Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

pondělí 13. října 2008

* Železnice Nýřany-Sulkov důl-Plzeň Valcha *

Zahájení provozu 1890
Ukončení provozu 1975
Délka dráhy 13 km
Rozchod kolejí 600 mm, 1435 mm
-----
v roce 1900 byla tato dráha přestavěna z úzkokolejky 600 mm na normálně rozchodnou trať 1435 mm úsek Nýřany-Sulkov byl zrušen v roce 1945
-----
1.

plzeňské zhlaví nádraží nýřany, odtud začínala vlečka směr sulkov
-----
2.

za nádražím nýřany pokračuje nízké pravotočivé obloukové těleso
-----
3.

pokračování téhož pravotočivého obloukového tělesa bývalé dráhy
-----
4.

krátký rovný úsek tělesa bývalé dráhy mezi přejezdem a mostem
-----
5.

místo kde kdysi stál most překlenující široký vejprnický potok
-----
6.

pohled na částečně vybagrovaný rovný násep mezi potokem a silnicí
-----
7.

v prvním přejezdu přes hlavní silnici se dnes již nic nezachovalo
-----
8.

dále za přejezdem pokračuje mělký rovný zářez bývalé železnice
-----
9.

konec mělkého rovného zářezu bývalé železniční vlečky za nýřany
-----
10.

v tomto místě kdysi byl táhlý levotočivý oblouk bývalé železniční vlečky
-----
11.

dlouhé a rovné těleso dráhy mezi nýřany a sulkovem bylo rozoráno
-----
12.

pokračování tělesa bývalé železniční vlečky za rozoraným polem
-----
13.

začátek dlouhého rovného úseku tělesa bývalé železniční vlečky
-----
14.

pokračování dlouhého rovného úseku bývalé železnice v lese
-----
15.

rovný a nízký násep bývalé železniční vlečky před zatopeným lomem
-----
16.

nízké a rovné těleso bývalé železniční vlečky za zatopeným lomem
-----
17.

za lesem pokračuje rovné těleso bývalé železniční vlečky mezi poli
-----
18.

dále pokračuje mírně obloukové těleso bývalé dráhy k zářezu
-----
19.

dále pokračuje trasa dráhy obloukovým zářezem zarostlého keři
-----
20.

od zářezu k samotě u fulínů vede nízký a rovný násep bývalé železnice
-----
21.

za samotou u fulínů se v tělese náspu zachovala cihlová propust
-----
22.

dále za propustí se těleso bývalé dráhy změnilo v asfaltovou silnici
-----
23.

za obloukem pokračuje těleso bývalé železnice dlouhou rovinou
-----
24.

někde v tomto místě byla výhybka kde do prava šla odbočka do sulkova
-----
25.

pohled na rovný úsek bývalé dráhy před sulkovem kde dnes vede silnice
-----
26.

úzký rovný pruh tělesa bývalé železniční vlečky na okraji sulkova
-----
27.

ulice u vodárny v sulkově, někde tady končila vlečka k pomocnému dolu
-----
28.

krátký úsek rovného náspu se zachoval před areálem firmy v lesově
-----
29.

hluboký obloukový zářez bývalé vlečky za areálem firmy v lesově
-----
30.

třetí přejezd na bývalé železniční vlečce je v lese u samoty lesov
-----
31.

zde byla odbočka, rovně vedla odbočka k dolu max, do prava směr valcha
-----
32.

v obloukovém náspu bývalé dráhy je přerušený násep kde byl můstek
-----
33.

za lesovem pokračuje obloukové pravotočivé těleso bývalé vlečky
-----
34.

začátek dlouhého hlubokého rovného zářezu bývalé dráhy za lesovem
-----
35.

konec hlubokého dlouhého rovného zářezu bývalé dráhy před Valchou
-----
36.

v náspu bývalé vlečky na okraji Valchy je zachovaný kamenný můstek
-----
37.

přes oplocený areál vedla jedna z kolejových odboček bývalé železnice
-----
38.

pohled přes plot na rovné těleso bývalé vlečky v areálu firmy u lesova
-----
39.

pozdější železniční vlečka na výsypku vedla přes betonový most
-----
40.

za betonovým mostem vedla železniční vlečka rovným náspem směr Valcha
-----
41.

stoupající rovné těleso bývalé železniční vlečky od lesova směr Valcha
-----
42.

travou porostlý stoupající rovný úsek bývalé železniční vlečky v lese
-----
43.

na okraji obce Valcha byl čtvrtý přejezd přes novější úsek bývalé dráhy
-----
44.

v obloukovém zářezu bývalé železniční vlečky se zachoval skloník
-----
45.

rovný úsek bývalé železniční vlečky na západním okraji obce Valcha
-----
46.

pátý přejezd bývalé železniční vlečky uprostřed obce Valcha
-----
47.

dlouhý rovný úsek bývalé železniční vlečky mezi přejezdem a mostem
-----
48.

na západním konci obce Valcha zůstaly kamenné pilíře bývalého mostu
-----
49.

za bývalým mostem pokračuje obloukový zářez k nádraží Valcha
-----
50.

konec kolejí bývalé železniční vlečky na klatovském zhlaví nádraží Valcha
-----
foto leden 2020
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat