělesa náspu bývalé úzkokolejky mezi mostem a silnicí
-----
88.
Konec mírně stoupajícího rovného asi půl metru vysokého náspu bývalé úzkokolejné železnice vpravo od silnice
-----
89.
Vpravo od silnice je zavezený rovný a mělký zářez bývalé úzkokolejky mezi mostem přes potok a nákladištěm Mečíř
-----
90.
Na tomto poli vpravo od silnice asi sto metrů před obcí Mečíř končila úzkokolejka a bylo zde také nákladiště Mečíř
-----
foto prosinec 2008
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat