Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 14. října 2007

* Železnice Kropáčova Vrutice nádraží-cihelna-cukrovar *

Zahájení provozu 1896
Ukončení provozu 1976
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Nádraží Kropáčova Vrutice, výhybka a odbočka koleje bývalé vlečky směrem ke špejcharům
-----
2.

Konec kolejí bývalé vlečky před prvním mostem je zavezen hromadou hlíny, vše pomalu zarůstá trávou a náletovými dřevinami
-----
3.

První most bývalé vlečky na kterém byla druhá výhybka odkud vlaky úvratí zajížděly ke špejcharům
-----
4.

Odbočka bývalé vlečky u špejcharů, v trávě se zachovalo několik pražců ve značném stupni rozkladu
-----
5.

Zářez prvního šturcu je z poloviny zahrnutý zeminou, ze samotného šturcu zůstal jen tento kus kolejnice
-----
6.

První kamenná propust bývalé železniční vlečky před prvním přejezdem nedaleko nádraží
-----
7.

První přejezd bývalé vlečky nedaleko nádraží, koleje dále pokračovaly po náspu na kterém dnes rostou okrasné dřeviny
-----
8.

Druhá kamenná propust v tělese bývalé vlečky se nachází mezi prvním přejezdem a seřadištěm kousek od nádraží
-----
9.

Místo kde byla třetí výhybka na bývalé vlečce, koleje dále nahoru pokračovaly na seřadiště
-----
10.

Plocha na které bylo seřadiště bývalé vlečky, druhý šturc se nachází za ohrazenými kůlnami na obzoru
-----
11.

Rovně klesající asi metr hluboký zářez bývalé vlečky mezi seřadištěm a druhým přejezdem u novostaveb
-----
12.

Druhý přejezd bývalé vlečky, trať dále pokračovala levotočivýn obloukem podle plotu ke vzrostlým smrkům
-----
13.

Kamenné pozůstatky druhého mostu bývalé vlečky se nacházejí mezi druhým a třetím přejezdem
-----
14.

Zachovalý násep bývalé vlečky na konci obce se nachází mezi druhým mostem a třetím přejezdem
-----
15.

Vybagrovaný první násep, pohled od třetího přejezdu ke třetímu mostu který se skrývá ve křoví na obzoru
-----
16.

Třetí most bývalé vlečky přes odvodňovací potůček, musel být ještě v době provozu zpevněn betonovými deskami
-----
17.

Na zbytku náspu za třetím mostem zůstala kolejnice pevně zarostlá mezi dva vzrostlé stromy
-----
18.

Vybagrovaný a rozoraný druhý násep bývalé vlečky, na obzoru je zbytek náspu před čtvrtým mostem
-----
19.

Čtvrtý most bývalé vlečky přes Košátecký potok byl nejdelším železným mostem na cele trati
-----
20.

Místo kde byla čtvrtá výhybka, rovně vedla trať do cukrovaru, do prava vedla trať do cihelny
-----
21.

Asi metr vysoký obloukový násep bývalé vlečky za čtvrtou výhybkou do cihelny je snadno průchodný
-----
22.

Na náspu bývalé vlečky do cihelny zůstala asi dva metry dlouhá kolejnice zarostlá v kmenu stromu
-----
23.

Pravotočivý obloukový násep bývalé vlečky před cihelnou pomalu zarůstá náletovými dřevinami
-----
24.

Cihelna v Kropáčově Vrutici, násep bývalé vlečky je znatelný k břízám, dále se ztrácí pod terénními úpravami
-----
25.

Rovný úsek náspu bývalé vlečky za čtvrtou výhybkou, pohled směrem k cukrovaru
-----
26.

V lese málo znatelné obloukové těleso bývalé vlečky před obcí Kropáčova Vrutice
-----
27.

Na okraji obce těleso bývalé vlečky přejezdem přecházelo místní komunikaci směrem k cukrovaru
-----
28.

Dále bývalá vlečka za přejezdem pokračovala pravotočivým obloukovým tělesem podle baráků
-----
29.

Betonový most bývalé železniční vlečky překlenoval úzkokolejku vedoucí od hliniště do cihelny
-----
30.

Objekt bývalého cukrovaru v Kropáčově Vrutici, někde u této budovy končila bývalá vlečka z nádraží
-----
foto prosinec 2007
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat