Prohledat tento blog

Titulní obrázek

-i tudy kdysi jezdily nákladní vlaky.... Ilustrační foto ze zrušené vlečky Kutná Hora hlavní nádraží-Ovčáry Nové Dvory cukrovar ----- Vítám ...

neděle 2. září 2007

* Železnice Golčův Jeníkov nádraží-Hostačov cukrovar *

Zahájení provozu 1874
Ukončení provozu 1964
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Nádraží Golčův Jeníkov, původní těleso bývalé vlečky bylo pro velký sklon zahrnuto, tyto koleje a šturc jsou novější
-----
2.

Obloukový násep bývalé vlečky mezi nádražím a prvním mostem je docela snadno průchodný
-----
3.

První cihlově kamenný klenutý most bývalé vlečky přes potok Výrovka nedaleko nádraží
-----
4.

První mělký a krátký zářez bývalé vlečky je snadno průchozí, v zářezu zůstalo několik pražců
-----
5.

Částečně poškozená propust bývalé vlečky se nachází mezi krátkým a dlouhým zářezem
-----
6.

Hlubší a mnohem delší zářez bývalé vlečky je až na vyjímky docela snadno průchozí
-----
7.

Druhý cihlově kamenný klenutý most bývalé vlečky přes místní potůček u obce Stupárovice
-----
8.

Pravotočivý obloukový násep bývalé vlečky nedaleko obce Stupárovice je dnes asfaltovou silnicí
-----
9.

Obec Stupárovice, v přejezdu bývalé vlečky zůstaly koleje, které byly zaasfaltovány
-----
10.

Tento můstek se nachází v náspu bývalé vlečky kousek za přejezdem s kolejemi
-----
11.

Dlouhý hluboký zářez bývalé vlečky za obcí Stupárovice pokračuje do mírného oblouku
-----
12.

Za obloukem zářez bývalé vlečky dále pokračuje rovným úsekem směrem k druhému přejezdu
-----
13.

Dlouhý a hluboký zářez bývalé vlečky přešel v dlouhý a nízký násep před druhým přejezdem
-----
14.

Před druhým přejezdem byl násep bývalé vlečky asi v třistametrové délce vybagrován
-----
15.

Za druhým přejezdem zůstal sporý zbytek náspu, dále do pole byl násep vybagrován a rozorán
-----
16.

Místo kde se bývalá vlečka křížovala s polní cestou, po výstavbě vodořadu se nic nezachovalo
-----
17.

Pokračování vybagrovaného náspu bývalé vlečky k oblouku do cukrovaru v Hostačově
-----
18.

Obloukové těleso bývalé vlečky se stáčí doleva a pokračuje k mostu před cukrovarem
-----
19.

Stavebně technickým unikátem je kombinovaný most v Hostačově, užší a vyšší klenby mostu nesou vodovodní žlab na plavení řepy, nižší a širší klenba je most bývalé železniční vlečky
-----
20.

Bývalý cukrovar v Hostačově, bývalá vlečka vedla po zeleném pásu trávy a končila u žluté budovy
-----
foto prosinec 2007
-----
xx

Žádné komentáře:

Okomentovat