Zahájení provozu 1921
Ukončení provozu 1940
Délka drážky 3 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
Dřevěný most úzkokolejky přes řeku Sázavu se zřítil v roce 1931 a nebyl obnoven, zbývající úsek úzkokolejky byl úředně zrušen v roce 1940
-----
1.
Mrzkovice u železniční zastávky, v tomto zemědělském areálu začínala bývalá úzkokolejka a bylo tady také překladiště
-----
2.
Na místě dnešní jednoduché úzké lávky pro pěší kdysi stál mohutný dřevěný úzkokolejný železniční most přes řeku Sázavu
-----
3.
Pohled směrem k osadě Mariadol na mohutný železniční násep za mostem po kterém dnes vede asfaltová pěšina
-----
4.
Přes osadu Mariadol vedly koleje bývalé úzkokolejky v mělkém a širokém zářezu vlevo od dnešní silničky
-----
5.
Osada Mariadol, konec kolejové odbočky bývalé úzkokolejky byl kdesi vlevo za budovou bývalého mlýna
-----
6.
Pohled na kamenný portál mostu bývalé úzkokolejné železnice přes Pstružný potok za osadou Mariadol
-----
7.
Za kamenným mostem bývalá úzkokolejka pokračovala táhlým pravotočivým obloukem směrem k Malému Mlýnku
-----
8.
Pokračování téhož mírně obloukového tělesa bývalé úzkokolejky za Pstružným potokem u osady Mariadol
-----
9.
Rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky za osadou Mariadol před místem kde byla odbočka do Františkodolu
-----
10.
Na místě dnešní asfaltové silničky byla kdysi výhybka s kolejovou odbočkou do sklárny ve Františkodole
-----
11.
Pohled na přerušený asi metr vysoký rovný násep odbočky bývalé úzkokolejky do Františkodolu
-----
12.
Krátký asi metr vysoký rovný násep odbočky bývalé úzkokolejky před sklárnou ve Františkodole
-----
13.
Přejezd u Františkodolu kde se bývalá úzkokolejka křížila s místní silnicí z Radkovce do Lipničky
-----
14.
Za bývalým přejezdem pokračuje těleso bývalé úzkokolejky po dobře viditelném a snadno průchodném pravotočivém tělese
-----
15.
Dále rovné těleso bývalé úzkokolejky pokračuje před propustí mezi lesem a loukami v údolí Pstružného potoka
-----
16.
Stále zachovalá kamenná propust v asi metr vysokém mírně pravotočivém obloukovém tělese náspu bývalé úzkokolejky
-----
17.
Další rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice za kamennou propustí je porostlý velmi řídkou a nízkou travou
-----
18.
Následuje další rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky na okraji lesa který je dobře viditelný a velmi snadno průchodný
-----
19.
Hlouběji v lese vede další rovný úsek dobře viditelného tělesa bývalé úzkokolejky kde se zachovaly málo znatelné prohlubně po pražcích
-----
20.
Vzrostlými stromy porostlý asi půl metru vysoký násep bývalé úzkokolejky před povodní zničeným kamenným můstkem
-----
21.
Z povodní zničeného a odplaveného kamenného můstku přes místní potůček zůstalo jen několik opracovaných kamenů
-----
22.
Za zničeným můstkem těleso bývalé úzkokolejky přešlo z náspu do rovného a nízkého zářezu který už zarůstá travou
-----
23.
Z úzkého náspu bývalé úzkokolejky kousek od hráze bylo časem těleso odstraněno a výsledkem je tato lesní cesta
-----
24.
Poslední znatelný mírně obloukový pravotočivý úsek tělesa bývalé úzkokolejky v lesíku před Malým Mlýnkem
-----
25.
Ve stromoví se ztrácí budovy objektu Malý Mlýnek, kudy a jak tudy vedlo těleso bývalé úzkokolejky již není poznat
-----
foto říjen 2013
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat