Zahájení provozu 1875
Ukončení provozu 1984
Délka dráhy 5 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
1.
Nádraží Praha-Vysočany, libeňské zhlaví, z tohoto angličáka ještě dnes odcházejí koleje, odbočka směr Těšnov
-----
2.
Za nádražím Vysočany koleje pokračují mírným obloukem a neustálým klesáním k bývalému mostu přes říčku Rokytku
-----
3.
Konec kolejí, asi po půl kilometru od nádraží byly koleje uříznuty autogenem, dále jsou již jen betonové pražce
-----
4.
Úsek bývalé železnice mezi koncem kolejí a mostem, zde v mírném oblouku zůstala celá řada betonových pražců ve štěrkovém loži
-----
5.
Další úsek obloukového náspu bývalé železnice před mostem je bez pražců a pomalu zarůstá náletovými dřevinami
-----
6.
Severní portál mostu bývalé železnice, vysoký železný most kdysi překlenoval údolí říčky Rokytky
-----
7.
Za mostem směrem do centra je násep asi po stopadesáti metrech vybagrován, dále jsou jen nepatrné pozůstatky
-----
8.
V místě rostoucích okrasných dřevin vedl násep bývalé železnice, po kterém se dnes již nic nezachovalo
-----
9.
Ulice na Žertvách pod železničními mosty, bývalá železnice vedla přibližně na pravém okraji zeleného pásu trávy
-----
10.
V polovině ulice Na Žertvách se zdá že se zde něco zachovalo ale není tomu tak, co se zdá být náspem bývalé dráhy je jen navážka hlíny nad tubusem metra
-----
11.
Stále ulice Na Žertvách, pokračování téže terénní úpravy nad tubusem metra která se zdá být náspem bývalé dráhy nedaleko libeňského dolního nádraží
-----
12.
Nádražní budova stanice Praha Libeň dolní nádraží je v dobrém stavu a nachází se na soukromém pozemku
-----
13.
Ve stromech a křovinách se skrývá asi padesátimetrový zbytek náspu bývalé železnice, začátek nádraží Libeň dolní nádraží
-----
14.
Na tomto zbytku náspu se zachovalo několik kolejnic, podle pamětníků zde byla odbočka vlečky do bývalé Rustonky
-----
15.
Obloukový násep bývalé železnice mezi libeňským dolním nádražím a nádražím Karlín Přístaviště beze stopy zmizel po rozsáhlých terénních úpravách
-----
16.
Pokračování přerušeného náspu bývalé železnice podle Sokolovské ulice, pohled k libeňskému dolnímu nádraží
-----
17.
Úsek náspu bývalé železnice vedle Sokolovské ulice, místo u můstku před nádražím Karlín Přístaviště
-----
18.
Můstek pod bývalou železnicí se začíná rozpadat a je zavalený odpadky, násep za tímto můstkem je vybagrován, je to poslední pozůstatek, dále až k Těšnovu se žádné náspy nezachovaly
-----
19.
Staniční budova bývalého nádraží Praha Karlín Přístaviště je v dobrén stavu a nachází se na soukromém pozemku
-----
20.
Negrelliho viadukt, pod těmito klenbami vedly koleje bývalé železnice z nádraží Karlín Přístaviště na nádraží Praha Těšnov
-----
21.
Za Negrelliho viaduktem bývalá železnice pokračovala levotočivým obloukem k nádraží Těšnov, na jeho místě dnes stojí rozsáhlý komplex hotelu Hilton
-----
22.
Vyvýšená rovná plocha u dálničního mostu je pozůstatek rozsáhlého objektu koncového nádraží Praha Těšnov
-----
foto prosinec 2007
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat