Zahájení provozu 1879
Ukončení provozu 1910
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
Železnice Šlepka-
Od nádraží dolů k cukrovaru jezdily řepou naložené vozíky samospádem přibržďované brzdařem, prázdné z cukrovaru nahoru na nádraží je tahala volská spřežení
-----
1.
Nádraží Peruc, na tomto místě začínala úzkokolejka, bylo zde také překladiště
-----
2.
Zbytek náspu úzkokolejky na lounském zhlaví nádraží vedle strážního domku
-----
3.
Mezi polem a zářezem státní dráhy je dobře znatelný mírný násep úzkokolejky
-----
4.
Přejezd u novostaveb, za přejezdem se úzkokolejka začala stáčet do prava
-----
5.
Za přejezdem,úzkokolejka byla vedena přibližně po cestě k bílému baráku
-----
6.
V tomto místě byl přejezd, úzkokolejka dále vedla v místě dnešní stavby
-----
7.
Za silnicí, úzkokolejka prudce klesala,vedla v místě dnešní stodoly a kůlny
-----
8.
Dále úzkokolejka vedla za dnešním plotem soukromého pozemku
-----
9.
Za závorou u novostaveb úzkokolejka pokračovala k nedalekému lesu
-----
10.
V lese pod novostavbami je dnes místo kolejí široká lesní cesta
-----
11.
Klesající rovina bývalé úzkokolejky mezi novostavbami a seřadištěm
-----
12.
Další úsek bývalé volospřežné železnice, místo blíže k seřadišti
-----
13.
Úsek bývalé animální železnice před křižovatkou s lesními cestami
-----
14.
V tomto úseku se bývalá železnice křížovala s několika lesními cestami
-----
15.
Vedle Knížecí zahrady, další úsek animální železnice směrem k vodárně
-----
16.
U vodárny vedle Knížecí zahrady, železnice vedla přes panely ke stromkům
-----
17.
Dolní část Knížecí zahrady, někde v tomto místě byla výhybna a seřadiště
-----
18.
Za seřadištěm animálka začala ostrým obloukem prudce klesat dolů
-----
19.
Za obloukem násep bývalé volospřežky nadále prudce klesá
-----
20.
Klesající mělký obloukový zářez, úsek pod Knížecí zahradou
-----
21.
Začínající prudce klesající levotočivý oblouk nad rybníkem
-----
22.
Tentýž oblouk o několik kroků dál, nadále prudké klesání k rybníku
-----
23.
Pravotočivý oblouk před mostem u rybníka stále klesá,pohled od rybníka
-----
24.
Rozpadající se jižní portál největšího a nejdelšího mostu na celé dráze
-----
25.
Severní portál téhož mostu se již také pomalu ale jistě rozpadá
-----
26.
Druhý most pod hrází rybníka,pohled na rozpadající se východní portál
-----
27.
Západní portál druhého mostu je zachovalejší nežli portál východní
-----
28.
Na mírném náspu od silnice k bývalému cukrovaru dnes vede pěšina
-----
29.
Třetí most přes potůček u bývalého cukrovaru se dnes již také rozpadá
-----
30.
Budovy bývalého cukrovaru, volospřežná železnice končila ve dvoře objektu
-----
foto září 2007
-----
xx
Žádné komentáře:
Okomentovat