Zahájení provozu 1827
Ukončení provozu 1873
Délka drážky
Rozchod kolejí 1106 mm
-----
1. úsek obchodní sklady Vojtěcha Lanny-Jižní Předměstí, délka trasy 2 km, provoz 1827-1873
-----
1.
Za betonovou zdí střední školy byl začátek koněspřežky, byly zde budovy skladů patřící Lannově obchodní společnosti
-----
2.
Pod asfaltovým kobercem cyklostezky přes místní parčík se ukrývá krátké obloukové těleso bývalé koněspřežné železnice
-----
3.
Dlouhá a do mírné pravotočivé zatáčky jdoucí Česká ulice, kudy zde vedla koněspřežka dnes již není viditelné
-----
4.
Křižovatka ulic České a Piaristické, v době provozu koněspřežky před tímto domem U Černé Růže bylo nástupiště pro osobní dopravu
-----
5.
Pohled do mnohem kratší Radniční ulice, po které straně této ulice vedly koleje koněspřežky se mi zjistit nepodařilo
-----
6.
Dnešní železný silniční most přes řeku Malši stojí na místě kde stál mnohem menší a užší most bývalé koněspřežky
-----
7.
Pohled na rovný úsek ulice F. A. Gerstera od Budvar Arény ke Kohinooru, jak zde vedla koněspřežka je těžké odhadnout
-----
8.
Bývalý strážní domek a dnešní Muzeum Koněspřežky stojí na křižovatce dnešní ulice Mánesovy a ulice F. A. Gerstnera
-----
9.
Na této ploše kdysi bylo nádraží s jednou hlavní kolejí a dvěma vedlejšími, v pravo kde je plot stála budova skladu
-----
10.
Křižovatka ulice V Zátiší a ulice Generála Svobody, rovné těleso bývalé koněspřežky vedlo asi v místě chodníku
-----
11.
Konec ulice Generála Svobody, dnes se již dá stěží odhadnout kudy vedlo rovné těleso bývalé koněspřežné železnice
-----
12.
Západní strana náměstí Jiřího z Poděbrad, rovné těleso bývalé koněspřežky vedlo místem kde je zelený pruh trávy
-----
13.
Křižovatka ulic Lidické a Heydukovy, bývalá koněspřežka vedla šikmo přes křižovatku do místa co stojí červené auto
-----
14.
Uprostřed Šumavské ulice rovné těleso bývalé koněspřežné železnice vedlo někudy místy co stojí bílá dodávka
-----
15.
Pohled na východní konec Máchovy ulice, rovné těleso bývalé koněspřežné železnice vedlo někde kde stojí druhé auto
-----
16.
Rovné těleso koněspřežné železnice vedlo šikmo asi v místě od stromku u silnice až po smrk u protihlukové stěny
-----
17.
V tomto místě později vystavěná normálně rozchodná dráha začíná využívat těleso původní koněspřežné železnice
-----
foto březen 2011
-------
2. úsek Kamenný Újezd zast-Kamenný Újezd nádraží, délka 1 km, provoz 1827-1873
-----
18.
zarostlý zářez
-----
19.
mělký zářez
-----
20.
konec zářezu
-----
21.
před prvním mostem
-----
22.
první kamenný most
-----
23.
pokračování náspu
-----
24.
před můstkem
-----
25.
klenutý můstek
-----
26.
zářez za můstkem
-----
27.
obloukový zářez
-----
28.
zavezený zářez
-----
29.
pokračování zavezeného zářezu
-----
30.
konec zavezeného zářezu
-----
31.
vybagrovaný násep
-----
32.
obloukové těleso
-----
33.
přejezd
-----
34.
oblouk u trati
-----
35.
trasa před nádražím
-----
36.
těleso u nádraží
-----
37.
přes nádraží kamenný újezd
-----
38.
druhý kamenný most
-----
39.
těleso za druhým mostem
-----
40.
před zbořeným mostem
-----
41.
zbořený most
-----
42.
za zbořeným mostem
-----
foto prosinec 2017
-----
3. úsek Chlumec u Českých Budějovic-Holkov, délka trasy 1 km, provoz 1827-1873
-----
43.
začátek oblouku
-----
44.
pokračování oblouku
-----
45.
před zářezem
-----
46.
mělký zářez
-----
47.
klenutý kamenný most
-----
48.
za mostem
-----
foto prosinec 2017
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat