Zahájení provozu 1899
Ukončení provozu 1961
Délka drážky 23 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
1. přehledná mapa celé zemědělská železnice
-----
1.1 úsek Vlkava-Jizbice Filkovna, 6 km, provoz 1899-1961
-----
1.
Pohled do rozsáhlého objektu bývalého cukrovaru ve Vlkavě odkud bývalá úzkokolejka začínala
-----
2.
Portály mostu bývalé úzkokolejky přes říčku Vlkava za cukrovarem se pomalu začínají rozpadat
-----
3.
O něco dále je v tělese náspu bývalé úzkokolejky klenutý kamenný můstek mezi dvěma rybníky
-----
4.
Pohled na první oblouk tělesa bývalé úzkokolejky na kterém je dnes již vybudována cyklostezka
-----
5.
Další mírně obloukový úsek dnešní cyklostezky v mělkém zářezu bývalé úzkokolejky před přejezdem
-----
6.
Na tomto místě prvním přejezdem se bývalá úzkokolejka křízovala se silnicí z Nymburka do Mladé Boleslavi
-----
7.
Rovný mírně stoupající úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejky za prvním přejezdem přes hlavní silnici
-----
8.
Asi metr hluboký pravotočivý obloukový zářez bývalé úzkokolejky a dnešní cyklostezky před lesem
-----
9.
Pokračování stoupajícího tělesa náspu bývalé úzkokolejky a dnešní cyklostezky u lesa před dalším obloukem
-----
10.
Mělký a rovný zářez bývalé úzkokolejky za lesem mezi obloukem a penzionem Hájovna
-----
11.
V hustém křoví před penzionem Hájovna vpravo od asfaltové cyklostezky se ztrácejí sporé zbytky tělesa bývalé úzkokolejky
-----
12.
Pohled na těleso první odbočky před penzionem Hájovna, zachoval se zde asi stometrový úsek tělesa bývalé úzkokolejky
-----
13.
Na tomto místě u penzionu Hájovna byl přejezd bývalé úzkokolejky přes silnici z Vlkavy do Loučeně
-----
14.
Na oblouku tělesa bývalé úzkokolejky za hájovnou je pokračování dnešní asfaltové cyklostezky
-----
15.
Těleso bývalé úzkokolejky na křižovatce s lesní cestou mezi penzionem Hájovna a osadou Jívák
-----
16.
Začínající široké rovné těleso náspu bývalé úzkokolejky před chatovou osadou Jívák
-----
17.
U chatové osady Jívák je asi čtyři metry vysoký obloukový násep, nejvyšší na celé bývalé úzkokolejce
-----
18.
Druhá kolejová odbočka bývalé úzkokolejky končila obloukovým náspem v malém lomu u chatové osady Jívák
-----
19.
Za chatovou osadou Jívák v oblasti Velká Leč začíná dlouhá rovina která končí až u hájovny V Sloupčí
-----
20.
Asfaltová cyklostezka na tělese bývalé úzkokolejky pokračuje dlouhou rovinou k hájovně V Sloupčí
-----
21.
Spadaným listím zapadaný dlouhý a rovný mělký zářez bývalé úzkokolejky za oblastí Velká Leč
-----
22.
Před hájovnou V Sloupčí se nachází asi sto metrů dlouhý a asi čtyři metry hluboký obloukový zářez
-----
23.
U hájovny V Sloupčí je konec asfaltované cyklostezky, dále je těleso zarostlé neprostupným křovím
-----
24.
Spadaným listím zakryté nízké těleso náspu bývalé úzkokolejky za hájovnou V Sloupčí
-----
25.
Začátek dlouhého rovného náspu bývalé úzkokolejky mezi hájovnou V Sloupčí a výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
26.
Pokračování dlouhého asi metr vysokého rovného náspu bývalé úzkokolejky nedaleko obce Jizbice
-----
27.
Metr vysoké těleso náspu bývalé úzkokolejky na konci roviny, dále je vidět začínající oblouk
-----
28.
Asi metr vysoký levotočivý obloukový násep tělesa bývalé úzkokolejky před výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
29.
Rozšiřující se těleso náspu bývalé úzkokolejky znamená začátek důležité výhybny Jizbice-Filkovna
-----
30.
Výhybna Jizbice-Filkovna, strom na obrázku rozděluje násep do dvou směrů, rovně vedoucí násep je směrem na Oskořínek, násep vedoucí do leva je druhá větev směrem na Mečíř
-----
1.2. úsek Jizbice Filkovna-Oskořínek, 6 km, provoz 1899-1961
-----
31.
Asi metr vysoký rovný úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejky kousek za výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
32.
Další úsek rovného tělesa náspu bývalé úzkokolejky v lese mezi výhybnou Jizbice-Filkovna a okrajem lesa
-----
33.
Dobře znatelný a snadno průchodný rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky na okraji lesa
-----
34.
Zčásti podélně rozoraný úsek náspu bývalé úzkokolejky mezi polem a potůčkem na okraji lesa
-----
35.
Dobře znatelný úsek náspu bývalé úzkokolejky u potůčka před bývalým nákladištěm Krchleby
-----
36.
Tato plocha zarůstající trávou a křovím je bývalé nákladiště Krchleby, byla zde jedna manipulační kolej
-----
37.
Po tělese úzkokolejky vedoucí přes pole k lesíku pod Ptačím vrchem se dnes již vůbec nic nezachovalo
-----
38.
Začátek zachovalého tělesa náspu bývalé úzkokolejky na začátku lesíka pod Ptačí horou
-----
39.
Pokračování obloukového tělesa náspu bývalé úzkokolejky uprostřed lesíka pod Ptačí horou
-----
40.
Vysokou a neprůchodnou trávou je zarostlý konec tělesa náspu na konci lesíka pod Ptačí horou
-----
41.
Málo znatelný úsek tělesa bývalé úzkokolejky mezi dvěma polemi v oblasti Ve Spálených
-----
42.
Na dnešní cestě vedla úzkokolejka a na místě malých smrčků je plocha bývalého nákladiště Jíkev
-----
43.
Na poli v oblasti Na Malém Důlku za silnicí se po tělese bývalé úzkokolejky vůbec nic nezachovalo
-----
44.
Rovný úsek nízkého tělesa náspu v lesní oblasti U třech mostů před mostem bývalé úzkokolejky
-----
45.
U třech mostů, je zde betonový most cukrovarské dráhy přes potok Ronovka
-----
46.
Mělký obloukový zářez bývalé úzkokolejky za oblastí U třech mostů je snadno průchodný
-----
47.
Mírně obloukové těleso bývalé úzkokolejky mezi poli od obloukového zářezu za oblastí U třech mostů
-----
48.
Dlouhý a rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky od oblasti U třech mostů do obce Oskořínek
-----
49.
Část viditelného obloukového tělesa bývalé úzkokolejky v obci Oskořínek nedaleko obecního úřadu
-----
50.
Na místě bývalého nákladiště Oskořínek kde končila úzkokolejka je dnes zarostlá hromada hlíny
-----
foto prosinec 2008
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat