Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 20. července 2008

* Železnice Kladno Vrapice-Prago II důl *

Zahájení provozu 1856
Ukončení provozu 1921
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Kladno Vrapice-Vítek důl, 1 km, provoz 1856-1921
Úsek Marie Antonie důl-Prago II důl, 2 km, provoz 1876-1921
-----
1.

V dáli mezi stromy se ztrácí strážní domek odbočky Vrapice kde byla výhybka a odkud začínala bývalá vlečka
-----
2.

V hustém porostu divoké vegetace se ztrácí krátký úsek mírně stoupajícího náspu bývalé železniční vlečky
-----
3.

Větší část hlubokého obloukového zářezu bývalé železniční vlečky je dnes již zavezena hlušinou z nedalekých dolů
-----
4.

Někde v tomto místě bylo nejhlubší místo dnes již k nepoznání zavezeného zářezu bývalé železniční vlečky
-----
5.

Dobře viditelný nezavezený konec obloukového zářezu bývalé železniční vlečky na konci Vrapického lesa
-----
6.

Těleso bývalé železniční vlečky přechází z dlouhého obloukového zářezu na delší široký a vysoký obloukový násep
-----
7.

Mohutné široké a vysoké pravotočivé obloukové těleso bývalé železniční vlečky bývalou před výhybnou
-----
8.

Pohled na začátek výhybny, z leva přicházely koleje z Vrapice, do prava odcházela delší odbočka na důl Marie Antonie
-----
9.

V trávě a ve stromcích za výhybnou se ztrácí krátký dobře viditelný zarostlý násep odbočky k dolu Marie Antonie
------
10.

Ve změti keřů a trávy se ztrácí začátek širokého zářezu delší železniční odbočky před dolem Marie Antonie
-----
11.

Hluboký zářez bývalé železniční odbočky u dolu Marie Antonie, konec zářezu se ztrácí v hustém porostu stromků a keřů
-----
12.

Jen vyjetá cesta ukazuje kde a jak dlouhá byla bývalá výhybna a seřadiště které obsluhovaly doly Vítek a Marie Antonie
-----
13.

K nepoznání se změnilo místo kde byl konec výhybny, rovně pokračovala trať na důl Prago, do prava byla kratší odbočka k dolu Vítek
-----
14.

Jen větrací komín zbyl z dolu Vítek, někde v tomto prostoru končila druhá kratší odbočka bývalé železniční vlečky
------
15.

Rovný úsek tělesa bývalé železniční vlečky u dolu Vítek se dnes již ztrácí hluboko pod navážkou důlní hlušiny
-----
16.

Asi tři metry hluboko pod touto cestou je zavezený začátek levotočivého obloukového zářezu bývalé vlečky
-----
17.

Pod touto cestou se nachází důlní hlušinou zavezený konec levotočivého obloukového zářezu bývalé železniční vlečky
-----
18.

Na jihovýchodním okraji obce Cvrčovice se přejezdem křížila bývalá železniční vlečka se silnicí z Kladna do Brandýska
-----
19.

Od přejezdu k domku na obzoru vedla bývalá vlečka po širokém a rovném náspu na jižním okraji obce Cvrčovice
-----
20.

Těleso bývalé železniční vlečky vedlo přes dnešní zahrady a zástavbu vlevo od dnešní cesty na jižním okraji obce
-----
21.

Pokračování pravotočivého obloukového tělesa bývalé železniční vlečky za obcí je změněno na blátivou polní cestu
-----
22.

Dlouhý a rovný úsek tělesa bývalé vlečky přechází z nízkého náspu na vysoký a široký násep přes místní potůček
-----
23.

Začátek klesajícího levotočivého obloukového tělesa bývalé železniční vlečky mezi Cvrčovicemi a dolem Prago
-----
24.

Stále mírně klesající levotočivé obloukové těleso bývalé železníční vlečky blíže k dolu Prago II
-----
25.

Pohled na rovný úsek cesty která vede po tělese bývalé železniční vlečky před dolem Prago II
-----
26.

Podél pozůstatku stěny jedné z budov dolu Prago vedl dlouhý a rovný koncový úsek bývalé vlečky
-----
foto duben 2011
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat