Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

čtvrtek 26. července 2007

* Úzkokolejka Kolín cukrovar-Jestřabí Lhota nákladiště *

Zahájení provozu 1894
Ukončení provozu 1966
Délka drážky 12 km
Rozchod kolejí -původní drážka 700 mm, nová drážka 600 mm
-----

Úsek Kolín-Sendražice až Výrovna výhybna provozuje společnost Kolínská Řepařská Drážka
-----
1.

Elektrárna Kolín, na tomto místě stával cukrovar, odkud řepařská železnice začínala
-----
2.

Od dnešní elektrárny úzkokolejka pokračovala levotočivým obloukem k zastávce Zálabí
-----
3.

Zastávka Kolín-Zálabí, v místě dnešního mostu úzkokolejka překřížila z prava do leva dnešní trať 231
-----
4.

U zastávky Kolín Zálabí.z úzkokolejky se zde nic nezachovalo, pohled směrem k Sendražicím
-----
5.

Pohled na hlavní silnici, bývalá úzkokolejka vedla asi prostředkem hlavní silnice
-----
6.

Konec obce Kolín Sendražice, v dáli je vidět depo nové úzkokolejky
-----
7.

Nádraží a depo nové řepařské železnice na konci obce Sendražice
-----
8.

Výhybna a odbočka Černý Most, koleje do dvora Františkov v Ovčárech zatím nebyly položeny
-----
9.

Dvůr Františkov v Ovčárech, někde mezi těmito budovami končila první odbočka
-----
10.

Nová řepařská dráha, nejdelší rovný úsek, pohled k Černému Mostu
-----
11.

Prozatímní ukončení nové řepařské dráhy, výhybna Výrovna
-----
12.

Esovitý oblouk připravený na navezení nového náspu před samotou Výrovna
-----
13.

Jeden z několika můstků bývalé řepařské dráhy, tento se nachází nedaleko samoty Výrovna
-----
14.

Obloukový násep bývalé řepařské železnice před samotou Výrovna
-----
15.

Dobře znatelný násep bývalé železnice mezi samotou Výrovna a osadou Písečný Mlýn
-----
16.

Osada Písečný Mlýn, někde v tomto místě odcházela krátká odbočka ke mlýnu
-----
17.

Písečný Mlýn, někde v této zahradě končila druhá odbočka bývalé úzkokolejné dráhy
-----
18.

Největší most bývalé řepařské dráhy se nachází nedaleko osady Písečný Mlýn
-----
19.

Za Písečným Mlýnem byl úzký zářez bývalé řepařské dráhy rozšířen na lesní cestu
-----
20.

Úsek bývalé železnice před obcí Býchory je dnes blátivou cestou
-----
21.

Býchory, budova bývalého nádraží, nižší stavení napojené na nádraží je budova bývalého depa
-----
22.

Obec Býchory, bývalá železnice vedla zeleným pásem mezi domy a silnicí
-----
23.

Býchory náves, bývalá úzkokolejka dále vedla pruhem trávy mezi silnicí a třemi vzrostlými smrky
-----
24.

Betonový můstek přes místní potůček na býchorské návsi je pozůstatek po úzkokolejce
-----
25.

Před býchorskou bažantnicí úzkokolejka vedla po málo znatelném náspu mezi ploty
-----
26.

Na okraji Býchorské bažantnice se zachoval jeden z mála kamenných kilometrovníků řepné dráhy
-----
27.

Mírný násep bývalé řepařské železnice je znatelný na rozhraní pole a býchorské bažantnice
-----
28.

Za býchorskou bažantnicí vedla bývalá řepařská železnice podle příkopu
-----
29.

Přejezd a oblouk bývalé železnice mezi býchorskou bažantnicí a dvorem Eleonorovem
-----
30.

Před dvorem Eleonorovem, železnice vedla mezi cestou a polem v pásu náletových dřevin
-----
31.

Dvůr Eleonorov, bývalá železnice vedla mezi objektem dvora a příkopem
-----
32.

Za dvorem Eleonorovem vedla železnice dlouhým rovným úsekem k bílému domku vlevo
-----
33.

Oblouk bývalé úzkokolejky mezi dvorem Eleonorem a Jestřabí Lhotou byl důkladně rozorán
-----
34.

Můstek bývalé železnice před obcí Jestřabí Lhota, náspy z obou stran byly vybagrovány a rozorány
-----
35.

Jestřabí Lhota, na této ploše končila bývalá řepařská železnice v areálu bývalého státního statku
-----
foto listopad 2007
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat