Zahájení provozu 1875
Ukončení provozu 1975
Délka dráhy 13 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.
Vejprtské zhlaví nádraží Křimov, pražec přes zbytek kolejí a opřený modrý terčík označují bývalou trať
-----
2.
Prvním přejezdem se bývalá železnice křížovala s dnešní hlavní silnicí z Chomutova do Německa
-----
3.
Asi metr hluboký levotočivý obloukový zářez za přejezdem je zarostlý hustou a vysokou travou
-----
4.
První mohutný kamenný klenutý most přes Křimovský potok a cestu je zatím v dobrém stavu
-----
5.
Dlouhý a rovný úsek vysokého tělesa náspu bývalé železnice za mostem přes křimovský potok
-----
6.
Místo kde byl druhý přejezd křížující silničku z Hory Svatého Šebestiána do bývalých Menhartic
-----
7.
Vysoký mohutný mírně pravotočivý násep před druhým mostem se používá jako lesní a polní cesta
-----
8.
Klenutý kamenný druhý most v náspu bývalé železnice překlenuje cestu a Menhartický potok
-----
9.
Dlouhý rovný úsek nízkého tělesa náspu bývalé železnice mezi druhým a třetím mostem
-----
10.
Kamenné portály třetího mostu který překlenoval místní cestu z hlavní silnice do Menhartic
-----
11.
Strážní domek a pozdější zastávka Menhartice je v dobrém stavu a slouží k rekreačním účelům
-----
12.
Zachovalé kamenné portály čtvrtého mostu bývalé železnice přes místní odvodňovací potůček
-----
13.
Po okrajích vzrostlými stromy a také hustou a vysokou travou porostlý násep za čtvrtým mostem
-----
14.
Rozsáhlá pole rozdělující násep bývalé železnice spojovala cesta kterou překlenoval pátý most
-----
15.
Mírně levotočivé obloukové těleso za pátým mostem, tráva je částečně posekána a jsou vidět pražce
-----
16.
Asi půl metru vysoký mírně levotočivý obloukový násep bývalé železnice před šestým mostem
-----
17.
Portály kamenného šikmého šestého mostu bývalé dráhy na okraji lesa pod Menhartickým vrchem
-----
18.
Zelenou nízkou travou porostlé levotočivé obloukové těleso bývalé železnice za šestým mostem
-----
19.
Kamenná první klenutá propust přes místní široký potůček se již začíná pomalu ale jistě rozpadat
-----
20.
Na vrchu zářezu se nachází rozpadající se kamenný portál silničního mostu cesty do Bezručova údolí
-----
21.
Za bývalým silničním mostem přes zářez pokračuje těleso bývalé železnice krátkým rovným úsekem
-----
22.
Další úsek tělesa bývalé železnice před druhou propustí pokračuje táhlým pravotočivým obloukem
-----
23.
Zachovalá druhá kamenná klenutá propust ve vysokém náspu bývalé železnice přes místní potůtček
-----
24.
Široký rovný dlouhý a hluboký zářez za druhou propustí je po obou okrajích zarostlý hustými smrky
-----
25.
Základové torzo bývalé nádražní budovy Hora Svatého Šebestiána je zavalené sutí a zarůstá travou
-----
26.
Vyšlapaná úzká pěšina na pravotočivém obloukovém tělese za nádražím Hora Svatého Šebestiána
-----
27.
Dva mohutné kamenné portály bývalého prvního velkého železného mostu přes údolí Chomutovky
-----
28.
Řada rozpadajících se dřevěných pražců na vysokém a mohutném náspu za prvním velkým mostem
-----
29.
Za prvním velkým železným mostem je začátek prvního dlouhého pravotočivého hlubokého zářezu
-----
30.
Uprostřed prvního hlubokého zářezu mezi oběma bývalými železnými mosty zůstalo několik pražců
-----
31.
Na vysokém obloukovém náspu před druhým bývalým velkým železným mostem zůstala řada pražců
-----
32.
Mohutné kamenné portály druhého velkého bývalého železného mostu přes údolí místního potůčku
-----
33.
Pohled na kamenité štěrkové lože v náspu bývalé železnice za druhým velkým železným mostem
-----
34.
Mírně stoupající druhý dlouhý násep bývalé železnice je místy pro husté smrčí zcela neprostupný
-----
35.
Kamenné portály sedmého mostu jsou stále v dobrém stavu jen železné přemostění již dávno zmizelo
-----
36.
Stále mírně stoupající násep za sedmým mostem na kterém jsou pražce ve značném stadiu rozpadu
-----
37.
Mokré a místy zcela neprůchodné rozmáčené dno třetího velmi dlouhého zářezu bývalé železnice
-----
38.
Na konci dlouhého zářezu bývalé dráhy se nachází hromada pražců ve velmi značném stadiu rozkladu
-----
39.
V jinak neprostupném smrčí na vrcholu náspu je mezera s řadou pražců před osmým mostem
-----
40.
V pokročilém stavu rozpadu se nachází kamenný klenutý osmý most v náspu bývalé železnice
-----
41.
Na náspu asi metr vysokém za osmým mostem v porostu smrkového stromořadí zůstaly pražce
-----
42.
Po sto metrech vybagrovaného náspu pokračuje násep bývalé železnice dále k zastávce Pohraniční
-----
43.
Rozpadající se třetí úzká kamenná propust bývalé železnice v bažinách u oblasti Pohraniční
-----
44.
Dobře viditelný a snadno průchodný asi dva metry hluboký rovný zářez bývalé dráhy za třetí propustí
-----
45.
Zelenou nízkou trávou porostlý mělký zářez bývalé železnice uprostřed lesů oblasti Pohraniční
-----
46.
Spadaným jehličím pokryté rovné a nízké těleso náspu bývalé železnice je dobře viditelné i průchodné
-----
47.
Na tělese náspu před devátým mostem se ve spadaném jehličí ztrácí celá řada dřevěných pražců
-----
48.
Přes Pohraniční potok před zastávkou Pohraniční se v obloukovém náspu klene devátý kamenný most
-----
49.
Rovný a nízký úsek náspu za devátým mostem na kterém se povaluje několik dřevěných pražců
-----
50.
Jen betonové sloupky od plotu a vyvýšený terén označují kde bylo nástupiště zastávky Pohraniční
-----
foto červen 2010
----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat