Zahájení provozu 1845
Ukončení provozu 2015
Délka dráhy 5 km
Rozchod kolejí 1435 mm
------
1. Úsek Týnec nad Labem-Kojice, 3 km, provoz 1845-1956
-----
1.
Od zastávky Týnec nad Labem souběžně se silnicí pokračovalo těleso bývalé dvojkolejné železnice
-----
2.
Před zatáčkou silnice se málo znatelné těleso bývalé dvojkolejky ztrácí v husté vegetaci
-----
3.
Pokračování širokého trávou zarostlého tělesa bývalé dvojkolejky za nájezdem silnice na most
-----
4.
První křížování bývalé dvojkolejky s nově vybudovaným koridorem
-----
5.
Za prvním křížování s koridorem pokračuje těleso bývalé dvojkolejky zarostlým zářezem
-----
6.
O něco dále těleso bývalé dvojkolejky vede pod skálou a je zavezeno asi půlmetrovou vrstvou navážky
-----
7.
Nízkou trávou zarostlý široký dvojkolejný násep bývalé železnice před dvěma mosty
-----
8.
Cihlově kamenný můstek z Pernerovy jednokolejné dráhy se dnes již pomalu začíná rozpadat
-----
9.
Druhé křižování bývalé dvojkolejky s koridorem za dvěma dnes již nepoužívanými mosty
-----
10.
Těleso bývalé dvojkolejky za překřížením s koridorem dnes slouží jako přístupová cesta k chatám
-----
11.
Mírný oblouk bývalé dvojkolejky před strážním domkem na obzoru
-----
12.
Pohled na chatovou osadu a bývalý strážní domek který dnes slouží jako rekreační objekt
-----
13.
Rovné těleso bývalé dvojkolejky před mostem je využíváno jako přístupová cesta do chatové osady
-----
14.
Most s kamennými portály a železobetonovými překlady je největší stavbou na celém úseku
-----
15.
Vysoký a široký násep bývalé železnice za mostem je dnes používám jako zkratka místními chataři
-----
16.
Dobře viditelné a snadno průchodné těleso bývalé dvojkolejky před rybníkem
-----
17.
Vzrostlými stromy zarostlé asi čtyři metry vysoké a šest metrů široké těleso dráhy u rybníka
-----
18.
Mírně obloukové asi pět metrů vysoké těleso bývalé dvojkolejky za rybníkem je stále průchodné
-----
19.
Trnitým křovím zarostlý poslední rovný úsek tělesa bývalé železnice před Kojicemi
-----
20.
Sporé pozůstatky tělesa bývalé dvojkolejky pořed napojením na nový koridor před zastávkou Kojice
-----
foto duben 2009
-----
xx
-----------
2. Úsek Ústí nad Orlicí-Ústí nad Orlicí město, délka 1 km, provoz 1845-2015
-----
21.
nádraží ústí nad orlicí
-----
22.
pernerův most přes orlici
-----
23.
vybagrovaný násep za mostem
-----
24.
původní násep
-----
25.
na původním náspu
-----
foto duben 2015
-----
xx
-----------
3. Úsek Dlouhá Třebová-Česká Třebová, 1 km, provoz 1845-2003
-----
26.
Začátek přeložky pokračuje rovně, původní dráha odcházela do pravotočivého oblouku podle stěny
-----
27.
Široké obloukové těleso bývalé dvojkolejky u kamenné stěny je zarostlé vysokou trávou
-----
28.
Začínající úsek obloukového tělesa náspu za kamennou stěnou je porostlý nízkou trávou
-----
29.
Široké obloukové těleso bývalé dvojkolejky před mostem je zarostlé vysokou trávou
-----
30.
Pohled na vybagrovaný násep a místo kde stával severní portál původní Pernerovy dráhy
-----
31.
Pohled na zbytek obloukového náspu a místo kde stál jižní portál dnes již zbouraného mostu
-----
32.
Krátký a rovný úsek tělesa za mostem, na obzoru je vidět navážka na tělese původní dráhy
-----
33.
Další asi stometrový úsek tělesa bývalé železnice je zavezen asi jednometrovou vrstvou hlíny
-----
34.
Původní těleso bývalé dvojkolejky za zavezeným úsekem přerušuje velmi hluboký rigol
-----
35.
V tomto místě se opuštěné těleso původní dvojkolejky opět napojuje na stávající železnici
-----
foto prosinec 2008
-----
yy
Žádné komentáře:
Okomentovat