Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

úterý 25. prosince 2007

* Železnice Bohušovice nad Ohří-Terezín rampa *

Zahájení provozu 1943
Ukončení provozu 1968
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Tato železnice je unikátní tím, k jak tragickému účelu byla vybudována, k soustředění židovského obyvatelstva a jeho následného odvozu do KT Osvětim
-----
1.

Lovosické zhlaví nádraží Bohušovice nad Ohří, i když se vlečka dávno neužívá, modrofialové světlo na posunovacím návěstidle stále svítí
-----
2.

Krátký úsek vlečky kousek za nádražím stále ještě není zarostlý náletovými dřevinami
-----
3.

První přerušení vlečky, jen tento kousek štěrkového lože s betonovými pražci byl viditelný v jinak téměř neprostupné džungli náletových dřevin
-----
4.

Krátké dobře viditelné a snadno průchodné druhé přerušení vlečky asi v polovině oblouku
-----
5.

Asi po sto metrech kolejí začíná třetí přerušení vlečky, které je také dlouhé asi sto metrů
-----
6.

Pokračování uříznutých kolejí vlečky je konec třetího přerušení, dále do mrazírenje trať celá
-----
7.

Původní dráha do Terezína vedla rovně vlevo od sloupu trakčního vedení, dnešní vlečka se stáčí obloukem do prava k mrazírnám
-----
8.

Objekt mrazíren, zde se koleje dělí na dvě větve, kolejiště je dnes z poloviny zavezené stavební sutí
-----
9.

Původní železniční vlečka pokračovala nízkým náspem podle plotu mrazírenského podniku
-----
10.

Úsek bývalé vlečky před prvním přejezdem se začíná ztrácet pod terénními úpravami za mrazírnami
-----
11.

Místo kde byl první přejezd bývalé vlečky, koleje i přejezd byly v asi metrovém zářezu, pozdéji byly koleje vytrhány, zářez zavezen, a terén zarovnán
-----
12.

Pokračování asi metr vysokého náspu bývalé vlečky mezi prvním a druhým přejezdem
-----
13.

Nájezdy na druhý přejezd i násep bývalé vlečky byly vybagrovány a nová silnice vyasfaltována
-----
14.

Násep bývalé vlečky mezi druhým a třetím přejezdem je částečně dobře průchozí, a částečně zcela neprůchodný
-----
15.

Před třetím přejezdem začínají koleje původní vlečky zarostlé křovím a zasypané spadaným listím
-----
16.

Oblouk bývalé vlečky v pevnosti Terezín, úsek tratě před vodním příkopem u bohušovické brány
-----
17.

Pevnost Terezín, první výhybka v Dlouhé ulici, kousek za ní byla druhá výhybka umožňující větvení bývalé vlečky na dvě koleje
-----
18.

Dlouhá ulice v Terezíně, praskliny v asfaltu odpovídají rozchodu kolejí a rozchodu pražců, poslední znatelný úsek bývalé vlečky, dále byla ulice vyfrézována a položen nový koberec
-----
19.

Křižovatka ulice Dukelských hrdinů a Palackého ulice, někde v tomto prostoru končila odbočka bývalé vlečky
-----
20.

Křižovatka Dlouhé ulice a Palackého ulice, zde stál koncový šturc bývalé vlečky poté co se obě koleje opět sešly v jednu kolej
-----
foto leden 2008
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat