Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 2. března 2008

* Koněspřežka České Budějovice-Summerau I. *

Zahájení provozu 1827
Ukončení provozu 1873
Délka drážky
Rozchod kolejí 1106 mm
-----
1. úsek obchodní sklady Vojtěcha Lanny-Jižní Předměstí, délka trasy 2 km, provoz 1827-1873
-----
1.

Za betonovou zdí střední školy byl začátek koněspřežky, byly zde budovy skladů patřící Lannově obchodní společnosti
-----
2.

Pod asfaltovým kobercem cyklostezky přes místní parčík se ukrývá krátké obloukové těleso bývalé koněspřežné železnice
-----
3.

Dlouhá a do mírné pravotočivé zatáčky jdoucí Česká ulice, kudy zde vedla koněspřežka dnes již není viditelné
-----
4.

Křižovatka ulic České a Piaristické, v době provozu koněspřežky před tímto domem U Černé Růže bylo nástupiště pro osobní dopravu
-----
5.

Pohled do mnohem kratší Radniční ulice, po které straně této ulice vedly koleje koněspřežky se mi zjistit nepodařilo
-----
6.

Dnešní železný silniční most přes řeku Malši stojí na místě kde stál mnohem menší a užší most bývalé koněspřežky
-----
7.

Pohled na rovný úsek ulice F. A. Gerstera od Budvar Arény ke Kohinooru, jak zde vedla koněspřežka je těžké odhadnout
-----
8.

Bývalý strážní domek a dnešní Muzeum Koněspřežky stojí na křižovatce dnešní ulice Mánesovy a ulice F. A. Gerstnera
-----
9.

Na této ploše kdysi bylo nádraží s jednou hlavní kolejí a dvěma vedlejšími, v pravo kde je plot stála budova skladu
-----
10.

Křižovatka ulice V Zátiší a ulice Generála Svobody, rovné těleso bývalé koněspřežky vedlo asi v místě chodníku
-----
11.

Konec ulice Generála Svobody, dnes se již dá stěží odhadnout kudy vedlo rovné těleso bývalé koněspřežné železnice
-----
12.

Západní strana náměstí Jiřího z Poděbrad, rovné těleso bývalé koněspřežky vedlo místem kde je zelený pruh trávy
-----
13.

Křižovatka ulic Lidické a Heydukovy, bývalá koněspřežka vedla šikmo přes křižovatku do místa co stojí červené auto
-----
14.

Uprostřed Šumavské ulice rovné těleso bývalé koněspřežné železnice vedlo někudy místy co stojí bílá dodávka
-----
15.

Pohled na východní konec Máchovy ulice, rovné těleso bývalé koněspřežné železnice vedlo někde kde stojí druhé auto
-----
16.

Rovné těleso koněspřežné železnice vedlo šikmo asi v místě od stromku u silnice až po smrk u protihlukové stěny
-----
17.

V tomto místě později vystavěná normálně rozchodná dráha začíná využívat těleso původní koněspřežné železnice
-----
foto březen 2011
-------
2. úsek Kamenný Újezd zast-Kamenný Újezd nádraží, délka 1 km, provoz 1827-1873
-----
18.

zarostlý zářez
-----
19.

mělký zářez
-----
20.

konec zářezu
-----
21.

před prvním mostem
-----
22.

první kamenný most
-----
23.

pokračování náspu
-----
24.

před můstkem
-----
25.

klenutý můstek
-----
26.

zářez za můstkem
-----
27.

obloukový zářez
-----
28.

zavezený zářez
-----
29.

pokračování zavezeného zářezu
-----
30.

konec zavezeného zářezu
-----
31.

vybagrovaný násep
-----
32.

obloukové těleso
-----
33.

přejezd
-----
34.

oblouk u trati
-----
35.

trasa před nádražím
-----
36.

těleso u nádraží
-----
37.

přes nádraží kamenný újezd
-----
38.

druhý kamenný most
-----
39.

těleso za druhým mostem
-----
40.

před zbořeným mostem
-----
41.

zbořený most
-----
42.

za zbořeným mostem
-----
foto prosinec 2017
-----
3. úsek Chlumec u Českých Budějovic-Holkov, délka trasy 1 km, provoz 1827-1873
-----
43.

začátek oblouku
-----
44.

pokračování oblouku
-----
45.

před zářezem
-----
46.

mělký zářez
-----
47.

klenutý kamenný most
-----
48.

za mostem
-----
foto prosinec 2017
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat