Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 28. října 2007

* Železnice Beroun Závodí-Chlum lomy *

Zahájení stavby 1940
Přerušení stavby 1946
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 600 mm/1435 mm
-----
Původní drážka 600 mm z nádraží Beroun-Závodí do lomu Hostim z roku 1940 byla v úseku Beroun-Závodí až Lom Alkazar v roce 1945 zrušena a měla být nahrazena normálněrozchodnou vlečkou, krátce po zahájení přestavby byla činnost zastavena a dráha nebyla dokončena, na této stránce jsou dokumentovány pozůstatky úzkokolejky a místa kudy pravděpodobně měla vést nová vlečka
-----
1.

Nádraží Beroun-Závodí, zde začínala úzkokolejka a odtud měla podle projektu vycházeti nová normálně rozchodná vlečka
-----
2.

Úsek mezi nádražím a přejezdem, v době existence úzkokolejky toto místo zde vypadalo úplně jinak
-----
3.

Za křižovatkou s hlavní silnicí, bývalá úzkokolejka vedla po zeleném pásu vpravo od silnice
-----
4.

Úsek bývalé úzkokolejky před odbočkou k Vondrákům, kudy měla vést nová vlečka se mi dosud zjistit nepodařilo
-----
5.

Rozcestí u Vondráků, bývalá úzkokolejka vedla rovně přímo přes pole k druhé ceduli na obzoru
-----
6.

Za odbočkou u Vondráků, bývalá úzkokolejka vedla po zeleném pásu mezi silnicí a vzrostlými stromy
-----
7.

Stavební sutí částečně zavezený úsek bývalé úzkokolejky před násypnou věží v oblasti Vitáčka
-----
8.

Rozpadající se a z větší části zasypaný objekt násypné věže v oblasti Vitáčka u Krápníkové jeskyně
-----
9.

Za oblastí Vitáčka je dobře znatelný a snadno průchodný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice
-----
10.

Bývalá úzkokolejná železnice vedla pod zarostlou strání po levém okraji dnešní silnice
-----
11.

Začátek vzhůru stoupajícího nízkého náspu bývalé úzkokolejné železnice před samotou Pšanův Kout
-----
12.

Asi pětimetrový úsek vybagrovaného náspu bývalé úzkokolejné železnice u samoty Pšanův Kout
-----
13.

Stále vzhůru stoupající násep bývalé úzkokolejné železnice za samotou Pšanův Kout
-----
14.

Další úsek asi tři metry vysokého náspu úzkokolejky mezi samotou Pšanův Kout a lomem Alkazar
-----
15.

Částečně narušený povrch náspu bývalé úzkokolejné železnice před lomem Alkazar
-----
16.

Okraj lomu Alkazar, asi čtyřmetrový násep bývalé úzkokolejné železnice přechází do lomu
-----
foto duben 2008
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat