Zahájení provozu 1830
Ukončení provozu 1873
Délka drážky 63 km
Rozchod kolejí 1106 mm
-----
Mapa celé koněspřežné železnice
-----
1. Nádraží Bruska v Praze, provoz 1830-1863
-----
1.
Nádražní budova bývalé koněspřežné železnice v Praze, pohled od dejvického nádraží, nástupiště a koleje koňky byly z druhé strany budovy
-----
2.
Praha Veleslavín, místo kudy pravděpodobně vedlo těleso bývalé koněspřežky
-----
foto březen 2009
----------
2. Úsek Kladno Rozdělov-Kamenné Žehrovice
-----
3.
Lesní úsek částečně zarostlého tělesa bývalé koněspřežky před kladenskou čtvrtí Rozdělov
-----
4.
Hustě zarostlý rovný úsek tělesa bývalé koněspřežky před železniční zastávkou Kladno-Rozdělov
-----
5.
Další rovný úsek tělesa bývalé koněspřežky mezi zastávkou a Rozdělovem
-----
6.
Táhlý mělký zářez bývalé koněspřežky v lese za kladenskou částí Rozdělov
-----
7.
V husté trávě se ztrácí asi metr vysoký obloukový násep koněspřežky před Kamennými Žehrovicemi
-----
foto říjen 2017
----------
3. Úsek u nádraží Kamenné Žehrovice, cca 1 km, provoz 1830-1863
-----
8.
Zachovalý cihlově kamenný můstek naproti budově nádraží Kamenné Žehrovice
-----
9.
Pravotočivé obloukové těleso bývalé koněspřežky nedaleko nádraží Kamenné Žehrovice
-----
10.
Další cihlově kamenný můstek v náspu bývalé koněspřežky se již pomalu ale jistě rozpadá
-----
11.
Dobře průchodný rovný úsek tělesa bývalé koněspřežky za rozpadajícím se můstkem
-----
foto duben 2009
----------
4. Úsek Kačice-Stochov, 5 km, provoz 1830-1863
-----
12.
Lesíkem zarostlý málo znatelný úsek tělesa bývalé koněspřežky za Kačicemi
-----
13.
Málo znatelný pozůstatek obloukového tělesa koněspřežky u obce Kratonohy
-----
14.
Jen několik poskládaných kamenů zbylo z menšího můstku přes vodní náhon
-----
15.
Kopřivami porostlý pozůstatek vysokého náspu mezi můstkem a mostem
-----
16.
Na tomto místě byl kamenný pilíř mostu bývalé koněspřežky přes potok Loděnice
-----
foto říjen 2017
----------
5. Úsek Stochov-Pílsko, 15 km, provoz 1830-1873
-----
17.
Dnešní nerovná a blátivá cesta je těleso bývalé koněspřežné železnice za obcí Rynholec
-----
18.
Těleso bývalé koněspřežné železnice pod zříceninou hradu Sobín je dnes blátivou cestou
-----
19.
Krátký rovný zářez bývalé koněspřené železnice před kruhovou křižovatkou u obce Lány
-----
20.
Sporé zbytky málo znatelného tělesa bývalé koněspřežky za panelákovým sídlištěm
-----
21.
Téměř neznatelné těleso bývalé koněspřežky před nově budovaným silničním obchvatem
-----
22.
Další sporý pozůstatek tělesa bývalé koněspřežky za nově budovaným silničním obchvatem
-----
23.
Uschlým plevelem zarostlý úsek bývalé koněspřežky před zářezem v oblasti Kopanina
-----
24.
Široký mělký a spadaným listím zakrytý zářez bývalé koněspřežky před hřištěm v obci Lány
-----
25.
Někde v tomto místě stála menší budova nádraží Lány po které se dnes již nic nezachovalo
-----
26.
Nový silniční obchvat kolem Lán za obcí u lesa křížuje těleso bývalé koněspřežné železnice
-----
27.
Na okraji křivoklátských lesů je dnes úzké těleso koňky změněno v asfaltovou silnici
-----
28.
Další lesní úsek asi metr vysokého obloukového náspu bývalé koněspřežné železnice
-----
29.
Křižovatka lesních cest, zde z hlavní tratě do leva odcházela krátká odbočka k uhelnému dolu
-----
30..
Za plotem obory se nachází místo kde stál uhelný důl a kde končila krátká odbočka koněspřežky
-----
31.
Za odbočkou k uhelnému dolu pokračuje obloukové těleso bývalé koněspřežky k lánské oboře
-----
32.
Východní vjezd do lánské obory, nejméně jedna třetina tohoto úseku bývalé koněspřežky prochází oborou a je veřejnosti nepřístupná
-----
33.
Před stanicí Píně, těleso bývalé koněspřežky se opět objevuje po průjezdu lánskou oborou
-----
34.
U stanice Píně, na tělese bývalé koněspřežky dnes stojí dřevěné oplocení lánské obory
-----
35.
Nové obytné domy stojí na místě bývalé přepřahací stanice Píně uprostřed lánských lesů
-----
36.
Kratší úsek ještě dosud nezavezeného asi jeden a půl metru hlubokého zářezu za nádražím Píně
-----
37.
Úzké a rovné těleso bývalé koněspřežné železnice je dnes širokou lesní cestou
-----
38.
Asi metr vysoký mírně obloukový násep bývalé koněspřežné železnice v lese
-----
39.
Ostrý obloukový zářez bývalé koněspřežky před obloukovým náspem asi o sto metrů dále
-----
40.
Začátek dnes již částečně vybagrovaného obloukového náspu bývalé koněspřežky
-----
41.
Uprostřed tohoto obloukového náspu se nachází dnes již rozpadlý cihlově kamenný můstek
-----
42.
Za rozbořeným můstem pokračuje neporušený úsek obloukového náspu bývalé koněspřežky
-----
43.
Další úsek mělkého a mírně levotočivého zářezu za obloukovým náspem bývalé koněspřežky
-----
44.
Pokračování dalšího ostrého pravotočivého tělesa bývalé koněspřežky na srázu Klíčavského údolí
-----
45.
Rovný úsek tělesa bývalé koněspřežky přechází z vysokého náspu do hlubokého zářezu
-----
46.
Bagrováním pro lesní techniku rozšířený asi metr hluboký zářez bývalé koněspřežky
-----
47.
Začátek vysokého kamenného mírně obloukového náspu na okraji údolí potoka Klíčava
-----
48.
Klesající mírně obloukové těleso bývalé koněspřežky před přejezdem u Pílské hájovny
-----
49.
Snadno průchodné asi metr vysoké těleso bývalé koněspřežky za přejezdem u Pílské hájovny
-----
50.
Poslední znatelný úsek náspu bývalé koněspřežky, odtud až k pile u Pílska se těleso nezachovalo
-----
foto březen 2009
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat