Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 4. května 2008

* 13c Křimov-Pohraniční *

Zahájení provozu 1875
Ukončení provozu 1975
Délka dráhy 13 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Vejprtské zhlaví nádraží Křimov, pražec přes zbytek kolejí a opřený modrý terčík označují bývalou trať
-----
2.

Prvním přejezdem se bývalá železnice křížovala s dnešní hlavní silnicí z Chomutova do Německa
-----
3.

Asi metr hluboký levotočivý obloukový zářez za přejezdem je zarostlý hustou a vysokou travou
-----
4.

První mohutný kamenný klenutý most přes Křimovský potok a cestu je zatím v dobrém stavu
-----
5.

Dlouhý a rovný úsek vysokého tělesa náspu bývalé železnice za mostem přes křimovský potok
-----
6.

Místo kde byl druhý přejezd křížující silničku z Hory Svatého Šebestiána do bývalých Menhartic
-----
7.

Vysoký mohutný mírně pravotočivý násep před druhým mostem se používá jako lesní a polní cesta
-----
8.

Klenutý kamenný druhý most v náspu bývalé železnice překlenuje cestu a Menhartický potok
-----
9.

Dlouhý rovný úsek nízkého tělesa náspu bývalé železnice mezi druhým a třetím mostem
-----
10.

Kamenné portály třetího mostu který překlenoval místní cestu z hlavní silnice do Menhartic
-----
11.

Strážní domek a pozdější zastávka Menhartice je v dobrém stavu a slouží k rekreačním účelům
-----
12.

Zachovalé kamenné portály čtvrtého mostu bývalé železnice přes místní odvodňovací potůček
-----
13.

Po okrajích vzrostlými stromy a také hustou a vysokou travou porostlý násep za čtvrtým mostem
-----
14.

Rozsáhlá pole rozdělující násep bývalé železnice spojovala cesta kterou překlenoval pátý most
-----
15.

Mírně levotočivé obloukové těleso za pátým mostem, tráva je částečně posekána a jsou vidět pražce
-----
16.

Asi půl metru vysoký mírně levotočivý obloukový násep bývalé železnice před šestým mostem
-----
17.

Portály kamenného šikmého šestého mostu bývalé dráhy na okraji lesa pod Menhartickým vrchem
-----
18.

Zelenou nízkou travou porostlé levotočivé obloukové těleso bývalé železnice za šestým mostem
-----
19.

Kamenná první klenutá propust přes místní široký potůček se již začíná pomalu ale jistě rozpadat
-----
20.

Na vrchu zářezu se nachází rozpadající se kamenný portál silničního mostu cesty do Bezručova údolí
-----
21.

Za bývalým silničním mostem přes zářez pokračuje těleso bývalé železnice krátkým rovným úsekem
-----
22.

Další úsek tělesa bývalé železnice před druhou propustí pokračuje táhlým pravotočivým obloukem
-----
23.

Zachovalá druhá kamenná klenutá propust ve vysokém náspu bývalé železnice přes místní potůtček
-----
24.

Široký rovný dlouhý a hluboký zářez za druhou propustí je po obou okrajích zarostlý hustými smrky
-----
25.

Základové torzo bývalé nádražní budovy Hora Svatého Šebestiána je zavalené sutí a zarůstá travou
-----
26.

Vyšlapaná úzká pěšina na pravotočivém obloukovém tělese za nádražím Hora Svatého Šebestiána
-----
27.

Dva mohutné kamenné portály bývalého prvního velkého železného mostu přes údolí Chomutovky
-----
28.

Řada rozpadajících se dřevěných pražců na vysokém a mohutném náspu za prvním velkým mostem
-----
29.

Za prvním velkým železným mostem je začátek prvního dlouhého pravotočivého hlubokého zářezu
-----
30.

Uprostřed prvního hlubokého zářezu mezi oběma bývalými železnými mosty zůstalo několik pražců
-----
31.

Na vysokém obloukovém náspu před druhým bývalým velkým železným mostem zůstala řada pražců
-----
32.

Mohutné kamenné portály druhého velkého bývalého železného mostu přes údolí místního potůčku
-----
33.

Pohled na kamenité štěrkové lože v náspu bývalé železnice za druhým velkým železným mostem
-----
34.

Mírně stoupající druhý dlouhý násep bývalé železnice je místy pro husté smrčí zcela neprostupný
-----
35.

Kamenné portály sedmého mostu jsou stále v dobrém stavu jen železné přemostění již dávno zmizelo
-----
36.

Stále mírně stoupající násep za sedmým mostem na kterém jsou pražce ve značném stadiu rozpadu
-----
37.

Mokré a místy zcela neprůchodné rozmáčené dno třetího velmi dlouhého zářezu bývalé železnice
-----
38.

Na konci dlouhého zářezu bývalé dráhy se nachází hromada pražců ve velmi značném stadiu rozkladu
-----
39.

V jinak neprostupném smrčí na vrcholu náspu je mezera s řadou pražců před osmým mostem
-----
40.

V pokročilém stavu rozpadu se nachází kamenný klenutý osmý most v náspu bývalé železnice
-----
41.

Na náspu asi metr vysokém za osmým mostem v porostu smrkového stromořadí zůstaly pražce
-----
42.

Po sto metrech vybagrovaného náspu pokračuje násep bývalé železnice dále k zastávce Pohraniční
-----
43.

Rozpadající se třetí úzká kamenná propust bývalé železnice v bažinách u oblasti Pohraniční
-----
44.

Dobře viditelný a snadno průchodný asi dva metry hluboký rovný zářez bývalé dráhy za třetí propustí
-----
45.

Zelenou nízkou trávou porostlý mělký zářez bývalé železnice uprostřed lesů oblasti Pohraniční
-----
46.

Spadaným jehličím pokryté rovné a nízké těleso náspu bývalé železnice je dobře viditelné i průchodné
-----
47.

Na tělese náspu před devátým mostem se ve spadaném jehličí ztrácí celá řada dřevěných pražců
-----
48.

Přes Pohraniční potok před zastávkou Pohraniční se v obloukovém náspu klene devátý kamenný most
-----
49.

Rovný a nízký úsek náspu za devátým mostem na kterém se povaluje několik dřevěných pražců
-----
50.

Jen betonové sloupky od plotu a vyvýšený terén označují kde bylo nástupiště zastávky Pohraniční
-----
foto červen 2010
----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat