Zahájení provozu 1894
Ukončení provozu 1966
Délka drážky 12 km
Rozchod kolejí -původní drážka 700 mm, nová drážka 600 mm
-----
Úsek Kolín-Sendražice až Výrovna výhybna provozuje společnost Kolínská Řepařská Drážka
-----
1.
Elektrárna Kolín, na tomto místě stával cukrovar, odkud řepařská železnice začínala
-----
2.
Od dnešní elektrárny úzkokolejka pokračovala levotočivým obloukem k zastávce Zálabí
-----
3.
Zastávka Kolín-Zálabí, v místě dnešního mostu úzkokolejka překřížila z prava do leva dnešní trať 231
-----
4.
U zastávky Kolín Zálabí.z úzkokolejky se zde nic nezachovalo, pohled směrem k Sendražicím
-----
5.
Pohled na hlavní silnici, bývalá úzkokolejka vedla asi prostředkem hlavní silnice
-----
6.
Konec obce Kolín Sendražice, v dáli je vidět depo nové úzkokolejky
-----
7.
Nádraží a depo nové řepařské železnice na konci obce Sendražice
-----
8.
Výhybna a odbočka Černý Most, koleje do dvora Františkov v Ovčárech zatím nebyly položeny
-----
9.
Dvůr Františkov v Ovčárech, někde mezi těmito budovami končila první odbočka
-----
10.
Nová řepařská dráha, nejdelší rovný úsek, pohled k Černému Mostu
-----
11.
Prozatímní ukončení nové řepařské dráhy, výhybna Výrovna
-----
12.
Esovitý oblouk připravený na navezení nového náspu před samotou Výrovna
-----
13.
Jeden z několika můstků bývalé řepařské dráhy, tento se nachází nedaleko samoty Výrovna
-----
14.
Obloukový násep bývalé řepařské železnice před samotou Výrovna
-----
15.
Dobře znatelný násep bývalé železnice mezi samotou Výrovna a osadou Písečný Mlýn
-----
16.
Osada Písečný Mlýn, někde v tomto místě odcházela krátká odbočka ke mlýnu
-----
17.
Písečný Mlýn, někde v této zahradě končila druhá odbočka bývalé úzkokolejné dráhy
-----
18.
Největší most bývalé řepařské dráhy se nachází nedaleko osady Písečný Mlýn
-----
19.
Za Písečným Mlýnem byl úzký zářez bývalé řepařské dráhy rozšířen na lesní cestu
-----
20.
Úsek bývalé železnice před obcí Býchory je dnes blátivou cestou
-----
21.
Býchory, budova bývalého nádraží, nižší stavení napojené na nádraží je budova bývalého depa
-----
22.
Obec Býchory, bývalá železnice vedla zeleným pásem mezi domy a silnicí
-----
23.
Býchory náves, bývalá úzkokolejka dále vedla pruhem trávy mezi silnicí a třemi vzrostlými smrky
-----
24.
Betonový můstek přes místní potůček na býchorské návsi je pozůstatek po úzkokolejce
-----
25.
Před býchorskou bažantnicí úzkokolejka vedla po málo znatelném náspu mezi ploty
-----
26.
Na okraji Býchorské bažantnice se zachoval jeden z mála kamenných kilometrovníků řepné dráhy
-----
27.
Mírný násep bývalé řepařské železnice je znatelný na rozhraní pole a býchorské bažantnice
-----
28.
Za býchorskou bažantnicí vedla bývalá řepařská železnice podle příkopu
-----
29.
Přejezd a oblouk bývalé železnice mezi býchorskou bažantnicí a dvorem Eleonorovem
-----
30.
Před dvorem Eleonorovem, železnice vedla mezi cestou a polem v pásu náletových dřevin
-----
31.
Dvůr Eleonorov, bývalá železnice vedla mezi objektem dvora a příkopem
-----
32.
Za dvorem Eleonorovem vedla železnice dlouhým rovným úsekem k bílému domku vlevo
-----
33.
Oblouk bývalé úzkokolejky mezi dvorem Eleonorem a Jestřabí Lhotou byl důkladně rozorán
-----
34.
Můstek bývalé železnice před obcí Jestřabí Lhota, náspy z obou stran byly vybagrovány a rozorány
-----
35.
Jestřabí Lhota, na této ploše končila bývalá řepařská železnice v areálu bývalého státního statku
-----
foto listopad 2007
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat