Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

pondělí 13. října 2008

* Úzkokolejka Vlkava cukrovar-Mečíř-Oskořínek I. *

Zahájení provozu 1899
Ukončení provozu 1961
Délka drážky 23 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
1. přehledná mapa celé zemědělská železnice
-----
1.1 úsek Vlkava-Jizbice Filkovna, 6 km, provoz 1899-1961
-----
1.

Pohled do rozsáhlého objektu bývalého cukrovaru ve Vlkavě odkud bývalá úzkokolejka začínala
-----
2.

Portály mostu bývalé úzkokolejky přes říčku Vlkava za cukrovarem se pomalu začínají rozpadat
-----
3.

O něco dále je v tělese náspu bývalé úzkokolejky klenutý kamenný můstek mezi dvěma rybníky
-----
4.

Pohled na první oblouk tělesa bývalé úzkokolejky na kterém je dnes již vybudována cyklostezka
-----
5.

Další mírně obloukový úsek dnešní cyklostezky v mělkém zářezu bývalé úzkokolejky před přejezdem
-----
6.

Na tomto místě prvním přejezdem se bývalá úzkokolejka křízovala se silnicí z Nymburka do Mladé Boleslavi
-----
7.

Rovný mírně stoupající úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejky za prvním přejezdem přes hlavní silnici
-----
8.

Asi metr hluboký pravotočivý obloukový zářez bývalé úzkokolejky a dnešní cyklostezky před lesem
-----
9.

Pokračování stoupajícího tělesa náspu bývalé úzkokolejky a dnešní cyklostezky u lesa před dalším obloukem
-----
10.

Mělký a rovný zářez bývalé úzkokolejky za lesem mezi obloukem a penzionem Hájovna
-----
11.

V hustém křoví před penzionem Hájovna vpravo od asfaltové cyklostezky se ztrácejí sporé zbytky tělesa bývalé úzkokolejky
-----
12.

Pohled na těleso první odbočky před penzionem Hájovna, zachoval se zde asi stometrový úsek tělesa bývalé úzkokolejky
-----
13.

Na tomto místě u penzionu Hájovna byl přejezd bývalé úzkokolejky přes silnici z Vlkavy do Loučeně
-----
14.

Na oblouku tělesa bývalé úzkokolejky za hájovnou je pokračování dnešní asfaltové cyklostezky
-----
15.

Těleso bývalé úzkokolejky na křižovatce s lesní cestou mezi penzionem Hájovna a osadou Jívák
-----
16.

Začínající široké rovné těleso náspu bývalé úzkokolejky před chatovou osadou Jívák
-----
17.

U chatové osady Jívák je asi čtyři metry vysoký obloukový násep, nejvyšší na celé bývalé úzkokolejce
-----
18.

Druhá kolejová odbočka bývalé úzkokolejky končila obloukovým náspem v malém lomu u chatové osady Jívák
-----
19.

Za chatovou osadou Jívák v oblasti Velká Leč začíná dlouhá rovina která končí až u hájovny V Sloupčí
-----
20.

Asfaltová cyklostezka na tělese bývalé úzkokolejky pokračuje dlouhou rovinou k hájovně V Sloupčí
-----
21.

Spadaným listím zapadaný dlouhý a rovný mělký zářez bývalé úzkokolejky za oblastí Velká Leč
-----
22.

Před hájovnou V Sloupčí se nachází asi sto metrů dlouhý a asi čtyři metry hluboký obloukový zářez
-----
23.

U hájovny V Sloupčí je konec asfaltované cyklostezky, dále je těleso zarostlé neprostupným křovím
-----
24.

Spadaným listím zakryté nízké těleso náspu bývalé úzkokolejky za hájovnou V Sloupčí
-----
25.

Začátek dlouhého rovného náspu bývalé úzkokolejky mezi hájovnou V Sloupčí a výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
26.

Pokračování dlouhého asi metr vysokého rovného náspu bývalé úzkokolejky nedaleko obce Jizbice
-----
27.

Metr vysoké těleso náspu bývalé úzkokolejky na konci roviny, dále je vidět začínající oblouk
-----
28.

Asi metr vysoký levotočivý obloukový násep tělesa bývalé úzkokolejky před výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
29.

Rozšiřující se těleso náspu bývalé úzkokolejky znamená začátek důležité výhybny Jizbice-Filkovna
-----
30.

Výhybna Jizbice-Filkovna, strom na obrázku rozděluje násep do dvou směrů, rovně vedoucí násep je směrem na Oskořínek, násep vedoucí do leva je druhá větev směrem na Mečíř
-----
1.2. úsek Jizbice Filkovna-Oskořínek, 6 km, provoz 1899-1961
-----
31.

Asi metr vysoký rovný úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejky kousek za výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
32.

Další úsek rovného tělesa náspu bývalé úzkokolejky v lese mezi výhybnou Jizbice-Filkovna a okrajem lesa
-----
33.

Dobře znatelný a snadno průchodný rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky na okraji lesa
-----
34.

Zčásti podélně rozoraný úsek náspu bývalé úzkokolejky mezi polem a potůčkem na okraji lesa
-----
35.

Dobře znatelný úsek náspu bývalé úzkokolejky u potůčka před bývalým nákladištěm Krchleby
-----
36.

Tato plocha zarůstající trávou a křovím je bývalé nákladiště Krchleby, byla zde jedna manipulační kolej
-----
37.

Po tělese úzkokolejky vedoucí přes pole k lesíku pod Ptačím vrchem se dnes již vůbec nic nezachovalo
-----
38.

Začátek zachovalého tělesa náspu bývalé úzkokolejky na začátku lesíka pod Ptačí horou
-----
39.

Pokračování obloukového tělesa náspu bývalé úzkokolejky uprostřed lesíka pod Ptačí horou
-----
40.

Vysokou a neprůchodnou trávou je zarostlý konec tělesa náspu na konci lesíka pod Ptačí horou
-----
41.

Málo znatelný úsek tělesa bývalé úzkokolejky mezi dvěma polemi v oblasti Ve Spálených
-----
42.

Na dnešní cestě vedla úzkokolejka a na místě malých smrčků je plocha bývalého nákladiště Jíkev
-----
43.

Na poli v oblasti Na Malém Důlku za silnicí se po tělese bývalé úzkokolejky vůbec nic nezachovalo
-----
44.

Rovný úsek nízkého tělesa náspu v lesní oblasti U třech mostů před mostem bývalé úzkokolejky
-----
45.

U třech mostů, je zde betonový most cukrovarské dráhy přes potok Ronovka
-----
46.

Mělký obloukový zářez bývalé úzkokolejky za oblastí U třech mostů je snadno průchodný
-----
47.

Mírně obloukové těleso bývalé úzkokolejky mezi poli od obloukového zářezu za oblastí U třech mostů
-----
48.

Dlouhý a rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky od oblasti U třech mostů do obce Oskořínek
-----
49.

Část viditelného obloukového tělesa bývalé úzkokolejky v obci Oskořínek nedaleko obecního úřadu
-----
50.

Na místě bývalého nákladiště Oskořínek kde končila úzkokolejka je dnes zarostlá hromada hlíny
-----
foto prosinec 2008
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat